Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 mei 2013, 17:50
kippetje kippetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2013
Berichten: 6
kippetje is on a distinguished road
Standaard Solliciteren via online formulier

Hoi hoi,

Ik ben zoals vele hier druk bezig met solliciteren, en ben tegen iets aangelopen.

Het valt mij op dat er steeds vaker geen mogelijkheid is om een motivatiebrief up te loaden, enkel je cv. Wel is er dan een opening in het formulier gehouden waar je je motivatie kunt 'invullen'.

Hoe moet ik hiermee omgaan? Is het de bedoeling dat je daar gewoon een hele brief schrijft? Dus van 'geachte' t/m 'vriendelijke groet' incl. paragrafen en met een normale opbouw. Of willen ze in zo´n geval liever een paar zinnen zien, met enkel de kern?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 mei 2013, 19:52
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Goede vraag, ben ook benieuwd naar de meningen van anderen hierover.

Ikzelf plak meestal m'n hele brief, inclusief 'geachte' en 'met vriendelijke groet', om toch alles over te kunnen brengen wat ik wil zeggen (en de werkgever dus een totaalbeeld te geven). Of ik hier goed aan doe? Geen idee.

Ben dus, zoals gezegd, ook benieuwd naar de meningen van anderen hierover.

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 mei 2013, 22:37
AdJ AdJ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 april 2013
Berichten: 12
AdJ is on a distinguished road
Standaard

Dat vind ik ook een lastige.
Een collega zei dat hij alleen een aantal punten opsomt met uitleg (dus een reden of 3 met beargumentering) waarom hij reageert en waarom hij een geschikte kandidaat is.
Hij sluit af met een zin waarin hij aangeeft dat hij hoopt uitgenodigd te worden. Geen groet.

Een ander zegt, net als hierboven, plak je brief (zonder adressering en bijlagen) er gewoon in.

Valt allebei wel wat voor te zeggen..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 mei 2013, 22:42
NextStep87 NextStep87 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2013
Berichten: 7
NextStep87 is on a distinguished road
Standaard

Hallo Kippetje,

Met deze vraag heb ik ook gezeten. Ik heb in het verleden verschillende recruiters om advies gevraagd. Bijna allemaal hebben ze aangegeven, dat je moet doen waar jij je goed bij voelt.
In mijn geval is dat, zoals hierboven aangegeven, een opsomming van een paar punten geweest.

Maar mocht je twijfelen, dan zou ik gewoon de hele brief erin 'plakken'. Dan hebben ze het volledige verhaal in ieder geval.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 mei 2013, 01:15
kippetje kippetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2013
Berichten: 6
kippetje is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de reacties!

Ik neig ernaar om het kort te houden, aangezien ik zelf ook meer van de bulletpoints ben ipv wolligere teksten.

Fijn te weten dat het beide kan, op deze manier laat je natuurlijk ook meteen wat meer van jezelf en je aanpak zien.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 mei 2013, 11:41
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Het valt mij op dat er steeds vaker geen mogelijkheid is om een motivatiebrief up te loaden, enkel je cv. Wel is er dan een opening in het formulier gehouden waar je je motivatie kunt 'invullen'.

Hoe moet ik hiermee omgaan? Is het de bedoeling dat je daar gewoon een hele brief schrijft? Dus van 'geachte' t/m 'vriendelijke groet' incl. paragrafen en met een normale opbouw. Of willen ze in zo´n geval liever een paar zinnen zien, met enkel de kern?
Je geeft het zelf al aan: er is geen mogelijkheid om je motivatiebrief te uploaden, alleen ruimte om je motivatie in te vullen. Het bedrijf wil dus alleen een beknopte en kernachtige motivatie, geen hele sollicitatiebrief. Als ze dat wel op prijs zou stellen, zou er wel een mogelijkheid zijn om je brief mee te sturen. Houd het dus kort.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 mei 2013, 18:38
Joost_D Joost_D is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2013
Berichten: 5
Joost_D is on a distinguished road
Standaard

Ik neem aan "short and to the point" aangeven waarom jij perfect bent voor deze baan. Maakt het volgens mij ook mogelijk voor deze recruiters om snel te zien of iemand standaard mails stuurt of daadwerkelijk elke baan persoonlijk aanschrijft.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 mei 2013, 11:26
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Net zoals de anderen ook aangaven zou ik het ook compact houden.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 mei 2013, 17:05
secretaresse-010 secretaresse-010 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2012
Berichten: 21
secretaresse-010 is on a distinguished road
Standaard

Ik kom dit ook regelmatig tegen. Ikzelf doe altijd toch een soort brief van geachte xxxx t/m vriendelijke groet

Ik vind dit zelf wat professioneler en zakelijker overkomen dan alleen wat punten op te noemen. Maar soms verkort ik mijn brief van wel. Ik maak mijn brief sowieso nooit langer dan een A4.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 mei 2013, 17:18
tijd tijd is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 mei 2013
Berichten: 1
tijd is on a distinguished road
Standaard

Ook ik heb me dit afgevraagd. En vaak was er niet genoeg ruimte voor een hele brief. Dus ik hou het nu maar kort en zakelijk. Wel raar want ik geef ook de voorkeur aan een aanhef en een nette afsluiting, maar ja.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is wijsheid? Solliciteren op Mbo-vacature, Hbo-vacature of Hbo-stagevacature? RichWes Loopbaanvragen 2 1 mei 2012 15:25
Solliciteren op 2 functies via 1 brief...? scrbyrne Sollicitatiebrief en cv 6 8 februari 2012 21:42
Startsalaris in de online marketing branche Olivia Salaris 3 12 december 2011 18:04
Omscholen naar online marketing, maar dan geen werkervaring bij solliciteren Fiona Loopbaanvragen 3 21 juni 2011 21:33
Online snelcursus solliciteren Verwijderd account Loopbaantrainingen en -workshops 0 17 februari 2009 15:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon