Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 december 2008, 14:23
tijgert tijgert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 2
tijgert is on a distinguished road
Standaard CV & Sollicitatiebrief persoonlijk langsbrengen?

Beste carrieretijgers,

Ik wil solliciteren bij een baan als online / offline marketeer.

Deze baan wil ik echt HEEL graag hebben, ik ben echt super gemotiveerd en ook erg geschikt voor de baan.

Nu ben ik toch nog erg bang dat ik de baan niet krijg, en wil ik er eigenlijk alles aan doen dit te voorkomen.

Nu weet ik zeker dat de sollicitatie brief bij een HR manager terecht komt, ik ben bang dat veel termen / kwaliteiten voor haar niets betekenen.

Een kennis van mij raadde mij aan de sollicitatiebrief + cv zelf langs te brengen

Hoe denken jullie hier over?

is het niet te opdringerig?

en ook belangrijk wat kan ik op het moment dat ik hem zelf langsbreng als gespreksstof gebruiken, hoe moet ik dit aanpakken?

Ben benieuwd naar jullie mening

Een carrieretijgert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 december 2008, 14:54
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: CV & Sollicitatiebrief persoonlijk langsbrengen?

Hallo Tijgert,

Persoonlijk langsbrengen is een mogelijkheid, het kan werken.
Maar realiseer je dat niet iedere HR manager daar tijd voor heeft en het misschien ook averechts kan werken (als ze tijdens een drukke dag overwachts gestoord wordt door een overenthousiaste sollicitant)
Lastig zoiets, tis een kwestie van "fingerspitzengefuhl"...

Ik vraag me verder af waarom jij denkt dat een HR persoon de termen en kwaliteiten in jouw CV niet op waarde kan schatten?

Zet je brief eens hier neer, dan kunnen wij eens kijken of er echt onbegrijpelijke dingen in staan... ik denk dat het wel meevalt.

Zelf ben ik jarenlang HR consultant geweest in technische en IT omgevingen terwijl ik geen technische opleiding had. Maar de werving en selectie deed ik ook gewoon hoor. Onderschat de HR persoon dus niet die zit er echt niet voor niets. Bovendien is de lijnmanager ook aanwezig in dit proces. Het is niet de HR manager die dit alleen bepaalt. De vacature en functie-beschrijving worden in 99% van de gevallen in samenspraak opgesteld en een HR persoon weet heus wel wat de kernkwaliteiten, werkervaring en technische kennis moeten zijn van de beoogde persoon.

Als je echt gemotiveerd bent voor die baan, dan straal je dat ongetwijfeld ook uit in je brief. (dus ben ik ook erg benieuwd naar die brief, posten maar!!)


Even wat anders:

Je zegt dat je die baan ECHT wilt en ik voel dan doorklinken dat je echt in de kreukels ligt als je deze baan niet krijgt.
Wees je bewust van deze houding, het kan zo'n grote teleurstelling zijn anders!!

Blijf gewoon jezelf want dat is de beste manier om een baan te krijgen die ECHT bij je past!!!

Ik herken het gevoel uit een sollicitatie van mij begin dit jaar voor een waanzinnig leuke opdracht. Mijn sollicitatie was perfect, mijn brief en CV werden bejubeld, fantastische leuke gesprekken gehad en hele positieve feedback. Maar toch heb ik het net op "1 tiende puntje" niet gehaald.
Ik was er goed ziek van, had het gevoel dat er een olifant op mijn borstkas was gaan zitten. Dit heeft echt wel even geduurd. Toch heb ik contact gehouden met dit bedrijf. Ik ben er positief mee omgegaan, heb de feedback ter harte genomen en er van geleerd. Nog steeds spreek ik deze mensen en mochten zij daar weer aan een nieuw project gaan werken in mijn richting, dan weet ik zeker dat zij aan mij zullen denken. Ik heb er een leuke zakenrelatie aan over gehouden.
Ik heb er een hele positieve les van geleerd, vooral omdat ik tijdens het hele sollicitatieproces 100% mijzelf ben geweest. Ik weet nu ook dat dat "1 tiende puntje" ook terecht was. En inmiddels bouw ik op een andere manier verder aan mijn carriere en ben daar ontzettend gelukkig mee.

Zie het dus vooral als een WIN-WIN situatie.

Succes en ik wil dolgraag je CV en brief zien.....

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 december 2008, 15:49
tijgert tijgert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 2
tijgert is on a distinguished road
Standaard Re: CV & Sollicitatiebrief persoonlijk langsbrengen?

Hardstikke bedankt voor je reactie..

Ik heb in de bijlage mijn sollicitatiebrief gezet, ik hoop dat je wat goede feedback hebt.. IK MOET DIE BAAN HEBBEN!

zeg gerust wat je precies denkt, alle feedback is meegenomen..

Ik vindt het toch wat persoonlijk om mijn cv zo hup online te zetten, ik wil hem best naar je mailen?

laat maar weten

thanx
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc soll. brief aangepast.doc‎ (25,0 KB, 558x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 december 2008, 18:26
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: CV & Sollicitatiebrief persoonlijk langsbrengen?

Nee maar een echte life hacker...

Hier een voorzetje voor je brief... en mail je CV maar!!

brief tijgert.doc

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief en cv voor leerkracht AnneliesVD Sollicitatiebrief en cv 2 1 juni 2008 18:17
Sollicitatiebrief persoonlijk begeleider. Dreamimages Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2007 23:50
Sollicitatiebrief persoonlijk afgeven? Heleendje Sollicitatiebrief en cv 1 4 september 2006 18:03
Sollicitatiebrief & CV - Project engineer Qube Sollicitatiebrief en cv 1 26 juni 2006 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon