Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 april 2011, 12:09
Vince Vince is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 april 2011
Berichten: 2
Vince is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie nieuw te openen kinderdagverblijf

Hoi allen,

Wat een fantastische site is dit toch! Ik heb al veel tips en trics kunnen gebruiken om mijn brief op te stellen, maar zou nog graag wat advies en feedback willen ontvangen om de brief tiptop te krijgen. Het gaat in dit geval om een open sollicitatie op een nieuw te openen kinderdagverblijf.

Ik hoor graag, alvast bedankt!





Naam.
Adres.
Postcode, plaats.
Telefoonnummer.

*****, 18-04-2011

Betreft: open sollicitatie


Geachte mevrouw van *****,

In mijn zoektocht naar een nieuwe uitdaging op werkgebied stuitte ik op uw internetsite en mijn eerste gedachte was: daar wil ik werken!

Laat ik mij aan u voorstellen. Ik ben een gemotiveerde en enthousiaste vrouw van 31 jaar en trotse moeder van een zoon van 10 maanden. Geboren en getogen in *****, en sinds 5 jaar samen met mijn gezin woonachtig in ****.

Op dit moment ben ik, na het behalen van mijn spw-3 en maatschappelijke zorg 4 opleidingen,al enige jaren werkzaam in de gehandicaptenzorg. Door het begeleiden van stagaires, gesprekken met ouders en clienten en het werken in teamverband heb ik veel ervaring opgedaan in het communiceren, het geven en ontvangen van feedback, en het creeren van een positieve en prettige werk en leefomgeving. Ik ben van mening dat een fijne sfeer de basis vormt voor een goed samenwerkingsverband tussen de kinderen, ouders en begeleiders. Mijn passie ligt in het zorgen voor en begeleiden van andere mensen, het bieden van veiligheid, vertrouwen en kansen zodat zij zich kunnen ontwikkelen tot een zelfstandige en stabiele persoonlijkheid.

Na de geboorte van mijn zoon ben ik mij bewust geworden van het belang van ritme en regelmaat en ben ik op zoek naar een baan wat dichter bij huis en met minder wisselende diensten maar waarin ik toch vanuit mijn hart en passie kan werken.

Het concept van ***** spreekt mij aan, omdat het een kleinschalige kinderopvang is, waarbij veiligheid, deskundigheid en respect voor zowel mens als dier en natuur hoog in het vaandel staat. De omgang met de dieren kan mede zorg dragen voor een goede ontwikkeling en kunnen dienen als `maatje` voor de kinderen. Het gegeven dat **** nog in de opstartfase zit zie ik als een leuke uitdaging, hoe mooi is het als je vanaf dag 1 mag mee werken in het vertrouwd maken van een nieuwe en fijne omgeving voor zowel kind, als ouder en collega!


Graag zou ik mijn motivatie en c.v. in een persoonlijk gesprek met u toelichten.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet,

*****

Bijgevoegd: curriculum vitea.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2011, 09:45
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

"en het creeren van" --> creëren
"na het behalen van mijn spw-3 en maatschappelijke zorg 4 opleidingen" --> misschien achter zorg ook een streepje zetten of het woordje 'niveau' even invoegen, nu lijkt het alsof het 4 opleidingen zijn
"en ben ik op zoek naar een baan wat dichter bij huis en met minder wisselende diensten maar waarin ik toch vanuit mijn hart en passie kan werken." --> ik zou de volgorde omdraaien, zo lijkt het of 'dicht bij huis' je belangrijkste reden is om te solliciteren, terwijl dat je passie zou moeten zijn.
"hoe mooi is het" --> spreektaal. Het is wel heel duidelijk wat je er mee wil zeggen, maar misschien kun je het net ietsje anders formuleren?
"in een persoonlijk gesprek met u toelichten" --> een gesprek is altijd persoonlijk Ik zou er van maken "graag zou ik mijn motivatie en CV persoonlijk aan u toelichten"

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2011, 14:22
Sara29 Sara29 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 5
Sara29 is on a distinguished road
Standaard

Hallo Vince

Ik vind dat je te persoonlijk overkomt.
bv. laat ik mij aan u voorstellen dat je je leeftijd opnoemt en dat je een trotse moeder bent.
Ik vind het wel leuk om te lezen maar ik zou toch wel wat formeler schrijven.

groetjes
Sara
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juli 2012, 14:09
Debber Debber is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 8
Debber is on a distinguished road
Standaard

curriculum vitae.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 juli 2012, 14:56
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

@Debber:

Welkom op dit forum! Kijk voor je reageert even naar de datum van het topic. Dit topic is al meer dan een jaar oud (!). Het is dus niet meer zo relevant om te reageren hierop .

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 juli 2012, 15:06
Debber Debber is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 8
Debber is on a distinguished road
Standaard

Dank je Richard
De datum was mij al wel opgevallen, maar aangezien er genoeg mensen op deze site belanden en dingen terug lezen (zo kwam ik zelf ook op deze site terecht) dacht ik ah, waarom niet. Voor de volgende die, net als ik, de sollicitatiebrief van een ander als inspiratie wil nemen en dit kleine maar belangrijke spelfoutje niet ziet.
Maar bedankt voor je advies, ik zal het onthouden voor mijn volgende reactie
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 juli 2012, 22:38
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Debber Bekijk bericht
Dank je Richard
De datum was mij al wel opgevallen, maar aangezien er genoeg mensen op deze site belanden en dingen terug lezen (zo kwam ik zelf ook op deze site terecht) dacht ik ah, waarom niet. Voor de volgende die, net als ik, de sollicitatiebrief van een ander als inspiratie wil nemen en dit kleine maar belangrijke spelfoutje niet ziet.
Maar bedankt voor je advies, ik zal het onthouden voor mijn volgende reactie
Ok, dan zeg ik niets . Als je je er maar van bewust bent.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
Open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar beezz Sollicitatiebrief en cv 7 8 november 2007 23:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon