Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Alle andere carričreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 augustus 2008, 21:20
xoxo xoxo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2008
Berichten: 1
xoxo is on a distinguished road
Standaard Carričre in sales en later studeren...

Hoewel mijn (korte) werkervaring in de horeca ligt, wil ik graag iets in de sales, het benaderen van klanten en sales maken lijkt me erg leuk.
Ik ben rond gaan solliciteren en heb inmiddels drie sollicitatiegesprekken achter de rug en drie keer niks. Één als computer operator en twee in de sales. De eerste waren bang dat ik binnen een jaar op zou stappen en bovendien vond het uitzendbureau dat ik veel meer kan dan dat werk. De laatste twee waren in sales, de eerste was een malafide bedrijfje (geloof mij, dat was verkeerde boel) en de tweede vond dat ik geen sales attitude heb.

Ik wil dus graag een sales functie vervullen maar ik krijg een beetje het idee dat de betere bedrijven echt niet iemand aan nemen zonder relevante werkervaring of opleiding. Daar kom ik ook echt te kort: ik heb mijn VMBO afgerond en ben direct daarna naar Engeland vertrokken om daar vervolgens op eigen initiatief een jaar te gaan wonen en werken. Ik kan echt veel meer dan VMBO maar ik heb mijn school verkloot.

Ik wil graag studeren maar ik was eigenlijk van plan om eerst een jaartje te gaan werken (in sales) omdat het nu een beetje laat is (bijna september).
Dingen veranderen nu dus een beetje.

Is het beter om tot bijv. februari in de horeca te werken en dan een NIMA opleiding te volgen?

En weet iemand waar je leuk kan starten in de sales zonder opleiding? Is een winkel een goede start of is het mogelijk al ergens een binnendienst-functie te vervullen? Callcentre werk doe ik liever niet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2008, 23:36
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Carričre in sales en later studeren...

Als je jonger bent dan 30 ga dan een 21+ toelatingstoets doen bij een (particuliere) HBO en maak gebruik van IBG faciliteiten. Je kunt naast je studie werken.

Dat lijkt me gunstiger voor je toekomst dan aanrommelen met losse certificaten en alleen maar VMBO.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 augustus 2008, 23:37
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Carričre in sales en later studeren...

Tenzij je echte kwaliteiten bezit en op commissiebasis kunt binnenlopen of op termijn zelfstandig ondernemer kunt worden.

Zo niet dan zou je best na je 30e/40e voor zeer onaangename verassingen kunnen komen te staan. Tot die leeftijd lukt het mensen met alleen VMBO wel aardig om aan de bak te komen maar daarna niet meer is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag reactie sollicitatie sales support medewerker MH1980 Sollicitatiebrief en cv 0 5 augustus 2008 18:29
Wil ik wel carričre zoals iedereen carričre ziet? EmMetjes Loopbaanvragen 1 9 juli 2006 15:21
Sollicitatiebrief marketing & sales assistant Soja Sollicitatiebrief en cv 1 24 februari 2006 19:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon