Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2010, 00:01
valkje valkje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2010
Berichten: 11
valkje is on a distinguished road
Smile Sollicitatiebrief werkbegeleider (zorg), graag tips alles is welkom

Beste Allemaal,

Graag wil ik jullie vragen, om mijn sollicitatiebrief en cv te lezen
Zouden jullie mij willen helpen er een opvallende brief van te maken.
Rechts boven in de brief heb ik een plaatje van een vlinder (zwart-wit).
Ik kan geen plaatje toevoegen.

Groetjes Martine



Aan: ********
T.a.v. meneer ******
***straat
**** TT *********


*********, …november 2010

Betreft: open sollicitatie


Geachte meneer *********,

Toen ik U site zag, dacht ik dit is het.
De combinatie van bloemen, vlinders en mensen lijkt mij heel bijzonder om mee te mogen werken.

Momenteel werk ik door bezuinigingen vanaf september, 16 uur op zorgboerderij ********. Ondanks dat, werk ik er nog steeds met veel plezier.

Mijn werkzaamheden op********* is het begeleiden van zorgvragers met een verstandelijke beperking in diverse gradaties en het verzorgen van het vleesvee, de schapen en de pensionpaarden. Naast deze werkzaamheden help ik ook nog twee dagen per week mee op het veehouderijbedrijf van mijn ouders en heb ik een dag werk bij een particulier in een tuin.

De reden waarom ik gekozen heb om met mensen met een beperking te werken, is dat ik altijd al graag wat voor deze mensen heb willen betekenen. Het geeft mij dan ook voldoening om me dagelijks bezig te houden met deze groep mensen. Na stage te hebben gelopen op zorgboerderij de *******, tijdens mijn opleiding (manager veehouderij en plattelandsvernieuwing MBO niveau 4), wist ik het helemaal zeker.

Ik ben een flexibele, zelfstandige, loyale, praktisch denkende doener. Ik ben zelfstandig en enthousiast, heb doorzettingsvermogen.( Weet niet welke zin ik moet nemen)

Vanaf januari ga ik de opleiding Maatschappelijke Zorg niveau 4 aan het Edith Maryon College te ****** volgen.

Ik denk dat ik Uw bedrijf heel wat kan aanbieden. Dit zal ik graag mondeling aan U willen toelichten.


Met vriendelijke groet,

Martine *******
straat
adres
Telefoonnummer

Bijlage: Curriculum Vitae

Curriculum Vitae

PERSONALIA:

Naam:
Voornaam:
Adres:
Postcode en woonplaats:
Telefoonnummer:
E-mail:
Geboortedatum:
Burgelijke staat: ongehuwd
Nationaliteit: Nederlandse
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OPLEIDING:

Vmbo kaderberoepsgerichte leerweg, richting zorg en welzijn aan het Pantarijn te ****(Diploma 2005)
Bedrijfsleider/manager veehouderij opleiding niveau 4 aan het Wellantcollega MBO ****
(Diploma 2009)

Aanvullende opleidingen: Bedrijfshulpverlening
Visteelt
Motorkettingzagen 1 (lichte velling)
Gewasbescherming
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WERKERVARING:

Als werkbegeleider op Zorgboerderij **********vanaf 15 Juni 2009
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OVERIGE ACTIVITEITEN:

- In 2004 heb ik 3 weken gezorgd voor een gezin met 3 kinderen, waarvan de moeder in het
ziekenhuis lag.
- Van 2004 tot 2005 heb ik geserveerd in Pannenkoekenhuis ***** te ****
- In de zomervakantie van 2005 heb ik 3 weken vrijwilligerswerk gedaan voor de
internationale bouworde in Oostenrijk.
-In de zomervakantie van 2006 heb ik 2 weken vrijwilligerswerk gedaan voor de
internationale bouworde in Italië
-In de zomervakantie van 2007 heb ik vakantiewerk gedaan in Verpleegtehuis Het Zonnehuis

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HOBBY’S:

- Tuinieren
- Het houden van voličrevogels
- Boeken lezen
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
REFERENTIES:
Op verzoek kan ik een lijst met referenties overleggen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 november 2010, 16:33
mariska75 mariska75 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2010
Berichten: 4
mariska75 is on a distinguished road
Standaard reactie soll brief Martine

Hallo Martine,
ik vind je aanhef heel spontaan, dus origineel. Kleine correctie; 'uw site'

ik zou een concreet voorbeeld in je brief verwerken waaruit een of meer van je vaardigheden blijkt. Wat doe je bijvoorbeeld precies met de mensen op de zorgboerderij? Is er een specifieke situatie waarbij jij hebt gezorgd voor succes of een andere manier van werken?
Wat aan jou maakt je bijvoorbeeld loyaal, waar blijkt dat uit?

Ik zou verder ook kort uitleggen waarom je de opleiding Maatschappelijke Zorg gaat volgen (motivatie, welk doel heb je ermee) en hoeveel uur je dan nog beschikbaar bent voor de instelling waar je solliciteert.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 november 2010, 11:54
valkje valkje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 november 2010
Berichten: 11
valkje is on a distinguished road
Standaard sollicitatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariska75 Bekijk bericht
Hallo Martine,
ik vind je aanhef heel spontaan, dus origineel. Kleine correctie; 'uw site'

ik zou een concreet voorbeeld in je brief verwerken waaruit een of meer van je vaardigheden blijkt. Wat doe je bijvoorbeeld precies met de mensen op de zorgboerderij? Is er een specifieke situatie waarbij jij hebt gezorgd voor succes of een andere manier van werken?
Wat aan jou maakt je bijvoorbeeld loyaal, waar blijkt dat uit?

Ik zou verder ook kort uitleggen waarom je de opleiding Maatschappelijke Zorg gaat volgen (motivatie, welk doel heb je ermee) en hoeveel uur je dan nog beschikbaar bent voor de instelling waar je solliciteert.

Heel veel succes!
Bedankt voor je mail, ga mijn sollicitatie aanpassen.

groetjes Martine
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief; graag zou ik tips ontvangen TLH Sollicitatiebrief en cv 1 17 augustus 2010 20:53
Heel graag Tips alles is Welkom!! JHC Sollicitatiebrief en cv 0 12 oktober 2009 18:29
Graag tips en opmerkingen n.a.v. mijn sollicitatiebrief voor alphahulp! tixytje Sollicitatiebrief en cv 0 15 september 2009 14:04
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30
sollicitatiebrief KLPD. Graag commentaar e/o tips Victoria Sollicitatiebrief en cv 5 19 september 2007 22:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon