Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 november 2010, 16:17
Steefzor Steefzor is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2010
Berichten: 1
Steefzor is on a distinguished road
Standaard Begonnen met informatica, maar dat is niets voor mij. Welke opleiding nu?

Hallo,

Ik ben een jongen van 18 jaar en ik weet gewoon niet wat ik wil. Ik ben dit jaar begonnen met de studie Informatica, maar dit bleek al snel helemaal niks voor mij. Ik heb wel bepaalde interesses, maar niks lijkt gewoon echt bij een bepaalde opleiding te passen.
Zo ben ik met Informatica begonnen omdat ik games interessant vond. Maar ik houd ook van dingen als Sport en geschiedenis. Bij informatica bleek al snel alles om programmeren te draaien, en dat is gewoon helemaal niks voor mij. Ik geef achteraf toe dat ik me er meer in had moeten verdiepen...

Anyway...Ik wil niet nog een keer dezelfde fout maken, dus vraag ik jullie hulp.

Mij lijkt het bijvoorbeeld erg leuk onderzoek te doen naar iets van vroeger; iets uit de prehistorie of een bepaalde oorlog, of misschien iets van deze tijd; de dribbeltechniek van Messi, ik noem maar wat, en dat dan vervolgens te verwerken in een game. En dus niet zelf de hele dag achter de computer alleen maar bezig met programmeren.
Mijn studiebegeleider raadde me aan naar Breda te gaan (game architecture and design). Maar volgens mij zit je dan ook alleen maar achter de computer de hele dag, ik zou graag iets meer van de wereld zien.

Wat is jullie advies? Als er iemand een soortgelijke opleiding doet of kent zou ik die hier graag horen, want ik weet het echt niet.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 november 2010, 17:49
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

1: Reality check 1: in opleidingen en daarna beroepen zul je hooguit 10 tot 20% bezig zijn met wat je echt leuk vindt, de overige 90 tot 80% is veelal bureaucratisch/kantoorpolitiek enzovoorts.
2: Reality check 2: de meeste opleidingen zullen heel veel vakken hebben die niet rechtstreeks iets met een bepaald onderwerp te maken hebben of zijn kritiek voor de basis. Zo kun je geen spellen ontwerpen zonder te kunnen programmeren, ontwerpen. Zo kun je niet ergens werken zonder algemene organisatiekennis, een basis management enzovoorts.
3: Ga misschien eerst de rest van het jaar werken om zo wat meer realiteitszin te verkrijgen. Voor veel jongeren is dat meestal geen verkeerde keuze omdat ze vanuit de middelbare school/het ROC zich ineens relatief volwassen moeten gedragen terwijl dat eigenlijk te vroeg voor ze is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Welke beroepen passen bij mij? Ideeën gevraagd... alle suggesties zijn welkom! Elle Loopbaanvragen 8 16 oktober 2009 14:28
Gewaagde sollicitatie? betreft een open sollicitatie Myriam Sollicitatiebrief en cv 5 13 november 2007 16:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon