Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 oktober 2013, 10:40
Kiran Kiran is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 5
Kiran is on a distinguished road
Post Sollicitatie leerkracht lager onderwijs_graag feedback

Hier vind je mijn sollicitatiebrief. Zouden jullie deze willen nakijken of hij sterk genoeg is? Alvast bedankt!

Sollicitatie leerkracht lager onderwijs

Geachte mevrouw **********,

Binnenkort zal ik mijn studies met veel plezier afronden aan Thomas More Kempen en ik kijk dan ook enorm uit om aan de slag te gaan in een inspirerende school vanaf 1 februari. Na het bekijken van uw website waarin uw interessante schoolvisie naar voren komt, ben ik enorm geïnteresseerd om in uw school aan de slag te gaan. Vandaar mijn spontane sollicitatie.

Als leerkracht werk in enorm hard aan de positieve klassfeer in een klas. Ik geloof dat ik zo het beste uit de kinderen kan halen. Dit creëren doe ik door de klas aangenaam aan te kleden per thema, veel complimenten te geven, te werken aan sociale vaardigheden. Differentiatie vind ik dan ook zeer belangrijk, aangezien elk kind uniek en waardevol is. Lesgeven doe ik dan ook in verschillende werkvormen zodat de verschillende leerstijlen van de kinderen makkelijker aan bod kunnen komen. Zelf ben ik vrij creatief en werk dan ook met veel zelfgemaakt materiaal om mijn lessen boeiender te maken en eenvoudiger te kunnen differentiëren op diverse gebieden.

U heeft mijn aandacht getrokken op jullie website dankzij het gedicht over de verschillende kwaliteiten van de kinderen. Ik vind het enorm knap en interessant dat u elk kind intelligent, uniek en anders vinden. Dit heb ik dan ook zelf ondervonden in uw middelbare school, waar je als leerling steeds terecht kon bij de leerkrachten met een vraag of een probleem. Iedereen kreeg een kans en er werd geluisterd. Het gezondheidsbeleid dat u voert , spreekt mij ook enorm aan. Het is namelijk zeer belangrijk dat kinderen dit op jonge leeftijd meekrijgen. Ik zou graag mijn jonge ideeën hiervoor inzetten.

Hopelijk krijg ik na deze sollicitatiebrief de kans om mij verder toe te lichten in een gesprek,

Met vriendelijke groeten,

**********Kiran.

In bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2013, 18:17
sannehamstra sannehamstra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 18
sannehamstra is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kiran Bekijk bericht
Binnenkort zal ik mijn studies met veel plezier afronden aan Thomas More Kempen en ik kijk dan ook enorm uit om aan de slag te gaan in een inspirerende school vanaf 1 februari.
Thomas More Kempen, kent deze lezer dit? Thomas More Kempen scholen? Thomas More Kempen opleidingsinstituut?
In deze quote staat het woord 'studies', ik ga er vanuit dat er meerdere studies zijn gevolgd. 2 studies volgen klinkt voor mij als een voordeel. Dit kan benadrukt worden door de zin te veranderen:
Binnenkort zal ik twee studies met plezier afronden aan (het) thomas more kempen (instituut?) .


Erg leuk dat je eigen visie in het lesgeven naar voren komt in de brief en ook de visie van het bedrijf naar voren laat komen.

je eigen ervaring in de middelbareschool van de werkgever is leuk. De ervaring dat je hebt gezien dat iedereen een kans krijgt vind ik interessanter om te lezen dan dat je bij de leerkrachten terecht kon. Wanneer er veel mensen bij betrokken zijn is de zin sterker.


De schrijfstijl vind ik fijn om te lezen

groetjes,
Sanne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2013, 23:33
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kiran Bekijk bericht
Binnenkort zal ik mijn studies met veel plezier afronden aan Thomas More Kempen en ik kijk dan ook enorm uit om aan de slag te gaan in een inspirerende school vanaf 1 februari. Na het bekijken van uw website waarin uw interessante schoolvisie naar voren komt, ben ik enorm geïnteresseerd om in uw school aan de slag te gaan. Vandaar mijn spontane sollicitatie.
Indien je vroeg reeds een spontane sollicitatie stuurt, dan heb je misschien wel een streepje voor. Alleen kan ik uit je brief niet opmaken of je nu voor een scholengroep of een specifieke school solliciteert. Ook een werkgever zal met die vraag blijven zitten.

Goed is ook dat je verwijst naar wat je gelezen hebt op de website, maar als ik het goed begrijp, heb je school gelopen bij hun? Dit is ook een vraag die men je op een sollicitatiegesprek zeker zal stellen.

Vraag is ook wanneer je bacheloropleiding er op zit? Na januari? Want je spreekt van 1 februari aan de slag te gaan. Zijn dan niet de examenperiodes nog bezig voor de laatstejaars? Moet je geen stage meer doen?

Zeg ook concreet waar je gestudeerd hebt en welke richting. In mijn tijd spraken we gewoon nog van "KHK Geel" of "den HIK".

Even iets over je taal: "mijn studies" kan je beter vervangen door "mijn opleiding", het eerste is meer "plat Vlaams". En schrijf niet "vandaar mijn spontane sollicitatie", maar wel "ik zou dan ook graag spontaan solliciteren voor ...".

Citaat:
Als leerkracht werk in enorm hard aan de positieve klassfeer in een klas. Ik geloof dat ik zo het beste uit de kinderen kan halen. Dit creëren doe ik door de klas aangenaam aan te kleden per thema, veel complimenten te geven, te werken aan sociale vaardigheden. Differentiatie vind ik dan ook zeer belangrijk, aangezien elk kind uniek en waardevol is. Lesgeven doe ik dan ook in verschillende werkvormen zodat de verschillende leerstijlen van de kinderen makkelijker aan bod kunnen komen. Zelf ben ik vrij creatief en werk dan ook met veel zelfgemaakt materiaal om mijn lessen boeiender te maken en eenvoudiger te kunnen differentiëren op diverse gebieden.

U heeft mijn aandacht getrokken op jullie website dankzij het gedicht over de verschillende kwaliteiten van de kinderen. Ik vind het enorm knap en interessant dat u elk kind intelligent, uniek en anders vinden. Dit heb ik dan ook zelf ondervonden in uw middelbare school (waar?), waar je als leerling steeds terecht kon bij de leerkrachten met een vraag of een probleem. Iedereen kreeg een kans en er werd geluisterd. Het gezondheidsbeleid dat u voert , spreekt mij ook enorm aan. Het is namelijk zeer belangrijk dat kinderen dit op jonge leeftijd meekrijgen. Ik zou graag mijn jonge ideeën hiervoor inzetten.
Ik vind het zeer positief dat je omschrijft hoe je het lesgeven ziet, maar verwissel wel de volgorde van je alinea's. Je geeft eerst je motivatie, dan je invulling aan hoe je de job ziet. Wat is wel mis, is waarom jij geschikt zou zijn voor de job. Als je zegt creatief te zijn, maak dan ook een schets en voeg die bij je CV. Dan val je meer op dan de zovele andere sollicitatiebrieven van mensen die zeggen "creatief", "leergierig", "gemotiveerd", "sociaal vaardig", of wat dan ook te zijn. "Creatief" is nl. één van die generieke termen die in de categorie "grijs gedraaide platen" horen.

Let ook wat meer op je formuleringen en taalfouten. In het onderwijs is dat echt wel belangrijk en je zou toch niet willen afvallen in de preselectie op basis van een paar taalfouten in je sollicitatiebrief.

Let ook op het gebruik van 'jullie' en 'u' in de laatste alinea.

Citaat:
Hopelijk krijg ik na deze sollicitatiebrief de kans om mij verder toe te lichten in een gesprek,

Met vriendelijke groeten,

**********Kiran.

In bijlage: curriculum vitae
Je laatste zin formuleer je best helemaal anders, bv.:

Graag zou ik u in een persoonlijk gesprek meer vertellen over mijn motivatie om onze kinderen op te leiden tot daadkrachtige jongeren.

In de aanspreking gebruik ik persoonlijk nooit "met vriendelijke groeten", maar daar verschillen de meningen nogal over.

Laat ook zien dat je je BIN-normen voor brieven kent.

Citaat:
Bijlagen: curriculum vitae
Veel succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 oktober 2013, 09:11
Kiran Kiran is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 5
Kiran is on a distinguished road
Standaard

Dank jullie wel voor de reacties! Ik ga het verder aanpassen..

Thomas More Kempen is het nieuwe opleidingsinstituut (fusie KHK en Universiteit van Leuven)...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 oktober 2013, 09:14
Kiran Kiran is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 5
Kiran is on a distinguished road
Standaard

Ik heb al een diploma (laboratoriumtechnieken) en heb nu de verkorte lerarenopleiding gevolgd (1,5 jaar) vandaar dat ik afstudeer eind januari.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 november 2013, 12:23
Bergere Bergere is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 6
Bergere is on a distinguished road
Standaard

Beste Kiran,

knap hoor! twee studies!

ik vind de sollicitatiebrief prettig te lezen, ook maak je goed duidelijk wat je drijft in het lesgeven en hoe je daar tegen aan kijkt. Het valt me wel op dat je de woorden 'enorm' en 'dan ook' veel gebruikt . Volgens mij heeft 'dan ook' geen toegevoegde waarde en kun je het in de meeste gevallen weglaten.

in de laatste alinia zitten wat taalfoutjes of zinnen die een beetje vreemd lezen:
U heeft mijn aandacht getrokken op jullie website dankzij het gedicht over de verschillende kwaliteiten van de kinderen. (hier praat je over u en dan over jullie). Ik vind het enorm knap en interessant dat u elk kind intelligent, uniek en anders vinden..

Let ook op de spaties na komma's .

Veel succes met solliciteren, je klinkt erg gedreven!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 november 2013, 12:56
nillo_nl nillo_nl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 3
nillo_nl is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het enorm knap en interessant dat u elk kind intelligent, uniek en anders vinden.

Ik ben zelf niet zo goed in schrijven van brieven, maar ik denk dat deze zin niet helemaal lekker loop.

u.........vinden!!!!!!!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 7 november 2013, 10:27
Kiran Kiran is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2013
Berichten: 5
Kiran is on a distinguished road
Standaard

Dank jullie wel voor de feedback! Ik heb alles aangepast en hoop nu snel resultaat te hebben
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief leerkracht lager onderwijs Mya Sollicitatiebrief en cv 5 29 april 2015 17:55
Open sollicitatie leerkracht leerwegondersteunend onderwijs Eline Sollicitatiebrief en cv 1 20 april 2011 22:44
Open sollicitatie voor leerkracht basisonderwijs estherlems Sollicitatiebrief en cv 2 21 maart 2010 22:00
Open sollicitatie voor leerkracht in het basisonderwijs N1c0l3 Sollicitatiebrief en cv 0 8 maart 2010 18:13
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon