Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 augustus 2007, 08:45
starling starling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2007
Berichten: 5
starling is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie, wel of niet eerst bellen?

Hoi hoi,

Ik zit te twijfelen of ik een open sollicitatie ga sturen naar een bedrijf waar ik heel graag zou willen werken. Nou is het een leverancier waar ik ook mee samen werk voor mijn huidige baan, dus vind het een beetje ongemakkelijk om vooraf te bellen voor informatie. (hoewel ik op internet wel zie staan dat dat aan te raden is...)
Dus ik twijfel.. moet ik van te voren bellen? Of zal ik gewoon per mail een open sollicitatie uitsturen en dan wel zien...

(Daarnaast ben ik nu 2 maanden zwanger.. moet ik dat al vermelden of pas ten tijde van een orienterend gesprek?)

groetjes

Starling
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 augustus 2007, 15:29
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie, wel of niet eerst bellen?

Hoi Starling,

Ik zou wel bellen. Je kent de mensen daar en dat praat toch gemakkelijker. Misschien hoef je niet eens een brief te schrijven. (ervaringsdeskundige spreekt hier)

Je zwangerschap MOET je melden. Ik zou dat pas doen als je op gesprek bent want dan heb je al iets meer credits.
Voor je eigen zekerheid is het misschien verstandig om nu te blijven waar je zit. Je verlof is dan geregeld en je hebt nu waarschijnlijk een vast contract.
Straks heb je een contract voor waarschijnlijk hooguit 1 jaar waar je 2 maanden van moet inwerken, 4 maanden verlof en dan weer beginnen.
Toekomstig werkgevers mogen je NIET weigeren omdat je zwanger bent, maar het telt in de meeste gevallen wel mee bij de beslissing.


Mijn advies is om nu te blijven waar je bent, je zwangerschapstijd uitzitten en na de bevalling solliciteren. Het klinkt cru, maar zo heb je wel de meest kans op een geslaagde overstap.

Kun je er iets mee?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 maart 2011, 17:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard zwangerschap

Ik lees dat je zou MOETen melden dat je zwanger bent. Dat is m.i. niet juist. Ze mogen er niet naar vragen en je hoeft t niet te zeggen. Dit is juist omdat ze je hier niet op mogen afwijzen. Verzwijgen daarvan schaad daarmee ook je toekomstige werkgever niet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 maart 2011, 15:01
ybmhofman ybmhofman is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 maart 2011
Berichten: 2
ybmhofman is on a distinguished road
Standaard

Als ik jou was zou ik ook blijven waar je zit. Toen ik net zwanger was van de tweede zocht had ik ook een nieuwe baan nodig, en juist omdat ik zwanger was solliciteerde ik op een functie waar ik zeker wist dat ik normaal gesproken zou aangenomen worden. Ik heb bij twee instellingen gesolliciteerd, bij de eerste reageerde ze niet meer op mij nadat ik in een gesprek had gezegd dat ik zwanger was. Toen ik hierover belde verontschuldigde ze zich en hadden ze een of andere slap excuusje. De andere functie deden ze ook ontzettend moeilijk omdat ik overgekwalificeerd zou zijn. Ik solliciteerde voor een inval functie waar ik al vele jaren ervaring had en waar ik alle andere keren dus wel meteen aangenomen zou worden. Ook al mogen ze officieel niet discrimineren op je zwangerschap doen ze het in vele gevallen toch wel. Maar wie weet, ik ken ook iemand die wel aangenomen was op een functie ondanks dat ze zwanger was.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 maart 2011, 20:14
siri89 siri89 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 12
siri89 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb geen ervaring hoe het allemaal zit met zwanger zijn en zwangerschapsverlof. Maar ik zou het ook zeker tijdig vertellen.
Niet elk bedrijf wil iemand aannemen die over een tijd met zwangerschapsverlof gaat.

Verder zou je kunnen bellen, ik neem aan dat je in het telefoongesprek nog niets verteld over je huidige baan.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 maart 2011, 20:21
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Dit is een topic uit 2007 dus ik betwijfel of de dame in kwestie nog gaat reageren.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 maart 2011, 20:25
siri89 siri89 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 12
siri89 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvelineB Bekijk bericht
Dit is een topic uit 2007 dus ik betwijfel of de dame in kwestie nog gaat reageren.
Oh sorry niet gezien! Zag deze bovenaan in de lijst staan, aangezien er gister ook iemand heeft gereageerd. Heb niet op de datum gelet!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel of niet bellen bij sollicitatie? beike Sollicitatiebrief en cv 13 30 januari 2011 15:28
ICT-opleiding op hbo-niveau? Remco Opleiding kiezen en volgen 41 4 oktober 2010 13:54
Titel, wel of niet gebruiken bij sollicitatie? JuliaV Sollicitatiebrief en cv 5 2 september 2008 10:48
uitnodiging gesprek.. wel of niet doen? dk1978 Sollicitatiebrief en cv 6 7 juni 2007 10:19
Niet gesolliciteerd; vacature vergeven; alsnog open sollicitatie? Frankie Sollicitatiebrief en cv 1 19 september 2006 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon