Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 mei 2009, 15:47
Mister dell Mister dell is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2009
Berichten: 3
Mister dell is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief jonge managementkracht

Hallo iedereen.

Ik heb geprobeerd een brief op te stellen voor een sollicitatie als jonge managementkracht.

Citaat:
XXX
Sollicitatie jonge managementkrachten

Geachte

In mijn zoektocht naar een interessante en uitdagende baan kwam ik de vacature tegen op jullie website. U vraagt zich af waarom de vacature mij aanspreekt?
De voornaamste reden waarom ik heb gekozen voor uw bedrijf is dat ik graag werkzaam zou willen zijn in een dynamisch internationale retailomgeving. XXX heeft mij altijd aangesproken, niet alleen vanwege mijnregelmatige boodschappen in uw bedrijf, maar de nieuwsgierigheid hoe de goederen uiteindelijk tot bij de klant geraken.

Op dit moment ben ik bezig met een bedrijfsstage. Na de bedrijfsstage heb ik mijn opleiding Logistiek Management aan deXXX afgerond. In deze opleiding moesten we verschillende projecten tot een goed einde brengen. Mijn stage, die op dit moment nog loopt, zorgen ervoor dat ik de nodige inzichten en contactvaardigheid bevorderd. Mijn vakantiewerk als jobstudent in een warehouse heeft ervoor gezorgd dat ik de nodige inzichten en eigenschappen heb verworven om in een distributieomgeving te werken.

In uw vacature spreekt men over persoonlijke inzet, bekwaamheid om in team te werken, inlevingsvermogen. In de Hogeschool hadden we verschillende projecten, waarvan werken in teamverband en de nodige inzet noodzakelijk waren om een project tot een goed einde te brengen. Ik heb deelgenomen aan een minionderneming, waar ik een klein groepje van 3 personen moest ondersteunen en coachen. Bovendien heeft de opleiding Logistiek Management mijn talenkennis verrijkt. Ik spreek vlot XXX en XXX, maar kan mij ook goed uitdrukken in het XXXen XXX.

Ik ben discreet, flexibel en heb organisatorische vaardigheden. Ik kan alleen werken, maar persoonlijk werk ik liever in teamverband. In teamverband kan men elkaar corrigeren.

Mocht u op basis van mijn korte voorstelling benieuwd zijn naar meer, dan kom ik graag wat meer uitleg geven in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groeten
XXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 mei 2009, 15:23
Mister dell Mister dell is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2009
Berichten: 3
Mister dell is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief jonge managementkracht

Beste,

Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank. Als men een spellingsfout uithaalt ben ik al tevreden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 mei 2009, 22:05
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief jonge managementkracht

Mister Dell,

Een aantal tips/aanwijzingen:

Verander de eerste zin in:

Afgelopen week zag ik op uw website de vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een jonge managementkracht. Als bijna afgestudeerde student Logistiek Management stel ik mij graag beschikbaar voor deze functie.

Haal de vraag uit de eerste alinea. Een bedrijf vraagt zich dat niet af.

De voornaamste reden enz. is de tweede alinea, je moet dus een regel open laten.

Xxx heeft mij altijd aangesproken, vanwege mijn regelmatige boodschappen enz. Verzin een betere reden waarom je er wilt werken, bezoek hiervoor hun website, verdiep je in het bedrijf, zoek persberichten, kijk welke ontwikkelingen er de laatste jaren geweest z\ijn binnen het bedrijf en probeer dit te verwerken in je brief. Het enthousiasme moet er als het ware vanaf stralen.

"Mijn stage tot bevorderd" Lees deze zin zelf nog eens door, ik begrijp hem niet.

"In de Hogeschool enz. = Op de Hogeschool enz.

De laatste zin moet je schrappen en vervangen door:

Graag licht ik in een persoonlijk gesprek mijn brief en cv toe.

Je eindigt met:

Met vriendelijke groet,



Veel succes!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 mei 2009, 18:55
Mister dell Mister dell is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2009
Berichten: 3
Mister dell is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief jonge managementkracht

Hartelijk bedankt!

Citaat:
"Mijn stage tot bevorderd" Lees deze zin zelf nog eens door, ik begrijp hem niet.
Ik weet niet waar u op doelt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 mei 2009, 21:15
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief jonge managementkracht

Hoi,

Ik denk dat je het volgende wil zeggen:

Mijn stage, die ik op dit moment nog loop, heeft ervoor gezorgd dat ik veel nieuwe inzichten heb gekregen. (VRAAG: WELKE INZICHTEN, OP WELK GEBIED) Daarnaast is het goed voor de ontwikkleing van mijn communicatieve en sociale vaardigheden.

Zoals hij er nu staat, klopt de zin niet.

Veel succes!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief tutor op een peuterspeelzaal: commentaar please Flie Sollicitatiebrief en cv 10 12 juli 2009 00:21
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
graag tips en advies voor mijn sollicitatiebrief : " jonge managementkracht" lost Sollicitatiebrief en cv 4 28 december 2006 18:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon