Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 mei 2016, 12:43
ClaudiavdB ClaudiavdB is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juli 2015
Berichten: 4
ClaudiavdB is on a distinguished road
Standaard Leuke niet-kantoorbanen

Beste lezers,

Deze vraag is vaker voorbijgekomen maar wie weet zijn er inmiddels ontwikkelingen die de moeite van het melden waard zijn. Ik vroeg me af wie er ideeën heeft over werk op hbo-niveau waarbij het niet nodig is op kantoor te zitten? Ik google mezelf een ongeluk maar eigenlijk komt overal dat kantoor weer kijken..

Zelf ben ik opgeleid op universitair niveau en ik werk in de PR/communicatie. Het werk past op zich prima bij me en ik kan wat ik doen moet, maar breng het er niet goed vanaf in een kantooromgeving. En dit is mijn zoveelste baan al, dus aan deze werkgever op zich ligt het echt niet. Ik ben zelfs tentoonstellingsmaker geweest, supercreatief werk, maar ook toen mocht de technische dienst knutselen terwijl ik op kantoor zat. Voor mijn gevoel begeef ik me mijn hele werkende leven al telkens weer naar de gevangenis, waarbij het half uurtje luchten op de binnenplaats het hoogtepunt is. 's Avonds kom ik doodmoe thuis. Ik zou zo graag eens in beweging zijn, de buitenlucht in willen, lekker in de zon of zelfs de stromende regen, in ieder geval daar waar het leven is. Aan de pc werken vind ik trouwens op zich niet erg, ik zou er zo de hele dag mee op een terrasje kunnen zitten. Maar op kantoor ben ik niet vooruit te branden, alles om af te tellen tot de straf er weer op zit. En als we dan eindelijk weer naar huis mogen, ben ik moe, gaat de zon al onder (heb ook nog eens een kleine twee uur reistijd te gaan) en zit het leven voor die dag er weer op. Weer een dag weggegooid, alleen om de huur te kunnen betalen - zo voelt dan dan, terwijl mijn collega's toch vinden dat ik weer nuttig bezig ben geweest.

Wat mij ook niet meehelpt is dat het onderwijs echt helemaal niets voor mij is. Docent is namelijk de enige tip die ik altijd krijg als leuk niet-kantoorwerk, zal ook echt heel leuk zijn denk ik voor de juiste mensen maar ik wil absoluut niet voor een groep leerlingen (van welke leeftijd ook) staan. Wie heeft er leuke ideeën van ander soort werk waar ik me eens in zou kunnen verdiepen? Of anderen die ook niet van kantoor houden? Want die verplichte aanwezigheid, bijvoorkeur ergens aan de andere kant van de ochtendfile, lijkt anno 2016 nog altijd zo belangrijk voor werkgevers..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 mei 2016, 15:39
Tichardo Tichardo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2015
Berichten: 10
Tichardo is on a distinguished road
Standaard

Ik lees mee, super herkenbaar! Heb het gevoel dat mijn leven op deze manier door mijn vingers glipt. Geen energie en fut om na het werk wat dan ook te doen. Ik snap niet dat er mensen zijn die dit hun hele leven volhouden. Ik ben net 1,5 jaar werkzaam, een hbo studie gedaan, ik word er nu al gek van. Leerkracht is inderdaad het enige wat ik kan bedenken. Wanneer je mbo hebt gedaan ben je volgens mij vooral uitvoerend bezig en zit je dus minder op kantoor. Bij hbo/wo niveau ben je meer op strategisch niveau bezig en zit je dus op kantoor. Volgens mij is dit in bijna iedere branche zo.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Net afgestudeerd en loop nu al vast, weet niet wat ik wil! Tichardo Loopbaanvragen 5 20 november 2015 17:45
Niet gelukkig met mijn werk als secretaresse linda1979 Loopbaanvragen 6 9 oktober 2013 23:53
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon