Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 november 2013, 01:09
awake awake is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 november 2013
Berichten: 1
awake is on a distinguished road
Post Sollicitatie stage, wees lekker kritisch!

*geadresseerde etc*


Betreft: (Open) Sollicitatie stage


Geachte heer/mevrouw,


Via deze motivatiebrief wil ik me aan u voorstellen en mezelf als kandidaat stellen voor een stage binnen uw bedrijf.

Mijn naam is XXXX, 3e jaar student Technische Bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens het zoeken naar een geschikte stage sprak het mij erg aan omdat het zeer goed aansluit op de studie die ik op dit moment volg. Momenteel volg ik de minor ‘modelleren en simuleren’ waarin ik leer om bedrijfsprocessen te analyseren en te optimaliseren met behulp van verschillende tools.

Al tijdens de studie zijn wij bezig met het omzetten van de theorie naar de praktijk. Zo hebben wij in teamverband in opdracht van diverse bedrijven geadviseerd en geanalyseerd met de daarbij horende middelen en methodes.
Tijdens een van deze opdrachten ben ik benaderd door XXXX, een consultancy bureau dat studenten dichter bij de praktijk wilt brengen door hen opdrachten uit te laten voeren voor bedrijven omdat zij daar niet aan toe komen, in mijn geval XXXX.

Ik heb een enthousiaste persoonlijkheid die zowel zelfstandig als in teamverband goed kan functioneren. Ik denk dat ik gezien mijn cv voldoe aan de eisen en ik een goede bijdrage kan leveren aan het bedrijf.

Tijdens mijn stage zou ik naast het onderzoek ook reguliere werkzaamheden kunnen uitvoeren, al mag dit niet meer dan 20% van de totale tijd bestrijken. De stageperiode betreft 20 weken, van februari tot en met juni/juli.

Ik hoop u hiermee voldoende geďnformeerd te hebben. Indien u vragen heeft over mijn sollicitatie naar een stage kunt u altijd contact met mij opnemen, en ik hoop dat mijn sollicitatiebrief aanleiding biedt tot een vervolg in de vorm van een gesprek.


Hoogachtend,



XXXX
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 november 2013, 19:48
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Aangezien je vraagt om lekker kritisch te zijn maak je het me heel makkelijk: lees dit eerst. Met name punt twee. Handel erna en daarna zien we verder oke?

Tweede kritische noot; je brief afsluiten met Hoogachtend is tegenwoordig niet meer heel erg gangbaar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Stage Waterschap b-boy pietie Sollicitatiebrief en cv 2 8 juni 2012 20:06
Open sollicitatie stage jeugdzorg Nikkie Sollicitatiebrief en cv 0 17 oktober 2009 17:45
Open sollicitatie stage Nikkie Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2009 20:21
Sollicitatie Stage mloow Sollicitatiebrief en cv 2 8 oktober 2009 19:32
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon