Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 april 2015, 02:17
Maxxter Maxxter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 3
Maxxter is on a distinguished road
Standaard Fout in motivatiebrief, hoe te handelen?

Hallo,

Ondanks het grondig doorlezen van mijn motivatiebrief is er toch een fout ingeslopen die mij pas opviel na het versturen. Het gaat hier om een fout in de samenstelling van een woord. Ik heb namelijk geschreven ''bezig gehouden'' terwijl dit toch echt ''beziggehouden'' moet zijn. Dit staat er helaas nog twee keer in ook...

Nu vraag ik mij af hoe ik het beste kan handelen. Dit is niet zomaar een sollicitatie en ''op naar de volgende'', ik wil deze baan oprecht graag hebben.

Is zo'n fout beter om te laten in de hoop dat men er overheen leest en/of hopen dat ik er niet op word afgerekend? Of is het wellicht een optie om een korte, duidelijke mail te sturen waarin ik aangeef dat er een fout is ingeslopen?

Ik wil het enerzijds niet erger maken dan het als is maar anderzijds wordt het misschien gewaardeerd als ik eerlijk ervoor uit kom en oplossingsgericht handel?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 april 2015, 13:00
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm lastig wat je ermee moet doen. Misschien wordt het niet eens opgemerkt en leg je er door contact op te nemen de nadruk op. Wat zegt je omgeving?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 april 2015, 14:00
Maxxter Maxxter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 3
Maxxter is on a distinguished road
Standaard

Ik heb het eerlijk gezegd nog niet voorgelegd bij iemand anders, daarom probeer ik het juist hier.

Het is een startersfunctie als marketing/projectmedewerker trouwens.

Het is geen gigantische blunder en er wordt denk ik vaak overheen gelezen. Aan de andere kant staat het er wel twee keer, dat zou aan kunnen geven dat ik echt niet weet dat je "beziggehouden" aan elkaar schrijft.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 april 2015, 16:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxxter Bekijk bericht
k heb namelijk geschreven ''bezig gehouden'' terwijl dit toch echt ''beziggehouden'' moet zijn.
Dat klopt. Maar dit is tegenwoordig een zeer veel gemaakte (veelgemaakte?) spelfout. Ik denk niet dat het opvalt en ik kan me niet voorstellen dat iemand er aanstoot aan neemt.

Citaat:
Is zo'n fout beter om te laten in de hoop dat men er overheen leest en/of hopen dat ik er niet op word afgerekend?
Inderdaad.

Citaat:
Of is het wellicht een optie om een korte, duidelijke mail te sturen waarin ik aangeef dat er een fout is ingeslopen?
Nee, dat is volstrekt ongebruikelijk. Je zou ermee laten zien dat je niet gewend bent met zakelijke correspondentie om te gaan en je zou onnodig de aandacht vestigen op een bijkomstigheid.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 april 2015, 16:44
Maxxter Maxxter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 3
Maxxter is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Dat klopt. Maar dit is tegenwoordig een zeer veel gemaakte (veelgemaakte?) spelfout. Ik denk niet dat het opvalt en ik kan me niet voorstellen dat iemand er aanstoot aan neemt.



Inderdaad.



Nee, dat is volstrekt ongebruikelijk. Je zou ermee laten zien dat je niet gewend bent met zakelijke correspondentie om te gaan en je zou onnodig de aandacht vestigen op een bijkomstigheid.
Bedankt, helder antwoord. Ik laat het er inderdaad bij, een tweede motivatiebrief opsturen wordt mij misschien ook niet in dank afgenomen i.v.m. het extra werk wat de recruiter hier van heeft.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe voorbereiden op 2e sollicitatiegesprek voor helpdesk callcenter? someonee Sollicitatiegesprek 4 3 november 2013 19:25
Hoe kan ik het beste een motivatiebrief maken? ladycoolcat Sollicitatiebrief en cv 7 31 oktober 2013 09:53
Hoe zoeken jullie vacatures? Rens Alle andere carrièreonderwerpen 2 29 januari 2013 12:05
Hoe verkoop je je enthousiasme in een sollicitatiebrief Makingsense Sollicitatiebrief en cv 2 12 augustus 2009 09:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon