Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #41  
Oud 2 april 2009, 09:57
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Hallo Rianne,

Ik heb a.s. dinsdag een belangrijk sollicitatiegesprek maar ik heb weer je hulp nodig:
Ik kan en wil niet eerder beginnen met een nieuwe baan dan 1 juni a.s. Ik weet dat degene waar ze nu een vervanger voor zoeken (ik) binnenkort weggaat en dat ze iemand zoeken die eigenlijk sneller zou kunnen beginnen omdat die persoon dan "meer ingeleerd" zou kunnen worden door die andere persoon.
Ik wil die baan heel graag maar ik kan niet eerder beginnen. Wat zeg je in zo'n situatie dan? want ik wil ook niet dat ze verder gaan zoeken?

Wat zou je doen als ze je salarisindicatie vragen: er zit een ruim gebied tussen het minimum en maximum bedrag en opzich het minimum zou ik ook al erg tevreden mee zijn,maar als je dat vermeld kom je dan niet zwak over of dat je de functie onderschat en je je zelf niet serieus neemt?
Is het dan beter om iets hoger te gaan zitten in je eisen?

Nogmaals bedankt Rianne voor je antwoorden!
  #42  
Oud 2 april 2009, 10:47
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo Bekijk bericht
Ik wil die baan heel graag maar ik kan niet eerder beginnen. Wat zeg je in zo'n situatie dan? want ik wil ook niet dat ze verder gaan zoeken?
Als je een part-time mogelijkheid hebt, dan zou je kunnen voorstellen tot 1 juni part-time (in) te werken, onderbouwd met argumenten zoals snel werkzaamheden op kunnen pakken, snel leren enz. (even aangenomen dat je dat kunt). Daarnaast kun je misschien af en toe een dag extra werken? Als ze jou ook graag willen en jij aangeeft dat je hen tegemoet wilt komen, dan zullen ze waarschijnlijk wel bereid zijn tot een compromis.


Citaat:
Wat zou je doen als ze je salarisindicatie vragen: er zit een ruim gebied tussen het minimum en maximum bedrag en opzich het minimum zou ik ook al erg tevreden mee zijn,maar als je dat vermeld kom je dan niet zwak over of dat je de functie onderschat en je je zelf niet serieus neemt?
Is het dan beter om iets hoger te gaan zitten in je eisen?
Wat vind jij zelf passend voor de functie in combinatie met je kennis en ervaring? Wat zou je vragen als je jezelf serieus neemt?
__________________
Rianne
  #43  
Oud 2 april 2009, 10:49
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ri@nne Bekijk bericht
Als je een part-time mogelijkheid hebt, dan zou je kunnen voorstellen tot 1 juni part-time (in) te werken, onderbouwd met argumenten zoals snel werkzaamheden op kunnen pakken, snel leren enz. (even aangenomen dat je dat kunt). Daarnaast kun je misschien af en toe een dag extra werken? Als ze jou ook graag willen en jij aangeeft dat je hen tegemoet wilt komen, dan zullen ze waarschijnlijk wel bereid zijn tot een compromis.




Wat vind jij zelf passend voor de functie in combinatie met je kennis en ervaring? Wat zou je vragen als je jezelf serieus neemt?
Alleen ik heb geen parttime mogelijkheid.
  #44  
Oud 2 april 2009, 10:56
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Dan houdt het op en zou je kunnen aangeven dat het voor jou geen enkel probleem is om in het diepe te springen.

En/of blijft alleen de mogelijkheid over van af en toe een dag werken om ingewerkt te worden.
__________________
Rianne
  #45  
Oud 2 april 2009, 10:59
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

OK, Bedankt voor je advies.
  #46  
Oud 3 april 2009, 00:30
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Niet om flauw te doen maar mijn voorspellingen komen allemaal uit op dit moment. Hoe dan ook, heel veel succes! Misschien maar eens terug de accountancy in en toch je opleidingen eerst afronden.
  #47  
Oud 3 april 2009, 01:12
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Ha henk. Als je niet flauw wilt doen waarom doe je het dan toch?

Iemand succes wensen en hem vervolgens terugsturen naar zijn hok

Volgens mij is Pamo mans genoeg om zelf te bedenken wat goed voor hem is.
__________________
Rianne
  #48  
Oud 3 april 2009, 11:05
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
Niet om flauw te doen maar mijn voorspellingen komen allemaal uit op dit moment. Hoe dan ook, heel veel succes! Misschien maar eens terug de accountancy in en toch je opleidingen eerst afronden.
Ik ga niet terug naar de accountancy, ik heb nu de stap gezet en dat is voor mij definitief.
Welke voorspellingen bedoel je Henk? als je vind dat je goed kan voorspellen, waarom speel je dan niet mee in de Lotto?.
  #49  
Oud 3 april 2009, 12:32
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

De discussies van een tijd terug waarbij ik zei dat het niet zo eenvoudig is om met jouw kenmerken werk te vinden als (assistent) controller zonder afgeronde opleiding, beperkte werkervaring en een hoge leeftijd.
  #50  
Oud 3 april 2009, 13:43
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
De discussies van een tijd terug waarbij ik zei dat het niet zo eenvoudig is om met jouw kenmerken werk te vinden als (assistent) controller zonder afgeronde opleiding, beperkte werkervaring en een hoge leeftijd.
Ik denk dat 36 jaar nog best meevalt.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Referentie nachecken bij oud-werkgever: is kritisch over mij, advies gevraagd bloemje Loopbaanvragen 8 17 december 2010 15:44
Advies gevraagd Mo. Sollicitatiebrief en cv 5 5 februari 2009 14:52
Sollicitatiebrief medewerker inkoop: advies gevraagd vlinder12 Sollicitatiebrief en cv 7 9 augustus 2008 12:39
brief HR adviseur": advies gevraagd boschje Sollicitatiebrief en cv 0 2 mei 2008 21:52
advies gevraagd open sollicitatie intern begeleider Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 5 juli 2006 10:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon