Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 november 2011, 20:11
patatje95 patatje95 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 11
patatje95 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie opleidingsplek OK-assistente-graag feedback!

Ik zou echt heeeel graag de studie willen volgen tot operatieassistente. Het is een inservice opleiding, en hiervoor zijn maar een beperk aantal plaatsen in het ziekenhuis. Daarom wil ik echt een hele goede motivatiebrief schrijven, en ik hoop dus op wat feedback!

5 november 2011

Betreft: sollicitatie opleidingsplaats operatieassistente

Geachte heer/mevrouw,

ik zit nu in mijn examenjaar van de havo en wil hierna graag de opleiding tot operatieassistente volgen. Het feit dat ik deze opleiding graag wil volgen komt door mijn interesse in de zorg voor andere mensen, en dan met name het opereren. Het is daarom zo dat ik het profiel N&G heb gekozen, omdat ik al zeer vroeg wist dat ik in de gezondheidszorg wilde gaan werken.

Doordat ik meteen na mijn middelbare school aan deze studie begin, heb ik het voordeel dat ik al vrij vroeg klaar ben met een HBO opleiding en hierna veel ervaring op kan doen op het gebied van opereren. Ik zie deze opleiding dus ook als een goede ervaring en een eventuele basis voor latere studies met betrekking tot de OK.

Ik beschik over de nodige zelfdiscipline en genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om naast de drukke werkdagen ook nog te studeren. Dit blijkt uit het feit dat ik elk jaar zonder moeite doorgegaan ben naar het volgende leerjaar. Ook kan ik goed samenwerken en doe dit altijd zeer nauwkeurig. Ik lever geen half werk, want dit blijkt uit mijn huidige bijbaantje en het werk voor school. Dit is een eigenschap die zeker in de opleiding past, omdat nauwkeurigheid een belangrijk onderdeel is van een operatie, en dus ook bij een operatie-assistente behoort.

Ik vind dat ik zeer geschikt ben voor deze opleiding, omdat ik zeer enthousiast ben ik er zeker van ben dat dit een opleiding is die helemaal bij mij past. Ik weet dat ik me voor de volle honderd procent kan en wil inzetten. Het vooruitzicht dat ik bij een operatieteam zal horen maakt me erg trots.

Ik zou graag deze motivatiebrief nader toe willen lichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

xxxx xxxx.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 november 2011, 21:53
Twinnyh Twinnyh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2011
Berichten: 27
Twinnyh is on a distinguished road
Standaard

Hoi patatje95 lees hier eerst de forumregels, met name puntje 2: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 november 2011, 00:39
labear1386 labear1386 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 12
labear1386 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patatje95 Bekijk bericht
Ik zou echt heeeel graag de studie willen volgen tot operatieassistente. Het is een inservice opleiding, en hiervoor zijn maar een beperk aantal plaatsen in het ziekenhuis. Daarom wil ik echt een hele goede motivatiebrief schrijven, en ik hoop dus op wat feedback!

5 november 2011

Betreft: sollicitatie opleidingsplaats operatieassistente

Geachte heer/mevrouw,

ik zit nu in mijn examenjaar van de havo en wil hierna graag de opleiding tot operatieassistente volgen. Het feit dat ik deze opleiding graag wil volgen komt door mijn interesse in de zorg voor andere mensen, en dan met name het opereren. Het is daarom zo dat ik het profiel N&G heb gekozen, omdat ik al zeer vroeg wist dat ik in de gezondheidszorg wilde gaan werken.

Doordat ik meteen na mijn middelbare school aan deze studie begin, heb ik het voordeel dat ik al vrij vroeg klaar ben met een HBO opleiding en hierna veel ervaring op kan doen op het gebied van opereren. Ik zie deze opleiding dus ook als een goede ervaring en een eventuele basis voor latere studies met betrekking tot de OK.

Ik beschik over de nodige zelfdiscipline en genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om naast de drukke werkdagen ook nog te studeren. Dit blijkt uit het feit dat ik elk jaar zonder moeite doorgegaan ben naar het volgende leerjaar. Ook kan ik goed samenwerken en doe dit altijd zeer nauwkeurig. Ik lever geen half werk, want dit blijkt uit mijn huidige bijbaantje en het werk voor school. Dit is een eigenschap die zeker in de opleiding past, omdat nauwkeurigheid een belangrijk onderdeel is van een operatie, en dus ook bij een operatie-assistente behoort.

Ik vind dat ik zeer geschikt ben voor deze opleiding, omdat ik zeer enthousiast ben ik er zeker van ben dat dit een opleiding is die helemaal bij mij past. Ik weet dat ik me voor de volle honderd procent kan en wil inzetten. Het vooruitzicht dat ik bij een operatieteam zal horen maakt me erg trots.

Ik zou graag deze motivatiebrief nader toe willen lichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

xxxx xxxx.
hetgeen wat je in de 2e alinea is een beetje dubbel voor de rest komt het wel overtuigend over
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 november 2011, 01:20
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twinnyh Bekijk bericht
Hoi patatje95 lees hier eerst de forumregels, met name puntje 2: http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Klopt heb ik gelezen heb alleen de tijd nog niet gehad om een cv grondig te lezen. Zal daar morgen zeker tijd aan besteden!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 november 2011, 16:48
quincy
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou er ook inzetten waarom je het opereren leuk vindt en waarom je voor dat ziekenhuis heb gekozen en niet voor een andere ziekenhuis. Voor de rest is het wel een goede brief.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 november 2011, 19:00
patatje95 patatje95 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 11
patatje95 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quincy Bekijk bericht
Ik zou er ook inzetten waarom je het opereren leuk vindt en waarom je voor dat ziekenhuis heb gekozen en niet voor een andere ziekenhuis. Voor de rest is het wel een goede brief.
dat vind ik wel een goede tip, nog niet aan gedacht. Bedankt!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 november 2011, 16:11
wendies wendies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2011
Berichten: 18
wendies is on a distinguished road
Standaard

hoi patatje95,

ik weet niet of je de brief al verstuurd heb, maar zo niet: ik zou de volgende zinnen aanpassen.
'Ook kan ik goed samenwerken en doe dit altijd zeer nauwkeurig. Ik lever geen half werk, want dit blijkt uit mijn huidige bijbaantje en het werk voor school.'

in de eerste zin zeg je dat je nauwkeurig kunt samenwerken

ik zou ook vertellen wat je huidige bijbaan dan is.

en in die alinea staat ook twee keer 'dit blijkt'.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 november 2011, 10:58
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Heb weinig ervaring nog in het solliciteren, maar probeer toch wat feedback te geven.

Vind het ten eerste een zeer nette brief. Er komt duidelijk naar voren dat je graag wilt werken en je verder wilt ontwikkelen.

Ik ben het met een van mijn voorgangers eens dat het belangrijk is dat je omschrijft waarom je juist in dát ziekenhuis wilt werken.

Verder dus een erg nette brief!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 november 2011, 17:11
patatje95 patatje95 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 11
patatje95 is on a distinguished road
Standaard

Bedankt iedereen! Ik heb het aangepast naar het volgende:

22 november 2011

Betreft: sollicitatie opleidingsplaats operatieassistente

Geachte heer/mevrouw,

ik zit nu in mijn examenjaar van de havo en wil hierna graag de opleiding tot operatieassistente volgen. Het feit dat ik deze opleiding graag wil volgen komt door mijn interesse in de zorg voor andere mensen, en dan met name het opereren. Het is daarom zo dat ik het profiel N&G heb gekozen, omdat ik al zeer vroeg wist dat ik in de gezondheidszorg wilde gaan werken.

Dat we door middel van een operatie iemand zijn leven een stuk aangenamer kunnen maken, heeft me altijd zeer geboeid. We kunnen tegenwoordig zoveel verbeteren en genezen in het menselijke lichaam door middel van operaties, dat ook ik graag mijn steentje bij zou willen dragen bij een ingreep.

Doordat ik meteen na mijn middelbare school aan deze studie begin, heb ik het voordeel dat ik al vrij vroeg klaar ben met een HBO opleiding en hierna veel ervaring op kan doen op het gebied van opereren. Ik zie deze opleiding dus ook als een goede ervaring en een eventuele basis voor latere studies met betrekking tot de OK.

Ik beschik over de nodige zelfdiscipline en genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om naast de drukke werkdagen ook nog te studeren. Dit blijkt uit het feit dat ik elk jaar zonder moeite doorgegaan ben naar het volgende leerjaar. Ook kan ik goed samenwerken en ben zeer nauwkeurig in het werk waar ik mee bezig ben. Ik lever geen half werk, want dit komt ook naar voren in mijn huidige bijbaantje (als verkoop klaar medewerkster in de supermarkt) en het werk voor school. Dit is een eigenschap die zeker in de opleiding past, omdat nauwkeurigheid een belangrijk onderdeel is van een operatie, en dus ook bij een operatie-assistente behoort.

[rede waarom ik juist in dat ziekenhuis wil werken]

Ik vind dat ik zeer geschikt ben voor deze opleiding, omdat ik zeer enthousiast ben ik er zeker van ben dat dit een opleiding is die helemaal bij mij past. Ik weet dat ik me voor de volle honderd procent kan en wil inzetten. Het vooruitzicht dat ik bij een operatieteam zal horen maakt me erg trots.

Ik zou graag deze motivatiebrief en de bijgesloten CV nader toe willen lichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

[naam]

Bijgesloten: Curriculum vitae

Rood is hetgeen ik veranderd heb!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 november 2011, 18:40
Michael30 Michael30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2011
Berichten: 16
Michael30 is on a distinguished road
Standaard

"ik zit nu in mijn examenjaar van de havo en wil hierna graag de opleiding tot operatieassistente volgen. Het feit dat ik deze opleiding graag wil volgen komt door mijn interesse in de zorg voor andere mensen, en dan met name het opereren. Het is daarom zo dat ik het profiel N&G heb gekozen, omdat ik al zeer vroeg wist dat ik in de gezondheidszorg wilde gaan werken."

- Begin je zin niet met ik.
- Je wilt niet alleen graag een opleiding tot operatieassistente volgen; dit is (zolas jij het uitlegt) zeg maar je droom. "En sinds een aantal jaar weet ik dat ik de opleiding tot... wil volgen".
- Je kunt niet zeggen: het feit dat ik deze opleiding wil volgen.... Is geen correct NL.

Ik beschik over de nodige zelfdiscipline en genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om naast de drukke werkdagen ook nog te studeren.

- Ik lees dit als: ik heb nét genoeg verantwoordelijkheidsgevoel om te studeren. Verander dit in een zin die zekerder leest.

Ik vind dat ik zeer geschikt ben voor deze opleiding, omdat ik zeer enthousiast ben ik er zeker van ben dat dit een opleiding is die helemaal bij mij past. Ik weet dat ik me voor de volle honderd procent kan en wil inzetten. Het vooruitzicht dat ik bij een operatieteam zal horen maakt me erg trots.

- Zeg niet IK VIND, maar zorg bijv. voor aanbevelingen van je leraren/huidige werkgever etc.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie Verkoopmedewerkster, graag feedback! niliaaa Sollicitatiebrief en cv 4 19 oktober 2011 09:34
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
Sollicitatie consultant, graag jullie feedback LianneN Sollicitatiebrief en cv 2 11 mei 2010 17:14
Sollicitatie als CEH verpleegkundige, graag feedback! Debbus Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2007 15:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon