Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 maart 2009, 21:09
Anne25 Anne25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 2
Anne25 is on a distinguished road
Red face Sollicitatiebrief voor duaal hbo Verpleegkunde verkort

Hallo allemaal.
IK ben op dit moment bezig met mbo v en ben over 3 maanden klaar. Ik wil dan HBO V duaal gaan studeren.
Ik ben dus hard bezig met brieven schrijven.
IK hoop dat jullie even naar mijn brief willen kijken voor wat feedback.
alvast Thanks



-----------------
(plaats + Datum)
Onderwerp: sollicitatie voor duaal HBO-V verkort

Geachte mevr........

Via internet kwam ik terecht op de webpagina van het Haga Ziekenhuis. Hier viel mijn oog op de opleiding verpleegkunde in het Haga ziekenhuis. Middels deze brief wil ik mijn oprechte interesse tonen in een duaal plek voor deze functie.

Ik ben momenteel bezig met de MBO-V loop hiervoor op dit moment mijn differentiatie stage in het Ikazia ziekenhuis. De eerste week van juli sluit ik mijn studie met succes af. Hier voor heb ik de opleiding tot verzorgende IG met succes afgesloten. Door parttime te werken probeer ik enigszins werkervaring op te doen.

Ik solliciteer naar deze functie, vanwege de ervaring die ik op kan doen en het me ontzettend aantrekt om in het ziekenhuis te werken. De MBO-V was mijn goed bevallen maar ik heb ambities en heb op dit moment ook de gelegenheid om verder te studeren.
Ik denk dat mijn opleiding en de ervaring die ik tot nu toe heb opgedaan goed aansluiten op deze studie.

Ik heb de duale versie van de opleiding HBO-V uitgekozen, omdat er de mogelijkheid is de aangeleerde theorie in de praktijk toe te passen, wat een enorm voordeel biedt. Op die manier leer ik nog beter om op een goede manier met mensen om te gaan in hun situatie dan in een klaslokaal. Vergeleken met stages vind ik dit ook beter, omdat ik in een vertrouwde omgeving ben en niet elke keer verander van ziekenhuis.

Mijn voorkeur gaat naar dit ziekenhuis, omdat het nauwe relaties heeft met een aantal onderwijsinstellingen, waaronder de Hogeschool van Den haag. Hierdoor heb ik het gevoel dat ik op de juiste plaats ben.

Mijn sterke punten zijn dat ik enthousiast, gemotiveerd, geduldig en flexibel ben.
Verder ben ik iemand die goed zelfstandig kan werken, maar ook in een team goed functioneert.

Ik hoop dat u, na het lezen van deze brief, een duidelijk beeld van mijn interesse en motivatie voor de functie van verpleegkundige hebt gekregen. Graag licht ik mijzelf in een persoonlijk gesprek toe. Ik zie uw antwoord op deze brief met belangstelling tegemoet.



Met vriendelijke groet,


(naam)
Bijlage: curriculum vitae
-----------
Please help me.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 maart 2009, 11:59
Anne25 Anne25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2009
Berichten: 2
Anne25 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor duaal hbo Verpleegkunde verkort

Niemand die me wil helpen
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 maart 2009, 18:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor duaal hbo Verpleegkunde verkort

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne25 Bekijk bericht
Niemand die me wil helpen
Ja wel hoor...

Ik zou er voor kiezen om niet elke zin met Ik te beginnen. dit valt direct op. Probeer te wisselen en niet te vaak te gaan voor IK heb, Ik kan, Ik wil.

Verder zou ik je aanraden in te gaan op de kwaliteiten van het ziekenhuis en niet zozeer op hun relaties met onderwijs instellingen.
Laat ook je enthousiasme voor het werk als verpleegster zien. waarom wil je dit gaan doen en waarom denk je dat jij met je enthousiasme een goede werkneemster bent voor deze organisatie.

Idee:

Met een diploma verzorgende IG op zak en zo goed als klaar met mijn MBO-V differentiatie stage in het Ikazia ziekenhuis in Lutjebroek kan ik haast niet wachten om aan de slag te gaan en werkervaring op te doen.
Maar omdat een goede opleiding in deze tijd essentieel is voor een mooie carriere wil ik ook graag mijn HBO-V diploma behalen.
Daarom lijkt mij een duaal studie de beste manier om werkervaring en een studie te combineren.

Mijn voorkeur gaat naar de duaal studie bij het Haga ziekenhuis, omdat het ziekenhuis bekend staat om..[zoek redenen].., maar ook vanwege de sfeer en de goede opleidingsmogelijkheden van het ziekenhuis.
Ook stel ik het erg op prijs dat ik in een duaal studie zowel mijn studie als mijn werk in hetzelfde ziekenhuis zijn.

Ik ben het beste te typeren als een enthousiaste en gemotiveerde meid met veel geduld en een flexibele instelling die graag met mensen werkt.
Verder ben ik iemand die goed zelfstandig kan werken, maar ook in een team goed functioneert.

Ik ben van mening dat mijn opleiding, mijn ervaringen vanuit mijn stages (?) en mijn ambities goed aansluiten op deze duaal vacature en ik kijk uit naar een eerste gesprek waarin ik mijn motivatie en mijn CV verder kan toelichten.

met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 maart 2009, 18:12
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief voor duaal hbo Verpleegkunde verkort

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Ja wel hoor...

Ik zou er voor kiezen om niet elke zin met Ik te beginnen. dit valt direct op. Probeer te wisselen en niet te vaak te gaan voor IK heb, Ik kan, Ik wil.

Verder zou ik je aanraden in te gaan op de kwaliteiten van het ziekenhuis en niet zozeer op hun relaties met onderwijs instellingen.
Laat ook je enthousiasme voor het werk als verpleegster zien. waarom wil je dit gaan doen en waarom denk je dat jij met je enthousiasme een goede werkneemster bent voor deze organisatie.

Idee:

Met een diploma verzorgende IG op zak en zo goed als klaar met mijn MBO-V differentiatie stage in het Ikazia ziekenhuis in Lutjebroek kan ik haast niet wachten om aan de slag te gaan en werkervaring op te doen.
Maar omdat een goede opleiding in deze tijd essentieel is voor een mooie carriere wil ik ook graag mijn HBO-V diploma behalen.
Daarom lijkt mij een duaal studie de beste manier om werkervaring en een studie te combineren.

Mijn voorkeur gaat naar de duaal studie bij het Haga ziekenhuis, omdat het ziekenhuis bekend staat om..[zoek redenen].., maar ook vanwege de sfeer en de goede opleidingsmogelijkheden van het ziekenhuis.
Ook stel ik het erg op prijs dat ik in een duaal studie zowel mijn studie als mijn werk in hetzelfde ziekenhuis zijn.

Ik ben het beste te typeren als een enthousiaste en gemotiveerde meid met veel geduld en een flexibele instelling die graag met mensen werkt.
Verder ben ik iemand die goed zelfstandig kan werken, maar ook in een team goed functioneert.

Ik ben van mening dat mijn opleiding, mijn ervaringen vanuit mijn stages (?) en mijn ambities goed aansluiten op deze duaal vacature en ik kijk uit naar een eerste gesprek waarin ik mijn motivatie en mijn CV verder kan toelichten.

met vriendelijke groeten,
Heb geduld met het schrijven en probeer jezelf te verkopen

P.s. mocht je nog verder hulp nodig hebben mail me dan op hulp@twelve.nl.
Ik ben ook bezig met solliciteren en het schrijven van brieven en soms kan dit net helpen om ook voor mijzelf een leuke brief te schrijven...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 13:50
Sollicitatiebrief leerling hbo verpleegkunde orden32 Sollicitatiebrief en cv 2 10 december 2007 15:32
sollicitatiebrief pedagogische medewerker HBO, heel graag feedback! Ann1983 Sollicitatiebrief en cv 1 10 juni 2007 20:23
sollicitatiebrief stage verpleegkunde darcfury Sollicitatiebrief en cv 1 4 februari 2007 11:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon