Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juni 2010, 15:09
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief + cv, telefoniste/receptioniste, aub nakijken

hoi,

kunnen jullie feedback geven op mijn brief, oa spelfouten foutenin zinsopbouw en wat vinden jullie van de brief? want het is zo lang geleden.

dit is de vacature zoals in de krant:

telefoniste/receptioniste 16/20 uur er week

Functie:
Naast het beantwoorden van de telefoon behoort o.a ook de ontvangst en aanmelding van bezoekers, het verzorgen van de interne en externe post en het verrichten van zeer uiteenlopende secretariele en administratieve handeling tot je werkzaamheden.

Heb je ervaring als telefoniste/receptioniste, ben je representatief, flexibel en stressbestendig en heb je een administratieve achtergrond?



Ik heb al telefonisch contakt opgenomen en de administratieve achergrond was niet het belangrijste daar het om een neventaak ging.

hier mijn brief + cv:





........
........
........


......, 11 juni 2010


.........
.........
.........
........


Betreft: Vacature telefoniste/receptioniste



Geachte mevrouw .......,

Hierbij solliciteer ik naar de functie van telefoniste/receptioniste binnen uw bedrijf. De functie is mij op het lijf geschreven en in deze brief wil ik u vertellen waarom.

In mijn huidige representatieve functie van cateringmedewerker kom ik veel in contact met mensen. Daar ik met veel plezier werk in deze omgeving, is het hebben van ploegendiensten in combinatie met 2 kleine kinderen een steeds moeilijkere opgave. Dat is dan ook de reden waarom ik op zoek ben naar een andere baan.

De vacature sluit mijns inziens perfect aan bij mijn ervaring. Mijn ambitie is om mij te bewijzen in deze functie en om me verder te ontwikkelen op administratief gebied, waarvan ik al enige kennis bezit op het gebied van voorraadbeheer.

Ik ben van mening dat ik een goede aanvulling voor ..... ben. U kunt van mij iemand verwachten die stressbestendig en nauwkeurig werkt. Iemand die goed past in teamverband maar ook individueel kan werken.
Graag zou ik hier tijdens een gesprek wat dieper op in willen gaan.


Met vriendelijke groeten,

......





Opleidingen:

1991-1995 LTS elektrotechniek VBO C/D niveau
1995-1996 Brugjaar Koninklijke Landmacht
2000 Middenstand diploma (LOI)

Werkervaring:

• 1995 t/m 09-1996 Wilma Bouw, onderhoudsmonteur
(Taken: onderhouden elektrische installaties en gereedschap)
• 09-1996 t/m 03-2001 Koninklijke Landmacht, verbindingsdienst
(Taken: zorgdragen voor netwerk voor allerhande dataverkeer te velde)
• 03-2001 t/m 08-2001 DMC2, proces operator
(Taken: controle en bij houden van het productieproces)
• 08-2001 t/m 07-2002 TNT Logisticks, magazijnmedewerker
(Taken: orders- uitprinten, picken en verzend gereed maken)
• 07-2002 t/m 09-2002 Uitzend werk via Randstad uitzendbureau
(o.a. toezichthouden in zwembad ......, productiewerk Quality pastries)
• 09-2002 t/m 03-2004 Defensie, magazijnmedewerker (19 uur per week)
(Taken: ontvangen,opslaan, uitgeven dan wel ruilen en sorteren van kleding en uitrustingsartikelen en daarbij behorende administratieve werkzaamheden)
• 12-2002 t/m 03-2004 TPG Post, Postbode (10 uur per week)
(Taken: sorteren en rondbrengen van post, pakketten en aangetekende stukken)
• 03-2004 t/m 07-2006 Defensie, admin. medewerker voorraadbeheer
(Taken: in en uitboeken van goederen in Oracle, archiveren van mutaties, goederen registeren d.m.v. kaartsysteem, zorgdragen voor lijsten voor inventarisatie en kledingverstrekking)
• 07-2006 t/m heden Defensie Paresto, cateringmedewerker
(Taken:horeca gerichte taken, af- en behandelen van alle betalingen, controle en registreren van hygiëne punten (HACCP))


Cursus:

2002 Diploma Eerste Hulp
2007 LOTUS diploma (Landelijke Organisatie Ter Uitbeelding van Slachtoffers)

Nevenactiviteiten en hobby’s:

Lid evenemententeam EHBO vereniging ......(plaatsnaam)
Klassenassistent opleiding EHBO
Lid LOTUS vereniging
Mentor en bewindvoerder van mijn zus

Hobby’s: lezen en dansen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juni 2010, 22:15
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief + cv, telefoniste/receptioniste, aub nakijken

Hoi,

Ik heb je brief en cv doorgelezen en wil het volgende opmerken:

Je geeft in je brief aan dat je een andere baan zoekt omdat je geen ploegendiensten meer wilt draaien. Haal dit uit de brief en geef aan waarom je graag voor hun wilt werken.

Je hebt geen ervaring, maar ik zie dat je wel een keer een LOI cursus gevolgd hebt. Als je echt graag de kant van recetioniste/adminstratief op wilt, kun je misschien overwegen ook weer een cursus in die richting te volgen. Dit staat erg goed op je cv en is ook een belangrijke pre voor een werkgever.

Bij je cv moet je je laatste werkervaring als eerste vermelden, dus het omgekeerde van wat je nu gedaan hebt. Daarnaast zou ik er wat in vermelden over computervaardigheden,Ooffice, Oracle enz.

Heel veel succes!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juni 2010, 22:26
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief + cv, telefoniste/receptioniste, aub nakijken

nou eigenlijk is de situatie nu dat er 10 miljoen bezuinigd moet worden en ze hebbe alle tijdelijke krachten beeindigd. het komt er nu op neer dat mijn jaarlijks rooster (dus dat ik voor een jaar al precies weet wat voor dienst dat ik draai) vaak maar 72 uur van te voren geweizigd wordt. (wat ook mag volgens de cao)

daar ik voor de kinderopvang minimaal 1 week (op maandag doorgeven voor de week daarop) van te voren de opvang moet regelen en vast moet zetten voor een dienst, komt het nu geregeld voor dat ik voor s'ochtends opvang heb (waar ik de kleine zoiezo naar toe moet brengen want ik moet het betalen) en ik s'avonds moet werken. dus ik heb dan voor niets mijn uren bij de kinderopvang. en moet nog voor oppas zorgen

het ziet er ook niet naar uit dat daar binnenkort (of over een half jaar) verandering in komt

het is niet zo dat ik geen ploegen meer wil draaien want als het vast staat zoals het voor de bezuiniging was heb ik daar geen problemen mee. en nu is het toevallig een functie met kantoortijden.

ik heb dat stukje nu ook aangepast naar:
In mijn huidige representatieve functie van cateringmedewerker kom ik veel in contact met mensen. Daar ik met veel plezier werk in de horeca, is het hebben van ploegendiensten en de op korte termijn veranderingen in het rooster, in combinatie met 2 kleine kinderen een steeds moeilijkere opgave. Dat is dan ook de reden waarom ik solliciteer naar deze vacature.

en dat van mijn werkervaring zal ik doen thanks
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2013, 16:43
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Reactie

Beste...

Wat Jack bedoelt, is dat je vooruit moet kijken. Het gaat er niet om waarom je bij je huidige baan weg wilt. Daar heeft je toekomstige werkgever niets aan.

Ze willen alleen weten waarom je voor hen wilt werken. Dat is echt het enige wat hen interesseert.

Om je te helpen:

-Je werkt misschien graag met mensen (ik zie in je werkverleden dat je bij de post hebt gewerkt en bij Defensie, niet bepaald leuk als je een einzelgänger bent). Je kunt dan bijvoorbeeld zeggen dat het je leuk lijkt dit eens vanuit een ander perspectief te ervaren.

-De kernwaarden van het bedrijf van je toekomstige werkgever spreken je wellicht beter aan. Geef in een brief/tijdens het gesprek nooit het vergelijk aan. Zeg nooit: "Bij mijn huidige werk zeggen ze dat ze eerlijk te werk gaan. Nou, ik heb in de afgelopen jaren wel anders gemerkt." Een werkgever neemt geen mensen aan die negatief over iets zijn.
Wat je beter kunt zeggen is: Tijdens mijn bezoek aan uw website zag ik dat u veel waarde hecht aan collegialiteit en teamwork. In mijn werk heb ik er altijd op gestaan zo goed mogelijk met zowel klanten als collega's om te gaan en ik heb hier positieve feedback op gehad van deze mensen. Graag zou ik deze ervaring op een nieuwe manier in willen vullen binnen de door u aangeboden functie."
Daarmee rep je met geen woord over je vorige baan/collega's, terwijl die het in jouw verleden wel eens tot een rommeltje hebben kunnen gebracht.

Denk vooruit. Ik weet niet of je in het bezit bent van een auto, maar kijk eens goed als je er in eentje zit. Is het je wel eens opgevallen dat de achteruitkijkspiegel een behoorlijk stuk kleiner is dan de voorrruit......?

Met vriendelijke groet,
Ingrid de Vries
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eerste CV, nakijken aub? born trouble Sollicitatiebrief en cv 1 30 september 2009 01:27
Mijn 1e open sollicitatiebrief! Willen jullie hem aub even nakijken? Lieke78 Sollicitatiebrief en cv 6 9 april 2009 12:37
Sollicitatiebrief en cv voor leerkracht AnneliesVD Sollicitatiebrief en cv 2 1 juni 2008 18:17
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon