Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 maart 2008, 13:13
illuminate illuminate is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 maart 2008
Berichten: 1
illuminate is on a distinguished road
Standaard Geen idee

Ik ben een vrouw van 38 jaar, en moeder van een zoon. Ik heb een IT opleiding op HBO niveau gedaan, en ben 14 jaar werkzaam in de ICT.
Ik ben deze maand gestopt met werken, omdat 1) ik me wil richten op de opvoeding van mijn zoon, 2) het werk wat ik deed niet meer leuk vond.
Ik had een goed betaalde baan met veel vrije dagen (52 dgn) en een 28-urige werkweek. Echter, ondanks de goede beloning was ik niet meer gemotiveerd, en ik kon het werk niet meer belangrijk vinden. Ik had het gevoel dat ik er buiten stond, als collega's belangrijk over het werk liepen te doen. Ik dacht: er zijn belangrijke zaken op de wereld dan waar jullie over praten.
Ik probeer voor mijzelf uit te vinden wat ik leuk vind. Ik heb dit al eens eerder geprobeerd, maar ik kwam er niet uit. Met een beroepstest kwam ik toch weer uit bij ICT! En als ik kijk naar wat ik kan, en wat ik leuk vind, dan kan ik er nog geen antwoord op geven. Het lijkt wel alsof ik elke keer bij ICT uitkom.
Op dit moment zit ik dus vast, en ik kan geen (zelf) studie doen, zolang ik niet weet wat ik wil.
Aan de ene kant sta ik positief achter mijn beslissing, omdat ik het werk niet meer leuk vond. Aan de andere kant sta ik negatief achter mijn beslissing, omdat ik veel verdiende, en dat heb laten gaan. Gelukkig weegt positief zwaarder dan negatief, maar dat maakt de beslissing nog steeds wel een beetje moeilijk. Misschien moet ik ook wennen dat op dit moment niks doe, en ook geen inkomen (= zelfstandigheid) heb.
Om een lang verhaal kort te maken: Ik dacht dat ik me opgelucht zou voelen met mijn beslissing, maar dat is niet het geval. En ik ben nu zoekende...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 maart 2008, 13:33
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Geen idee

Je had beter op je plek kunnen blijven zitten. De perfecte baan vinden is een leuke gedachte maar de realiteit haalt 99% van de mensen in die dit achterna gaan. Uiteindelijk moet de huur toch betaald worden. De meeste mensen hebben wel eens frustraties over hun werk.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2008, 15:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Geen idee

Bedankt voor je reaktie. Met 'weleens frustratie' zou ik wel kunnen leven. De laatste paar jaren was het meer dan weleens. Misschien heb je een beetje gelijk met 'dat ik had moeten blijven', en is een andere werkgever binnen de ICT een optie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 maart 2008, 15:48
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: Geen idee

Vaak brengt een periode van verplichte of gekozen werkloosheid je op hele goede ideeen. Uiteraard is het een hele stap om nu "ineens" thuis te zitten, maar als je het financieel kunt veroorloven zou ik het er een poosje van nemen. Kijk rond, praat met mensen over hun werk, lees boeken over beroepen in de bieb, bekijk vacatures ed en doe ideeen op! Dit kost tijd die je vaak niet hebt of die je jezelf niet gunt als je aan het werk bent. Wie verdwaalt is ontdekt nieuwe wegen.... En; om een volgende stap te kunnen zetten, moet je eerst stilstaan. Om er maar even een paar oud Hollandse wijsheden tegen aan te gooien. Uiteraard kun je er ook nog voor kiezen om de hulp van een loopbaanbegeleider in te schakelen.

Geniet van je keus en veel succes met het vinden van een nieuwe toekomst!
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 maart 2008, 22:08
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Geen idee

Je kunt je ook afvragen of er misschien een andere oorzaak is van je frustraties. Er zijn ook veel mensen die niet lekker in hun vel zitten en dat in hun werk projecteren terwijl er een hele andere reden voor is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
geen winst uikering na overname marc Alle andere carričreonderwerpen 3 21 januari 2007 17:54
Ik heb geen idee hoe ik verder moet Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 5 5 december 2006 20:54
Geen idee welke opleiding ik wil volgen Soave Opleiding kiezen en volgen 4 21 september 2006 18:09
Ik heb werkelijk geen idee! cherry Opleiding kiezen en volgen 1 6 september 2006 16:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon