Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 september 2013, 18:24
Jesse Jesse is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 september 2013
Berichten: 2
Jesse is on a distinguished road
Standaard Blijven studeren of gaan werken

Hoi

Ik ben 26 en heb de opleiding elektrotechniek afgerond, daarna nog een aantal opleidingen gedaan maar niet afgemaakt. Mijn vorige opleiding was piano techniek deze wil ik nog wel af gaan maken. Ik ben momenteel bezig met de opleiding meubelmaker. Maar ik zit te twijfelen of ik door ga met de opleiding of ga werken. Dit niet omdat ik de opleiding niet leuk vind maar omdat ik tegen het financiële stuk aan loop. Ik heb nog wel recht op studiefinanciering maar dit is eigenlijk niet genoeg om goed van rond te komen aangezien ik nog een dochter en twee stiefzoons thuis heb lopen en dit onze enigste inkomen bron is, en een bijbaantje is bijna niet aan te komen.

Als ik blijf studeren heb ik straks een leuke opleiding gedaan en meer mogelijk om straks een baan te vinden.
Allen weet ik niet hoe ik het financiële moet gaan rond krijgen.
Als ik ga stopen hoop ik dit niet meer te hebben allen is er werk te vinden.
En dan heb ik mijn kansen om nog verder te studeren redelijk weg gegooid
omdat ik nu nog recht heb op een studiefinanciering en straks niet meer.
Ik weet het gewoon even niet meer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 september 2013, 18:55
Miss_Lizzle Miss_Lizzle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 12 december 2011
Berichten: 30
Miss_Lizzle is on a distinguished road
Standaard Blijven studeren of gaan werken

Hoi Jesse,

Misschien ben ik nu wat te kort door de bocht maar waarom probeer je niet een baan te vinden in de elektrotechniek. Ze zeggen dat er nog wel werk te vinden is in de techniek... waarom probeer je dat niet. Bijvoorbeeld een jaar buffelen en al het geld aan te kant zetten wat je maar kunt. Als je over een jaar nog steeds het gevoel hebt om de opleiding tot meubelmaker af te ronden, dan weet je zeker dat het de goede keuze is en met het geld wat je aan de kant heb gezet is financiering ook geen probleem meer.

Kortom; de opleiding even "on hold" zetten, werkervaring opdoen en dan maar eens op het gemak verder kijken

Is maar een suggestie!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 september 2013, 20:09
Jesse Jesse is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 september 2013
Berichten: 2
Jesse is on a distinguished road
Standaard

Dat is inderdaat een idee.
Alleen het probleem hier mee is dat als ik er een jaar tussen uit ga ik niet makkelijk weer terug kan naar de studie omdat ik dan misschien geen studiefinanciering meer kan krijgen. In iedergeval niet meer de regeling waar ik nog in zit vanwegen dat ik al zo lang studeer.
Ik zit namelijk daar integendeel wel in een nog luiken regeling.
Ik val namelijk nog buiten de prestatie beurs.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 september 2013, 15:37
Ouwada
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Alsnog op zoek naar deeltijd werk lijkt me. In de horeca / thuiszorg / productie en andere sectoren kun je vaak flexibel werken (ploegendienst / avonden / weekeinden).

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gaan studeren ja of nee? Rafaello Opleiding kiezen en volgen 3 13 mei 2013 16:56
Mening over fulltime gaan werken/niet verder studeren Bas2 Loopbaanvragen 3 23 juli 2012 16:20
Hoe studeren na 2 jaar gewerkt te hebben? Zerato Opleiding kiezen en volgen 2 26 april 2012 17:23
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Studeren of werken? Faye Loopbaanvragen 3 19 mei 2008 09:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon