Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 april 2008, 00:33
Vladder Vladder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 8
Vladder is on a distinguished road
Standaard Cv

Hallo mensen,

Ik ben al een hele tijd bezig met het maken van een goede CV. Volgens mij ben ik op de goede weg maar wil hem graag nog even na laten kijken door mensen die er misschien een betere kijk op hebben of goede adviezen hebben.

Alvast bedankt!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV carrieretijger.doc‎ (40,0 KB, 326x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 april 2008, 09:03
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Cv

Hoi Vladder,

In de basis een net CV. Ik zou alleen de gekopieerde blokken uit excel niet in de kaders zetten. (lijkt zo hokjes-achtig)

Indien je geen Engels nodig hebt in je nieuwe baan, zou ik de opmerking dat je kennis en kunde hier matig is, weglaten.

Succes ermee,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2008, 09:46
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Als je voor 'zakelijk' gaat, dan moet je voor alle woorden zwarte 'inkt' gebruiken... Het mooist is ook als het op 1 A4tje past, ik heb even gepuzzeld, zodat ik je een voorbeeld kan geven.

Je moet natuurlijk zelf zien wat je mooier vind... Wat mijn voorganger heeft gezegd (de excel-kaders weglaten) daar ben ik het mee eens. Dan is het minder 'bedrukt'!

Is 'lezen' je enigste hobby?


Heel veel succes met solliciteren en laat even weten hoe het is gegaan!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV%20carrieretijger[1].doc‎ (37,5 KB, 162x gelezen)
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2008, 11:11
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Cv

Tips:
1: Ga niet solliciteren als je pas een paar maanden op je huidige plek zit. Het is nogal een gefragmenteerd CV namelijk.
2: Zet je foto erin.
3: Haal je MAVO die je niet gehaald hebt eruit. Eventueel kun je het mondeling toelichten.
4: Ga een MBO niveau 4 diploma halen (zeker belangrijk als je nog ouder wordt en de economie gaat afkoelen).
5: Bij software haal je alle overbodige tekst weg en zet je alleen de pakketten met een goede kennis er neer. De rest kun je toelichten in een gesprek.
Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 april 2008, 14:18
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Cv

Deze 'redenen voor vertrek' zou ik wissen:
- Door de toenemende files werd de reistijd te lang. --> Dit maakt op mij een wat onnadenkende indruk.
- Helaas heeft dit bedrijf een slechte reputatie opgebouwd door vaak van personeel te wisselen. Dit om het allemaal zo jong en dus goedkoop mogelijk te houden. --> Je cv is niet de juiste plaats om te klagen over een oud-werkgever (ook al is het misschien terecht).

Bij je mavo-diploma zou ik alleen de jaartallen 1996-2001 noemen.

Verder zou ik je hobby lezen of helemaal niet noemen, of aanvullen met andere hobby's. Het kan anders nl. een beetje een suffe indruk maken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 april 2008, 14:30
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Cv

Nooit en te nimmer klagen over je vorige werkgever en altijd positief zijn. Noem een nieuwe uitdaging en in goed overleg uit elkaar gaan als redenen voor je sollicitatie.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 april 2008, 20:02
Vladder Vladder is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 april 2008
Berichten: 8
Vladder is on a distinguished road
Standaard Re: Cv

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie feedback! Ik ga hier zeker wat mee doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Tips:
1: Ga niet solliciteren als je pas een paar maanden op je huidige plek zit. Het is nogal een gefragmenteerd CV namelijk.
2: Zet je foto erin.
3: Haal je MAVO die je niet gehaald hebt eruit. Eventueel kun je het mondeling toelichten.
4: Ga een MBO niveau 4 diploma halen (zeker belangrijk als je nog ouder wordt en de economie gaat afkoelen).
5: Bij software haal je alle overbodige tekst weg en zet je alleen de pakketten met een goede kennis er neer. De rest kun je toelichten in een gesprek.
Succes!
Hoezo moet ik niet nu gaan solliciteren? Moet ik dan nog 2 jaar blijven zitten waar ik nu zit terwijl ik me daar helemaal niet op plaats voel?

En over punt 4 is makkelijk gezegd dan gedaan. Ik heb een huis dus kan niet full time naar school als ik ook nog wil blijven eten. En daarbij komt dat ik beter iets in de praktijk leer dan uit een boek. Ben nou eenmaal geen studiebol.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 april 2008, 10:31
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Cv

1: Je kunt deeltijd studeren;
2: MBO4 zou ik niet als een studiebol opleiding beschouwen (dat begint bij HBO / WO);
3: Mensen zonder diploma's zijn altijd de sigaar in een neergaande economie en die komt er al snel (tweede helft 2008);
4: Mensen met een rommelig CV worden heel vaak niet eens in behandeling genomen voor sollicitaties en dus is het soms belangrijk om door de zure appel heen te bijten om een net CV op te bouwen.

Je hoeft natuurlijk niets met mijn advies te doen maar het is natuurlijk wel de realiteit van onze maatschappij.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 april 2008, 18:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Cv

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
1: Je kunt deeltijd studeren;
2: MBO4 zou ik niet als een studiebol opleiding beschouwen (dat begint bij HBO / WO);
3: Mensen zonder diploma's zijn altijd de sigaar in een neergaande economie en die komt er al snel (tweede helft 2008);
4: Mensen met een rommelig CV worden heel vaak niet eens in behandeling genomen voor sollicitaties en dus is het soms belangrijk om door de zure appel heen te bijten om een net CV op te bouwen.

Je hoeft natuurlijk niets met mijn advies te doen maar het is natuurlijk wel de realiteit van onze maatschappij.
Ik ben je dankbaar voor je advies begrijp dat niet verkeerd maar voor de 1 is MBO 4 harder studeren en dus moeilijker als voor de ander. Ik weet vanzelf dat ik het niet kan dus waarom dan tijd en vooral GELD erin steken? Ik snap wat je bedoeld met de neergaande economie maar ook mensen zonder diploma en MET werkervaring worden aangenomen. Anders was ik nu namelijk nog steeds werkloos geweest.

En door die zure appel heen bijten? Het spijt me maar weet je hoe het voelt om elke ochtend met zware tegenzin naar je werk te gaan en je daar alleen maar down te voelen? Dan bijt je niet 'even' door die zure appel heen hoor.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik heb een gat in mijn CV bruin Loopbaanvragen 4 15 juni 2008 06:38
CV oppoetsen... Wie heeft er inspiratie voor mij :) Neerlandica_to_be Sollicitatiebrief en cv 5 7 januari 2008 18:18
nog wat vragen over mijn CV Lones Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2007 05:34
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35
cv Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 12 juli 2006 18:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon