Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 mei 2006, 02:48
Engelina Engelina is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 1
Engelina is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief office manager

Hallo allemaal,

Onderstaand de sollicitatiebrief zoals ik deze wil versturen. Nog iemand verbeteringen, andere suggesties?
Ook zal ik er enkele punten uit de vacature bijzetten, zodat sommige delen van mijn sollicitatiebrief wat duidelijker worden.

-------------------------------------------------------------------------
De functie ‘Office manager’ is nieuw en is ontstaan vanwege de groei van ons bedrijf.
We zijn daarom op zoek naar iemand met een grote zelfstandigheid en veel initiatief.

Het opzetten en beheren van een goed administratief systeem is een belangrijke taak. De persoon die we zoeken ziet het werk liggen in plaats van af te wachten of telkens te vragen wat er moet gebeuren. Zodra zaken in het bedrijf niet goed lopen, of beter kunnen, kaart je dit aan en onderneem je actie.
Je hebt een relevante MBO / HBO opleiding en minimaal enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie. We zoeken een opgeruimde, vriendelijke, maar professionele persoon. Je spreekt en schrijft goed Nederlands. Je bent punctueel, stressbestendig, servicegericht, flexibel en doortastend. Je hebt een goede computervaardigheid en beheerst de belangrijkste Office programma’s (Word, Excel, Outlook). Je beschikt over de nodige administratieve vaardigheden
-------------------------------------------------------------------------

[font=Arial]Geachte heer xxx,[/font]

[font=Arial][/font]

[font=Arial]Met grote interesse las ik op uw website de vacature voor de functie van Office Manager. Dat lijkt mij een functie die mij op het lijf geschreven is en ook perfect aansluit op mijn werkervaring en interesses.[/font]

[font=Arial][/font]

[font=Arial]Momenteel ben ik werkzaam als managementassistente bij xxx. In verband met zwangerschapsverlof vervang ik tijdelijk de huidige managementassistente. Tijdens haar afwezigheid heb ik het initiatief genomen om het secretariaat een professioneel tintje te geven door het opzetten van een gestructureerd archief, heb ik diverse secretariële taken bij het xxx en de xxx overgenomen zodat zij zich intensiever op hun taken kunnen richten en heb ik het voortouw genomen in het opzetten van een secretariaatsplatform.[/font]

[font=Arial]Mijn collega’s zijn meer dan tevreden over mij en zouden mij graag willen behouden als managementassistente. Helaas is dit door budgettaire redenen niet haalbaar en dat is ook de reden dat ik op zoek ben naar een nieuwe maar vooral uitdagende functie.[/font]

[font=Arial][/font]

[font=Arial]Deze uitdaging meen ik te herkennen in de omschrijving van Office Manager bij xxx door de geboden zelfstandigheid, de diversiteit aan taken en vooral de mogelijkheid mijn organisatorische kwaliteiten ten volle te benutten.[/font]

[font=Arial][/font]

[font=Arial]Voor nadere gegevens verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.[/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]Ik zie met belangstelling uit naar uw reactie en hoop van harte dat deze sollicitatie tot een uitnodiging zal leiden.[/font]

[font=Arial] [/font]

[font=Arial]Met vriendelijke groet,[/font]

[font=Arial] [/font]

[font=Arial]---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[/font]
[font=Arial]Uiteraard heb ik in mijn cv vermeld mijn opleidingen, mijn werkervaringen/taken bij vorige werkgevers waaruit duidelijk blijkt dat ik aan de gestelde eisen voldoe.[/font]
Alvast bedankt!
[font=Arial] [/font]

[font=Arial][/font]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 mei 2006, 14:18
emmie emmie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2006
Berichten: 6
emmie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief

Dat ziet er heel goed uit!

Deze zin misschien wel anders formuleren: "Tijdens haar afwezigheid heb ik het initiatief genomen om het secretariaat een professioneel tintje te geven door het opzetten van een gestructureerd archief, heb ik diverse secretariële taken bij het xxx en de xxx overgenomen zodat zij zich intensiever op hun taken kunnen richten en heb ik het voortouw genomen in het opzetten van een secretariaatsplatform."

misschien beter 'tijdens deze periode heb ik het initiatief genomen....' ofzo? Anders lijkt het precies of je die afwezige vrouw wil afbreken of beweren dat zij het werk niet goed deed. Dat lijkt me niet zo gepast.

nog veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag commentaar op sollicitatiebrief Office Manager Aikido Sollicitatiebrief en cv 1 29 mei 2007 17:11
sollicitatiebrief stageplaats office manager; graag commentaar Coralien Sollicitatiebrief en cv 4 18 april 2007 13:00
Sollicitatiebrief junior account manager sparetime Sollicitatiebrief en cv 6 30 januari 2007 14:14
Sollicitatiebrief Facility Manager Rens Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2006 17:39
Sollicitatiebrief Content manager Funky Sollicitatiebrief en cv 2 23 november 2006 21:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon