Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 augustus 2006, 18:42
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Question Formulering ontslagbrief

wie wil er even kijken.. gisteren heb ik een nieuwe betrekking aanvaard... nu worstel ik met een goede ontslagbrief... dat valt me erg tegen hoor.. oja mijn huidige werkgever is wel op de hoogte en weet ook al van mijn acceptatie.. het moet alleen officieel hè..

in ieder geval: alvast TIA...
grts
clair1991
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc ontslagbrieCT.doc‎ (20,0 KB, 375x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 augustus 2006, 18:57
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: nieuwe baan en nu??

Citaat:
Zoals telefonisch overeengekomen op 16 augustus ’06 zult U mij niet houden aan de opzegtermijn van 1 maand. Waarvoor mijn dank. Mijn laatste werkdag zal dus op 31 augustus zijn.


Beter is: Zoals we op 16 augustus 2006 telefonisch afgesproken hebben zal 31 augustus mijn laatste werkdag zijn. Dit betekent dat ik geen 1 maand opzegtermijn heb.


Tip: overal waar je u schrijft moet het met een kleine letter geschreven worden.

Je adres ontbreekt nog in de brief en het kan ook geen kwaad om je telefoonnummer te vermelden. Dit kan je onder je naam zetten.


Veel succes met je nieuwe baan.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 augustus 2006, 18:59
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: nieuwe baan en nu??

Het is een kwestie van stijl, maar ik hou van eenvoud. Ik zou de eerste twee alinea's vervangen door:
Hierbij bevestig ik dat wij op 16 augustus 2006 telefonisch zijn overeengekomen mijn arbeidsovereenkomst met NN op mijn verzoek per 1 september 2006 te beëindigen.
Zo is het feitelijk en definitief. Een verzoek indienen houdt het risico in dat men alsnog op de opzegtermijn terugkomt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 augustus 2006, 21:17
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: nieuwe baan en nu??

dank jullie wel voor jullie reactie.. natuurlijk staan mijn naam, adres en telefoonnummer in de eigenlijke brief.. maar zeker slim om het even te noemen hoor..
het lastige van deze brief is dat ik zelf in conflict kwam met formeel en informeel.. en dat maakt het moeilijk en wat te zwaar
ik kan wel wat met jullie tips
bedankt.. ik ga er nog wel even voor zitten.. het heeft nog tijd want ik heb nog geen schriftelijke aanstelling gekregen.. scholen zijn wel autonoom maar het bestuur is de werkgever in feite.. en dat heeft tijd nodig.. zeker bij "vrijwilligers" in schoolbesturen
dus de brief kan er pas uit als ik een schriftelijke aanstelling krijg.. anders klopt het niet bij het administratiekantoor of snijd ik mezelf in de vingers

grts
clair
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ontslagbrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke datum in ontslagbrief? mirjam14 Sollicitatiebrief en cv 6 22 augustus 2017 16:57
Wat moet er in een ontslagbrief staan? Amber9 Sollicitatiebrief en cv 6 4 juli 2008 15:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon