Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 februari 2010, 18:29
elbers123 elbers123 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 1
elbers123 is on a distinguished road
Smile Sollicitatie als receptioniste

Hallo allemaal,

Ik wil graag jullie mening evt aanvulling over mijn brief.

Groet,

Charlotte
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc receptioniste.doc‎ (26,0 KB, 333x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 februari 2010, 19:19
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie als receptioniste

Ik vind de brief erg verwarrend om te lezen. Je schrijft te "moeilijk", het lijkt alsof je "duurder" wilt overkomen met je brief. Er zit geen lijn in en de zins opbouw klopt niet helemaal.
Bijvoorbeeld de openingszin, lees hem eens hardop: ....uw vacature in de Haagsche courant ALS receptioniste......
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 februari 2010, 14:34
Stephanie78 Stephanie78 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 2
Stephanie78 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie als receptioniste

Ik ben het eens met de vorige reactie. Het is moeilijk om de aandacht erbij te houden tijdens het lezen van je brief. Ik heb een aantal keren terug moeten lezen, omdat ik niet meer helemaal wist hoe de zin begon.

Deze zin: "Op deze manier raakte ik verkent met de beroemde programma`s zoals Word en Excel ect." is niet goed. Je raakt niet "verkent"met iets...

Ook deze zin: "De belangrijkste beweegreden om dit te gaan doen ontleent zich omdat ik opzoek ben naar een nieuwe uitdaging als parttimer. Een belangrijke persoonlijke kenmerking is dat ik een ochtendmens ben en mijn werkzaamheden serieus neem." is heel vreemd opgebouwd. Ik zou er iets van maken als:

De belangrijkste reden van mijn sollicitatie is dat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging als parttimer en deze uitdaging zou ik graag in uw bedrijf aangaan. Een persoonlijke kenmerking bestaat niet en ik weet ook of niet of het feit dat je een ochtendmens bent het vermelden waard is in een sollicitatiebrief.

Als het een functie is voor de ochtend, dan is het misschien wel weer leuk, maar dan zou ik er iets van maken als: In de ochtend ben ik op mijn best en u zult mij dus altijd op mijn best zien. Of iets dergelijks.

Mijn tip is om je brief nog een keer goed door te lezen en probeer iets minder te schrijven zoals je denkt dat ze het zouden willen zien en iets meer van jezelf erin leggen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Stephanie
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2010, 12:59
Eric_Wilson Eric_Wilson is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 20
Eric_Wilson is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie als receptioniste

Hey Charlotte,

Je probeert origineel te zijn alleen op deze wijze wordt het hem niet. 'deze wijze' duidt met name op je woordkeus. Ik krijg de indruk dat de brief oorspronkelijk in een andere taal geschreven is en vervolgens met een vertaalmachine zoals Babelfish (altavista->babelfish) vertaald is.

eerste alinea:
Ik zou de volgende volgorde aanhouden;
vacature->receptioniste->haagsecourant->datum publicatie
'als lezer' kan weg en het woord 'aangescherpt' moet simpeler. zoals 'mijn oog viel op...' of 'mijn interesse werd gewekt door...' 'ik werd aangetrokken tot...' enz

2e alinea:
'veelal' -> 'uitgebreide'

Daarnaast heb ik nog cursussen gevolgd op een weliswaar ander vakgebied, namelijk sportmassage en nog anders Noem eerst eigenschappen die voor de functie relevant zijn en toon die vervolgens aan met je cursussen.

Het hele eigen onderneming verhaal is niet relevant.

Verwijzing naar CV in het middenstuk weg.

"De belangrijkste beweegreden..." de belanrijkste beweegreden moet juist die functie bij dat bedrijf zijn.


In het algemeen: lees veel andere brieven op deze website om een indruk van een goede volgorde te krijgen. Daarnaast moeten je zin zo simpel mogelijk in plaats van zo ingewikkeld mogelijk.

Ga er mee aan de slag en wij zullen je verder helpen.

EW
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie telefoniste / receptioniste; Graag commentaar... Bogey Sollicitatiebrief en cv 8 2 december 2010 22:59
Sollicitatie voor een functie als administratief medewerkster Myriam Sollicitatiebrief en cv 0 15 oktober 2007 21:55
Sollicitatie als CEH verpleegkundige, graag feedback! Debbus Sollicitatiebrief en cv 3 7 oktober 2007 15:33
Sollicitatie als vrachtwagenchauffeur Harrie Sollicitatiebrief en cv 2 10 maart 2007 12:00
Interne sollicitatie als produktie-analist MRben34 Sollicitatiebrief en cv 6 20 februari 2007 23:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon