Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juni 2006, 21:29
Ellentje Ellentje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 2
Ellentje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief leerkracht: vlot genoeg?

Hoi kenners,

ik heb net mijn sollicitatiebrief geschreven om les te geven in de school waar ik zelf les volgde in het middelbaar, en had graag eens jullie mening gekregen. Ik zal ook proberen mijn steentje bij te dragen op dit forum

groetjes Ellentje
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc briefcarrieretijgers.doc‎ (21,5 KB, 1849x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2006, 12:35
Soeske Soeske is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 11
Soeske is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief vlot genoeg

Hoi Ellen!

Eerste zin: klopt niet. "Alvast" moet "vast al" zijn, of "waarschijnlijk al"? En wat heeft het naderen van de zomervakantie te maken met het aanstellen van nieuwe leerkrachten? Er hoeven toch niet per se vacatures te zijn?

Ik zou beginnen met "In 2002 studeerde ik af aan [naam school] in de richting.... en nu wil ik mij graag kandidaat stellen voor een betrekking als leerkracht....".

2e alinea is ok, ook al kan Dhr. met de moeilijke achternaam dit ook terugvinden in je CV, maar het verklaart uiteraard wel waarom je solliciteert.

3e alinea: zou ik beginnen met dat je de school al kent. Zowel in 3e als 4e zin punten zetten. "In mijn opleiding.... . Ook mijn eindwerk (wat is eindwerk? leg uit)...." "Ik ben al 6 jaar...ook bij Ideefiks. Daar leerde ik organiseren..." "verantwoordelijkheid opnemen," is geen correct Nederlands, is "verantwoordelijkheid op me nemen". Let in deze alinea tevens op het gebruik van het woord "ook", je gebruikt het te vaak.

Laatste zin van brief, niks met "hoop", lekker actief met "kom ik graag in aanmerking voor een persoonlijk gesprek".

Ellen, ik zou de brief nog even goed bekijken, er een lekker lopend verhaal van maken en hem (de meneer in kwestie) duidelijk proberen te maken waarom je graag leerkracht wordt aan die school (juist omdat je er al je eigen ervaringen hebt opgedaan, is een pluspunt!). De dingen die je hebt gedaan, dus je extracurriculaire activiteiten, zijn goed en maken jou inderdaad geschikt voor die functie, maar probeer het iets sappiger/smeu-iger te brengen.

Ik hoop dat je iets hebt aan dit lange verhaal!

Groetjes, Susanne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2006, 12:43
Ellentje Ellentje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 2
Ellentje is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief vlot genoeg

Bedankt voor de reactie Suzanne,
ik heb er veel aan gehad en zal de aanpassingen doen en deze brief nog eens op het forum plaatsen. Het is mijn eerste sollicitatiebrief dus alle kritiek is welkom.

groetjes Ellen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief leerkracht om te controleren aub jandepol Sollicitatiebrief en cv 11 2 november 2010 10:24
Sollicitatiebrief beginnende leerkracht Loes Sollicitatiebrief en cv 9 15 oktober 2010 17:36
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
SPW opleiding sollicitatiebrief (ben duits) - please help! julia Sollicitatiebrief en cv 2 21 oktober 2005 13:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon