Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 december 2010, 21:53
ica ica is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 december 2010
Berichten: 1
ica is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste. Graag jullie commentaar

Beste mensen,

Ik heb een sollicitatiebrief geschreven en wil heel graag jullie feedback. Het betreft een functie voor receptioniste/ telefoniste op een advocatenkantoor.

Alvast bedankt!

Geachte heer……,
U bent op zoek naar een representatieve receptioniste. In de functieomschrijving die u op de website van xxxxx vermeldt, kan ik me goed in vinden. Graag solliciteer ik naar deze functie.

Wat kan ik voor uw kantoor betekenen? Ervaring als receptioniste/telefoniste heb ik onder andere opgedaan bij xxxxx, zodat ik bekend ben met de werkzaamheden als receptioniste binnen een internationale organisatie. Het telefonisch en persoonlijk te woord staan van klanten in het Engels en Duits is voor mij geen probleem. Ik beschik over een dienstverlenende en communicatieve instelling. De belangen van de klant voorop stellen vind ik erg belangrijk. Het geeft mij veel voldoening om op een gastvrije manier bezoekers te woord te staan en zo mijn steentje aan een goede service bij te dragen.

Uw kantoor spreekt mij aan omdat ik graag werk in een hecht team. Ik voel me aangetrokken door het belang wat u hecht aan de sfeer op de werkvloer en het professionele karakter van uw organisatie. Bovendien heb ik veel affiniteit met het werkveld waarin uw organisatie zich begeeft. Als een echte teamplayer met sociale vaardigheden, lijkt mij dit de ultieme werkomgeving.

Mijn ervaringen in het verleden hebben mij voldoende kundigheid meegegeven om in de functie als receptioniste/telefoniste een daadwerkelijke bijdrage te kunnen leveren bij van (naam bedrijf). Graag zou ik mijn motivatie voor de functie als receptioniste/telefoniste verder toelichten tijdens een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 december 2010, 10:39
palm palm is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 46
palm is on a distinguished road
Standaard

Hoi Ica,

De brief is lekker kort en krachtig. Toch vraag ik mij af of de brief niet te weinig informatie bevat. Je moet jezelf verkopen en onderscheiden van de rest. Ik denk dat deze brief dat niet doet.

Ik ben zo vrij geweest om je eerste alinea wat aan te passen. Ik ben zelf van mening dat een brief nooit met U jij of ik mag beginnen. ook bestaat "me" niet, dit moet natuurlijk mij of mijn oid zijn

------------------------------------------------------------------
Geachte heer……,

Op de website ***** geeft u aan op zoek te zijn naar een representatieve receptioniste. Ik denk mij hierin te herkennen, maar ook in de functieomschrijving die u op de website vermeldt, kan ik mij goed vinden. Graag solliciteer ik naar deze functie.


verder wil ik je aanraden om de STAR methode eens door te lezen.


succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief medewerkster Inkoop. Graag commentaar. angelblue Sollicitatiebrief en cv 1 20 september 2010 21:16
Graag commentaar sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste Eva16 Sollicitatiebrief en cv 1 13 januari 2010 22:02
Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar. Xaviour Sollicitatiebrief en cv 3 27 oktober 2008 23:48
Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar Jefke Sollicitatiebrief en cv 6 17 juli 2008 00:57
Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker. Graag commentaar dian Sollicitatiebrief en cv 6 24 mei 2007 22:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon