Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 7 november 2010, 22:52
maaikestrating maaikestrating is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 november 2010
Berichten: 3
maaikestrating is on a distinguished road
Standaard Gat in m'n cv door zwangerschap en ontslag na reorganisatie

Hallo,

Ik zit er even een beetje doorheen en wil graag advies.

Op dit moment ben ik alweer een paar maanden werkloos en het valt me ontzettend tegen om weer een baan te vinden. Ik solliciteer me suf, helaas resulteert dit de laatste tijd telkens weer in een afwijzing en ondanks dat ik normaal een vrolijk, positieve meid ben zit ik er momenteel nogal door in een dip.
Wat is er mis met mij???

In 2007 ben ik werkloos geworden na een reorganisatie. Bij het bedrijf waar ik werkte, een grote zorgverzekeraar, had ik al 7 jaar een vast contract maar doormiddel van afspiegeling lag ik er toch uit. Ik heb het hier best wel heel erg moeilijk mee gehad omdat ik het hier ontzettend naar mijn zin had en altijd heel hard gewerkt had. Binnen een paar maanden was ik weer aan de slag bij een andere zorgverzekeraar maar dit was helaas op projectbasis dus hier kwam na een paar maanden een einde aan.
Tot mijn grote vreugde mocht ik weer terugkomen bij mijn oude werkgever om te helpen in de drukke periode. In de periode bleek ik ook zwanger te zijn en toen mijn tijdelijke contract afliep ging ook mijn zwangerschapsverlof in en werd mijn contract om deze reden niet verlengd. Mijn leidinggevende zei dat ik na mijn verlof een sollicitatiebrief moest schrijven en dat als er plek was ik zo weer aangenomen zou worden. Inmiddels zijn we 3 jaar en 4 sollicitatie-brieven verder maar ik ben helaas nooit meer uitgenodigd voor een gesprek. Dit doet best wel pijn omdat ik altijd heel hard voor dit bedrijf gewerkt heb (veel overwerken, projecten opzetten e.d.)
Sinds mijn zwangerschapsverlof, eind 2008, heb ik me suf gesolliciteerd en dit heeft me een paar keer een baan opgeleverd maar dit was iedere keer op projectbasis dus 't werk duurde niet langer dan een paar maanden. Dit staat natuurlijk niet echt fraai op je cv, ook omdat er telkens ook weer een paar maanden tussen zat voordat ik weer nieuw werk had.
Nu ik moeder ben kan en wil ik 2 dagen per week werken. Het is heeeeeel moeilijk om een baan van 2 dagen te vinden. Zeker ook omdat ik in een stad woon waar heel veel studenten wonen en alle parttime banen door studenten worden opgevuld. Bij uitzendbureaus word ik niet eens ingeschreven want ik ben duuurder dan een student.
Ik ben helemaal niet kritisch, ik wil bijvoorbeeld best schoonmaken en ben afgelopen zomer werkzaam geweest als postbode maar helaas zijn werkgevers wel kritisch. Ik heb 't idee dat als ze weten dat ik een kind heb ze zelf al de conclusie trekken dat ik niet flexibel ben, terwijl ik dat wel ben want mijn man werkt vanuit huis en we hebben diverse oppas. Ook mijn leeftijd schrikt blijkbaar af, ik ben 32, en ik zit dus met een cv die op een gatenkaas lijkt.

Sorry voor het lange verhaal, ik moest het even kwijt.
Mijn vraag is ligt het echt aan de gaten in mijn cv?? En hoe kan ik hier dan een positieve draai aan geven in mijn brief zodat ik toch weer uitgenodigd word op gesprekken want zolang ik geen nieuwe baan vind wordt mijn cv natuurlijk nog onaantrekkelijker!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
gat in cv

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gat in cv door sabbatical en mode Sollicitatiebrief en cv 3 20 maart 2010 22:04
Herintreder met 'gat in cv': welk soort cv? tilly Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2009 18:09
gat in cv DarkAngel24 Sollicitatiebrief en cv 9 16 januari 2009 23:34
Help ik heb een gat in mijn CV bruin Loopbaanvragen 4 15 juni 2008 06:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon