Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 januari 2010, 22:19
Mith Mith is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 januari 2010
Berichten: 1
Mith is on a distinguished road
Talking Motivatiebrief Radboudprogramma VWO-talenten

Hallo carričretijgers!
Hopelijk hebben jullie al eens gehoord van Pre-University College of Programma's voor VWO-talenten, want dat is waar mijn motivatiebrief voor is! Het doel is om de decaan ervan te overtuigen dat ik dit aankan en dat het voor de school nuttig is om mij hierin te steunen en alles. Hopelijk kunnen jullie mijn brief doorlezen en feedback geven.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het Mijn School is uiteraard een geweldige school. Het is niet groot en massaal, maar individueel en persoonlijk. Dat het een kleine school is, betekent echter ook dat er weinig ruimte is om bijzondere vakken (buiten het hoofdonderwijs) aan te bieden. Sinds de derde klas heb ik daarom samen met de leraren geprobeerd om zelf wat meer verdieping in de stof aan te brengen, bijvoorbeeld door extra of moeilijkere opdrachten. Dit is redelijk goed gelukt bij de meeste vakken, maar aangezien ik buiten school nog veel activiteiten heb werd het lastig om alles te blijven combineren.

Zoals u inmiddels weet, zijn er in Nederland verschillende universiteiten die programma’s voor VWO-leerlingen aanbieden. Voor zover ik op dit moment weet, zijn dit de universiteiten van Leiden, Groningen, Utrecht en Nijmegen. Het leek mij het handigste om me vooral op Nijmegen te richten, aangezien ook het Mijn School in deze stad ligt. Ik heb echter ook informatie opgezocht over de andere programma’s om een goede vergelijking en afweging te kunnen maken. Na onderzoek naar de andere programma’s viel mijn keuze echter toch op Nijmegen.

Voor het Mijn School zou dit een unieke kans zijn om (meer) ervaring op te doen met dit soort programma’s. Naar mijn mening ben ik de juiste leerling om als ‘proefkonijn’ te fungeren, aangezien ik erg gemakkelijk leer en hoge cijfers haal. Voor mij zou het uiteraard dé gelegenheid zijn om de verdieping te vinden die ik zoek! Mijn voorkeur gaat hierbij vooral uit naar de cursussen van de Faculteit van Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica en de cursussen die hierbij horen, aangezien de bčtavakken mij het beste liggen en ik deze ook het leukste vind. Het zou daarom waarschijnlijk het gemakkelijkste zijn om deze cursussen te volgen. Daar komt nog bij dat ik als profiel Natuur en Techniek gekozen heb. De cursussen van de FNWI zouden een waardevolle aanvulling vormen op mijn kennis.

Ik hoop dat ik hierbij mijn motivatie voldoende toegelicht heb en ik zou er graag nog eens met u over spreken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening F-Mwd Sollicitatiebrief en cv 3 1 maart 2010 09:58
Is HBO-Verpleegkunde zwaar na vwo profiel cultuur en maatschappij? Atsje Opleiding kiezen en volgen 4 22 mei 2009 11:16
motivatiebrief voor opleiding juud90 Sollicitatiebrief en cv 0 4 februari 2009 16:13
Motivatiebrief opleiding Kunst & Techniek kweenie Sollicitatiebrief en cv 2 3 mei 2008 18:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon