Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 3 november 2015, 13:24
yoghurt yoghurt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 7
yoghurt is on a distinguished road
Standaard

tja cursussen...die mogelijkheden zijn er hier niet. En ok, als ze er al waren, dan zijn het cursussen in het werkveld war ik juist uit weg wil.
Opleidingen zijn er misschien wel, maar daar ontbreekt het me aan financiële mogelijkheden voor. Dan heb ik het bv over een 3 jarige leer/werk opleiding in een paramedische richting maar met het loon (zo goed als minimum) lukt het me niet om rond te komen. Het voornemen om me flink in de schulden te werken weerhoud me dus om dit te gaan doen.

en voor de rest.. tja ik ben al zo lang bezig om te achterhalen wat ik leuk vind dat het me niet eens meer lukt behalve wat vage kreten als: niet het werk wat ik nu doe, iets actiefs etc.. Laat staan dat ik een specifiek baan weet. Ja ik heb bv interesse in koffie, een hobby van me, maar als ik zie hoeveel startende koffietentjes omvallen...(laat staan dat ik de benodigde ervaring/cash heb om überhaupt iets te starten..). Ik reis graag en ben graag buiten bezig in de buitensport.. Maar reisleider oid lijkt me helemaal niets en op kantoor reizen te verkopen..idem. Buitensport instructeur: hartstikke leuk, maar die markt is al heel erg slecht.

Als ik wekelijks alle +900 vactures op monsterboard heb doorgekeken dan zit daar zelden iets bij wat me ook maar enigszins aanspreekt, en bij hetgeen wat me dan nog een beetje aanspreekt vragen ze weer specifieke opleidingseisen die ik niet heb. Natuurlijk, ik zou de opleiding kunnen doen als ik zeker wist dat ik iets in die richting zocht, maar dat is dus niet zo.

Praten met mensen...als ik heel eerlijk ben heb ik daar nog nooit de meerwaarde van gezien, behalve de bevestiging dat hun werk leuk is, en het mijne niet. Elke baan klikt leuk als iemand er enthousiast over kan spreken..

De enige baan die ik me kan voorstellen waar ik echt goed in ben is voor het trainen van coaches en loopbaanadviseurs als hun 'worst nightmare' .. Is daar geen markt voor?

Ben ik nu echt zo erg als dat het klinkt? Het klinkt alsof ik er niets voor wil doen, maar d t is absoluut niet zo, ik zie het alleen niet meer..
Met citaat reageren
  #12  
Oud 3 november 2015, 13:50
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
De enige baan die ik me kan voorstellen waar ik echt goed in ben is voor het trainen van coaches en loopbaanadviseurs als hun 'worst nightmare' .. Is daar geen markt voor?
Je haalt me woorden uit de mond

Citaat:
Ben ik nu echt zo erg als dat het klinkt? Het klinkt alsof ik er niets voor wil doen, maar d t is absoluut niet zo, ik zie het alleen niet meer..
Eerlijk? Ja, je klinkt niet als iemand die openstaat voor suggesties. Je hebt het of al geprobeerd of ziet de meerwaarde van een optie niet in. Uit eigen ervaring en uit mijn ervaring met de begeleiding van mijn coachees weet ik een ding wel: veranderen moet je zelf doen. Soms gaat het snel, maar vaker gaat het stapje voor stapje. Als je heel resultaatgericht denkt, dan zul je niet gauw tevreden zijn. Die droombaan zal volgende week niet ineens voor je deur staan. Maar als je het als een proces ziet en geniet van de reis die je maakt op weg naar je doel, kun je nog verbaasd zijn over welke deuren ineens voor je open gaan.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreselijke omgang op werk (lang verhaal!) Loesje88 Je rechten en plichten als werknemer 4 21 april 2023 15:35
Hoe begin ik nu eigenlijk een carričre in de psychologie? MEMADE Loopbaanvragen 0 14 juli 2015 14:00
Diploma Journalistiek, maar de wens om in t sociale werkveld terecht te komen. Hoe? JLK Loopbaanvragen 2 21 augustus 2012 15:20
Wil hbo deeltijd, maar hoe? putdus Loopbaanvragen 7 14 januari 2010 17:14
Hoe denken jullie hierover? Verwijderd account Alle andere carričreonderwerpen 16 20 augustus 2008 11:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon