Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 11 december 2008, 19:19
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Bespreking arbeidsvoorwaarden

Ik weet niet Catbert, te bescheiden hoeft nu ook weer niet. Vragen staat vrij. Brutalen hebben de halve wereld zeggen ze weleens en vaak is dat ook zo.

Jpl1982,

Inzetten op begin schaal 6 is ook een optie. Ik ben het wel met Catbert eens, dat eind 6, begin 7 teveel van het goede ineens kan zijn. Je argumenten dat jij het een meer verantwoordelijke functie vindt dan de aanvankelijke functie kun je inbrengen en dan zie je wel hoe erop gereageerd wordt. Of zij deze functie ook als meer verantwoordelijk zien is vooreerst de vraag. Je merkt snel genoeg of er opening is voor nog een tandje bijzetten of dat je beter een stapje terug kunt doen.

Natuurlijk wil je er een zo goed mogelijk salaris uitslepen, het zou ook jammer zijn als je te bescheiden bent en daardoor de boot ingaat. Ik snap je neiging om te bellen wel, maar ik denk dat het verstandiger is om het bij het arbeidsvoorwaardengesprek te houden.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 december 2008, 19:33
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Bespreking arbeidsvoorwaarden

Je hebt groot gelijk, Ri@nne. Ik ben heel bewust aan het tegenhellen naar de andere kant. Ik vind het gevaar levensgroot dat Jpl zich tijdens het gesprek in al zijn onschuld als een verwend prinsje gaat gedragen en daarmee deze kans om zeep helpt. Wanneer ik hem adviseer om zijn mond te houden, dan hoop ik dat hij de goede balans treft tussen "brutalen hebben de halve wereld" en "kindertjes die vragen worden overgeslagen".
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 december 2008, 20:22
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Bespreking arbeidsvoorwaarden

Dan heeft hij in ieder geval een goede les gehad .

Ik zat ooit als jong broekie (jurkje), net van school, tegenover een bestuur van in mijn beleving stokoude heren vol vuur mijn potentieel te verdedigen. Ik zou en moest die leuke baan, geld vond ik niet zo belangrijk. Ik kreeg de baan en mocht beginnen als jongste bediende tegen het minimum jeugdloon. 3 Jaar, verschillende afdelingen en vele loonsverhogingen verder was ik daar uitontwikkeld en vond ik een andere baan. Mijn eerste werkgever bood mij tot 2 keer toe een loonsverhoging om U tegen te zeggen als ik alsjeblieft maar wou blijven. Wat ik niet gedaan heb.

Andere tijden, maar toch. Ook al zou je wat aan de lage kant beginnen, Jpl1982, je kunt altijd nog ruimschoots de schade inhalen door je potentieel te bewijzen.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 december 2008, 09:40
jpl1982 jpl1982 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 7
jpl1982 is on a distinguished road
Standaard Re: Bespreking arbeidsvoorwaarden

Dan wacht ik inderdaad maar het gesprek van de arbeidsvoorwaarden af.
Ik begrijp jullie "angst" dat ik wellicht te brutaal zou zijn en te veel zou vragen, maar ik ben mij wel degelijk bewust van de economische tijden waarin we zitten, de unieke mogelijkheid die mij in een mooie omgeving wordt geboden en de uitdaging die hier in te vinden is.
Bovendien hebben jullie ook gelijk met het argument dat ik mij eerst moet bewijzen, daar ben ik mij natuurlijk zelf ook wel van bewust, maar tegelijk wil je gewoon zoveel mogelijk uit de kast halen. Indien ik uiteindelijk uit kom bij begin schaal 6, dan ben ik voor het komend halfjaar een heel tevreden mens en heb ik het denk ik netjes gedaan. Alles daar boven is meegenomen...

Eerlijk gezegd verwacht ik dat zij eerst met een bod zullen komen. Als dit voor mij acceptabel is dan kan ik wellicht nog iets in de secundaire voorwaarden regelen.

Overal op internet lees je echter dat je het eerste bod zou moeten verwerpen, aangezien er vrijwel altijd onderhandelingsruimte zou zijn.
Een potentiële werkgever zou verwachten dat men gaat onderhandelen. Zijn openingsbod heeft hij daarop afgestemd. Het is zijn laagste bod, niet zijn hoogste. Als men direct toehapt, zal hij denken dat hij te veel heeft geboden en dat men tegen een lager salaris misschien ook direct ja had gezegd. Verder zou men in zijn achting dalen omdat men klaarblijkelijk weinig verstand zou hebben van onderhandelen.

Naar mijn idee blijft het een lastig iets, zo'n arbeidsvoorwaarden gesprek, en is het maar net afwachten hoe het balletje gaat rollen....
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 december 2008, 13:16
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Bespreking arbeidsvoorwaarden

........ als je van onderhandelen houdt, dan kan het ook leuk spannend zijn.

Omdat ze het eerder zo gedaan hebben, is de kans groot dat ze inderdaad eerst zelf met een bod komen. Het klopt wel dat het eerste bod vrijwel altijd het laagste bod is en dat er ruimte is voor onderhandeling.

Even aangenomen dat de salarisonderhandeling naar tevredenheid zal verlopen en je in zee gaat met de bank, dan kun je het komende halfjaar bij deze werkgever ook een schat aan informatie verzamelen over verschillende functies/salaris/enz.

Je wordt nog wel een ervaren onderhandelaar
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 december 2008, 17:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Bespreking arbeidsvoorwaarden

Als hbo-starter (want dat ben je in principe) is een salaris indicatie rond de €2500 redelijk tot hoog te noemen. hoger dan dat zou ik dan ook niet direct gaan.

De verwachting dat jij denkt dat je meer waard bent is leuk, maar nog niet gebaseerd op ervaring, of deskundigheid. goed om aan te geven is dat je graag over een half jaar weer zou willen praten om eea te bespreken. (salaris onderhandeling dus). (laat dit dan ook opnemen in je contract

Na een half jaar weet je precies waar je staat en wat redelijk is.
succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
arbeidsvoorwaarden, salarisindicatie, salarisonderhandeling

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Droombaan maar slechtere arbeidsvoorwaarden prolin Alle andere carrièreonderwerpen 3 28 juli 2008 12:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon