Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 september 2012, 20:27
Debber Debber is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 8
Debber is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief kinderdagverblijf

Hallo allemaal!

Ik weet dat ik nog niet zo veel geholpen heb bij dit forum, maar ik doe mijn best. Dat zal ik ook blijven doen, om anderen waar mogelijk te helpen zoals ik nu hoop op jullie hulp!
Mijn tijd begint te dringen want ik wacht op een interne sollicitatie bij een kinderdagverblijf die elk moment tevoorschijn kan komen. En dan wil ik mijn brief graag klaar hebben liggen.

Ik kom er echter niet meer uit. Teveel naar mijn brief aan het staren geweest, en teveel mooie zinnetjes van dit forum geleend waardoor ik bang ben dat er geen mooie lijn meer in de brief zit. Alleen zie ik even door de bomen het bos niet meer. Willen jullie mij je mening laten horen ajb?
Daar komt bij dat ik deze baan echt graag wil! Dit is de eerste interne sollicitatie in een jaar(!) die voorbij komt, en ik wil niet nóg langer op mijn huidige werkplek blijven zitten. Ik wil dus enthousiast, maar niet desperate overkomen.
xxx






Geachte .....


Met enthousiasme heb ik de vacature van pedagogisch medewerker bij **** gelezen waar ik bij deze graag op wil solliciteren.

Ruim zes jaar ben ik nu werkzaam bij ****. De laatste jaren bij de peuters, de eerste 3 jaar bij de babygroep.
Met het *** beleid heb van begin af aan grote affiniteit gehad, en de pedagogisch medewerker plus B opleiding heeft dit alleen maar vergroot. Hierdoor heb ik afgelopen jaren stap voor stap de inrichting van de groep aangepast, en werkwijzen proberen af te stemmen om de kinderen zo positief, zelfstandig en met zoveel mogelijk zelfvertrouwen naar school te kunnen laten gaan. Mijn uitgangspunt is een veilige, fijne plek te creëren voor de kinderen waar ze hun eigen ik kunnen en mogen ontdekken en ontwikkelen.

Het concept van **** spreekt mij aan omdat ik erg graag onderdeel wil zijn van een vestiging die nieuw (op)gebouwd wordt. Hierbij zal mijn enthousiasme en creativiteit zekere een positieve bijdrage zijn. Zo kwam er na een interne verbouwing bij mijn huidige vestiging een ruimte vrij die mijn inziens om meer vroeg dan alleen een speelhoek. Dus heb ik alle neuzen dezelfde kant op gekregen en het resultaat: een prachtig kinderatelier.
Maar ook wist ik bij mijn huidige werkplek een samenwerking met een naastgelegen zorginstelling te creëren, waardoor de peuters tot hun plezier nu elke twee weken daar een bezoekje brengen. Zou het niet leuk zijn als dit in de toekomst bij **** ook mogelijk gemaakt wordt?!

Het lijkt mij een uitdaging om bij **** aan de slag te gaan. Met mijn ambitieuze, flexibele en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren binnen het team. Daarnaast zou ik graag deel uit willen maken van een groter team waarin ik niet alleen mijn ervaring kan delen maar zelf ook kan leren en mijzelf verder kan ontwikkelen. Graag licht ik dan ook mijn brief en c.v. in een persoonlijk gesprek aan u toe.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 september 2012, 01:44
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Debber,
Volgens mij heb je al een stevige basis voor een prima brief liggen. De volgende dingen zijn mij bij het doorlezen opgevallen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Debber Bekijk bericht
Ruim zes jaar ben ik nu werkzaam bij ****. De laatste jaren bij de peuters, de eerste 3 jaar = drie jaar bij de babygroep.
[quote]Met het *** beleid heb van begin af aan grote affiniteit gehad, (komma mag je weglaten, zelf zou ik er voor kiezen om er twee losse zinnen van te maken.)en de pedagogisch medewerker plus B opleiding heeft dit alleen maar vergroot. [/quote}

Citaat:
....waar ze hun eigen ik kunnen en mogen ontdekken en ontwikkelen.
Dit is een stuk waar ik echt jeuk van krijg. Persoonlijk zou ik kiezen voor een neutralere omschrijving: bijvoorbeeld: Kinderen kunnen uitgroeien tot zelfstandige individuen. Of; kinderen kunnen een eigen identiteit ontwikkelen. Wellicht is dit ook een punt in je brief waar je met een concreet voorbeeld kan aangeven hoe je dit volgens jou kan bereiken?

Citaat:
Het concept van **** spreekt mij aan omdat ik erg graag onderdeel wil zijn van een vestiging die nieuw (op)gebouwd wordt.
Hier vind ik de sterretjes erg spannend; wat is het concept?! Breek iedere dag het gebouw tot de fundering af? Ik doe nu flauw maar volgens mij klopt je verwijzing hier niet. Zoek voor jezelf even uit of je hier enthousiast over de inhoud van het concept bent of dat je enthousiast bent over de kans een bijdrage te kunnen leveren aan het iets nieuws.

Citaat:
..Dus heb ik alle neuzen dezelfde kant op gekregen en het resultaat: een prachtig kinderatelier.
Deze zin klopt volgens mij niet helemaal. Zou kunnen zijn: Ik zag meteen een heus kinderatelier voor me. En het werkt; vanaf de eerste dag is het kinderatelier de favoriete speelplek van veel kinderen.

Citaat:
...Zou het niet leuk zijn als dit in de toekomst bij **** ook mogelijk gemaakt wordt?!Uitroepteken weglaten. Meerdere leestekens achter elkaar komen horen in een stripboek thuis!@#!! x-x
Verder zou ik ervoor waken dat je in je sollicitatiebrief niet meteen beleid voor de organisatie gaat maken.... Nog even geduld

Daarnaast moet je natuurlijk zeker weten dat de buren een geschikte kandidaat zijn om een samenwerkingsverband mee aan te gaan. Als het een TBS-kliniek blijkt te zijn is jou voorstel tot samenwerken ineens zeer vreemd....
Misschien kan je dit stuk dus beter weglaten.

Ben benieuwd naar je herschreven versie. Plaats je die hier ook?

Groet,

Maarten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 september 2012, 09:19
Debber Debber is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 8
Debber is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel Maarten!
Sorry voor de jeuk maar fijn dat je je tijd hebt vrijgemaakt om mijn brief te lezen.
Het zijn vaak de kleine dingetjes die een brief kloppend maken, en juist door het vele staren en bijwerken zag ik die even niet meer. Dank dus! Hierbij de aangepaste versie.

Dit kinderdagverblijf komt overigens op het terrein van een zorginstelling en dit is dus zeker iets wat mijn inziens benut moet worden, vandaar deze zin in mijn brief.



Geachte .....


Met enthousiasme heb ik de vacature van pedagogisch medewerker bij **** gelezen waar ik bij deze graag op wil solliciteren.

Ruim zes jaar ben ik nu werkzaam bij ****. De laatste jaren bij de peuters, de eerste drie jaar bij de babygroep.
Met het *** beleid heb van begin af aan grote affiniteit gehad. De pedagogisch medewerker plus B opleiding heeft dit alleen maar vergroot. Hierdoor heb ik afgelopen jaren stap voor stap de inrichting van de groep aangepast, en werkwijzen proberen af te stemmen om de kinderen zo positief en met zoveel mogelijk zelfvertrouwen naar school te kunnen laten gaan. Mijn uitgangspunt is een veilige, fijne plek creëren waar de kinderen kunnen uitgroeien tot zelfstandige individuen.

Werken bij **** spreekt mij aan omdat ik erg graag onderdeel wil zijn van een vestiging die nieuw (op)gebouwd wordt. Hierbij zal mijn enthousiasme en creativiteit zekere een positieve bijdrage zijn. Zo kwam er na een interne verbouwing bij mijn huidige vestiging een prachtige ruimte vrij. Ik zag meteen een kinderatelier voor me. En het werkt; vanaf de eerste dag is het kinderatelier de favoriete speelplek voor veel kinderen.
Maar ook wist ik bij mijn huidige werkplek een samenwerking met een naastgelegen zorginstelling te creëren, waardoor de peuters tot hun plezier nu elke twee weken daar een bezoekje brengen. Zou het niet leuk zijn als dit in de toekomst bij **** ook mogelijk gemaakt wordt?

Het lijkt mij een uitdaging om bij **** aan de slag te gaan. Met mijn ambitieuze, flexibele en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren binnen het team. Daarnaast zou ik graag deel uit willen maken van een groter team waarin ik niet alleen mijn ervaring kan delen maar zelf ook kan leren en mijzelf verder kan ontwikkelen. Graag licht ik dan ook mijn brief en c.v. in een persoonlijk gesprek aan u toe.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 september 2012, 16:17
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

O, Debber,

Dat ziet er mooi uit! Ik heb even gekeken en ik vind dat je toch al goede opzet nog verder is verbeterd. Ik zou er zelf ook graag nog wat punten aan toe willen voegen. aan de ene kant heb ik wat inhoudelijke opmerkingen, aan de andere kant heb ik wat (kleine) tikfoutjes gevonden. Al nieuwsgierig? nou, hier komt-ie dan:




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Debber Bekijk bericht


Geachte .....Stuur je de brief aan een bepaalde persoon? Heel goed, en zorg er dan zo mogelijk voor dat je deze man/ vrouw eerst even belt, en dan de brief begint met het noemen van dat gesprek.


Met enthousiasme heb ik de vacature van pedagogisch medewerker bij **** gelezen waar ik bij deze graag op wil solliciteren.

Ruim zes jaar ben ik nu werkzaam bij ****. De laatste jaren bij de peuters, de eerste drie jaar bij de babygroep.
Met het *** beleid heb ik van begin af aan grote affiniteit gehad.
Voeg hier bij voorkeur één of twee aspecten in van dat beleid dat jou zo aanspreekt, bv: Met name de waardering voor de persoonlijke inbreng van leidinggevenden en kinderen, of: met name de soepele pedagogische werkwijze etcetc, je snapt me wel: haal datgene eruit wat jou aan het ****beleid aanspreekt. De nu volgende zin loopt niet helemaal soepel en klopt grammaticaal net niet, wat dacht je van:
De opleiding "pedagogisch medewerker plus B" heeft mijn betrokkenheid en enthousiasme alleen maar vergroot. Hierdoor heb ik in de afgelopen jaren stap voor stap de inrichting van de groep aangepast, en werkwijzen afgestemd ("proberen" klinkt me net iets te onzeker.)om de kinderen zo positief en met zoveel mogelijk zelfvertrouwen naar school te kunnen laten gaan. Mijn uitgangspunt is een veilige, fijne plek creëren waar de kinderen kunnen uitgroeien tot zelfstandige individuen.

Werken bij **** spreekt mij aan omdat ik erg graag onderdeel wil zijn van een vestiging die nieuw (op)gebouwd wordt. Hierbij zullen mijn enthousiasme en creativiteit zekere een positieve bijdrage zijn. Om een voorbeeld te geven: er kwam na een interne verbouwing bij mijn huidige vestiging een prachtige ruimte vrij. Ik zag meteen een kinderatelier voor me. Dat heb ik vormgegeven.En het werkt:vanaf de eerste dag is het kinderatelier de favoriete speelplek voor veel kinderen.
Ook ("maar" is hier niet op zijn plaats)wist ik bij mijn huidige werkplek een samenwerking met een naastgelegen zorginstelling te creëren, waardoor de peuters tot hun plezier nu elke twee weken daar een bezoekje brengen. Zou het niet leuk zijn als dit in de toekomst bij **** ook mogelijk gemaakt wordt?

Het lijkt mij een uitdaging om bij **** aan de slag te gaan. Met mijn ambitieuze, flexibele en gemotiveerde instelling weet ik zeker dat ik een positieve bijdrage kan leveren binnen het team. Daarnaast zou ik graag deel uit willen maken van een groter team waarin ik niet alleen mijn ervaring kan delen maar zelf ook kan leren en mijzelf verder kan ontwikkelen. Graag licht ik dan ook mijn brief en c.v. in een persoonlijk gesprek aan u toe.


Met vriendelijke groet,

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn commentaar. In ieder geval wens ik je veel succes, want je betrokkenheid en enthousiasme stralen eraf!

Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 september 2012, 13:44
Debber Debber is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 8
Debber is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel Beewee!! Fijn om te horen dat ik al een goede basis heb, en ook jouw verbeterpunten maken de brief nog beter. Ik heb dus zeker wat aan je reactie!
Door de opmerkingen van jou en Maarten kan ik mijn brief met vertrouwen opsturen, ik verwacht echt elk moment de vacature.
Beide bedankt voor het helpen en vooral voor het geruststellen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Pedagogisch Medewerkster (BBL) bij kinderdagverblijf melanie404 Sollicitatiebrief en cv 1 13 juli 2011 17:42
Sollicitatiebrief kinderdagverblijf Anne_h Sollicitatiebrief en cv 1 6 september 2010 16:45
Sollicitatiebrief kinderdagverblijf, Graag commentaar chaimae22 Sollicitatiebrief en cv 4 13 januari 2010 18:41
Sollicitatiebrief Kinderdagverblijf Kim-Y Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2006 22:09
Feedback sollicitatiebrief stage kinderdagverblijf jennifer Sollicitatiebrief en cv 2 10 mei 2006 00:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon