Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 mei 2010, 10:36
Koblizek Koblizek is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 2
Koblizek is on a distinguished road
Unhappy Sollicitatie bol/bbl-werkplek kinderopvang

Goede morgen medetijgers,

Ik kom al langere periode de brf adviezen te lezen, wat opgepikt en brief geschreven. Mijn brf 100x gelezen, 101x veranderd en nu is mijn idee: totaal verprutst . Naar mijn gevoel is de brief veel te lang geworden en ik weet niet hoe ik het moet inkorten. Alstublieft!!! Kritiek!


xxxx
xxxx
xxxx


xxxx, 07 mei 2010

Betreft: sollicitatie naar de functie van aankomend kinderleidster

Geachte heer/mevrouw xxxx

Hierbij solliciteer ik naar een functie (BOL/BBL) van aankomend kinderleidster in uw kinderdagverblijf

Eind 2009 heb ik besloten te gaan studeren aan een geheel andere maar veel leukere opleiding, dan dat ik tot nu toe heb gedaan, Pedagogisch werker differentiatie kinderopvang. Voor deze opleiding ben ik opzoek naar een leuk leerbedrijf waarvan ik veel kan leren en waaraan ik ook veel kan geven.
Het is mijn bedoeling om 2 á 3 dagen p.w. te komen werken en 1 dag p.w. naar school te gaan om de theorie te leren.

Na de geboorte van mijn zoon begon ik te twijfelen aan de keuze van mijn opleiding als econoom. Men ziet wel resultaat, cijfermatig. Dat is voor mijn gevoel niet voldoende. Met één jaar lange ervaring als fulltime moeder en nu ondertussen al 1½ jaar als parttime oppas “tante” begon ik in opleidingen te zoeken. Daartussendoor ben ik al begonnen en geëindigd met de thuis cursus Kinderpsychologie. Een MBO opleiding waar ik de ontwikkeling van het kind mee zal maken, er mee kan helpen en waar ik het kind zal zien opgroeien is mijn daarop volgende stap geworden. Graag zou ik een positieve bijdrage willen leveren bij hun ontwikkeling, hun opgroeigedrag en de voorbereiding op de aansluiting voor verder scholingsproces.
De taken als voorlezen, verschonen, voeden en spelen zijn, voor mij, vanzelfsprekend. Het leren met diverse emoties om te gaan en het geven van de emotionele ondersteuning zodat de kinderen zich veilig en vertrouwd kunnen voelen, evengoed het gevoel geven dat ze bij de “tante” ten alle tijden terecht kunnen, met welke emotie dan ook. Eveneens de nodige rust en stabiliteit die erg belangrijk voor hen is. Kinderen zijn spontaan, ze zeggen eerlijk wat ze ergens van vinden, b.v. dat het vies is, het niet mooi is etc.,je bouwt een vertrouwensband met de kinderen op die grote invloed zal hebben op hun verdere ontwikkeling, verdere leven.

Uit mijn ervaring in verschillende en zeer uiteenlopende functies weet ik dat ik iemand ben die niet alleen zelfstandig maar ook in teamverband goed functioneert. Communicatie vind ik een belangrijk werktuig en één die ik zeker bezit, zowel naar de kinderen, ouders alsook de collega’s toe.
Waarom denk ik geschikt te zijn voor soortelijke functie? Omdat ik me goed kan inleven in de verschillende situaties die de tegenwoordige tijd met zich meebrengt. Ik was 15 en kwam alleen naar Nederland. Moeilijkheden alsook mogelijkheden die ik tot nu toe tegen kwam hebben mij tot de persoon gemaakt die ik nu ben, zelfstandig, verantwoordelijk, betrokken, creatief, gemotiveerd, sociaal en leergierig. Uit mijn ervaring weet ik nu dat de leiding op hun ontwikkelingspad van diverse ontdekkingen op spelenderwijs het grootste succes met zich meebrengt, waarbij creativiteit de manier is om met kinderen bezig te zijn. Ik ben een jonge moeder van 27 jaar met één kind in van 15 maanden en ook ben ik mij ervan bewust dat het werken en leren in combinatie met de zorg voor mijn gezin geen makkelijke taak zal worden. Als men gemotiveerd is, iets graag en met plezier doet, staan er geen drempels op de weg.

Voor nadere informatie met betrekking tot mijn studie, persoon en ervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten curriculum vitae.

Graag zou ik de gelegenheid willen krijgen om mijn motivatie en visie persoonlijk toe te lichten in een gesprek.


Met vriendelijke groet,
xxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 mei 2010, 16:45
Ineke9987
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie bol/bbl-werkplek kinderopvang

Het begint heel goed maar na de 2e alinea vind ik hem persoonlijk te langdradig!
Ik haak op de helft af..
Dat zou ik er helemaal uithalen en pas tijdens een solli vertellen. (maar dat is mijn persoonlijke mening he..!)
Veel succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 mei 2010, 10:25
kirstenw kirstenw is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Berichten: 6
kirstenw is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie bol/bbl-werkplek kinderopvang

Hoi Koblizek,

Ik ben het met Ineke eens, ik vind hem zeker niet te lang, maar wel te langdradig.

De zin 'Uit mijn ervaring weet ik nu dat de leiding op hun ontwikkelingspad van diverse ontdekkingen op spelenderwijs het grootste succes met zich meebrengt, waarbij creativiteit de manier is om met kinderen bezig te zijn.'
Heb ik een paar keer gelezen, maar het begin klopt volgens mij niet.

Ik weet hoe moeilijk het is om een goede brief te schrijven, zelf houd ik een beetje het volgende schema aan;
Introductie(dat heb je wel duidelijk), iets over jezelf, waarom je de baan wilt hebben, waarom zij jou moeten hebben en een sterke afsluiting.

Houd niet te lange alinea's aan die een duidelijk onderwerp hebben.
Probeer concreet te blijven en houd de AIDA formule in je achterhoofd, deze is ook op deze site te vinden. Je brief mag best een beetje gedurfd.

Heel veel succes met solliciteren!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 mei 2010, 14:27
Koblizek Koblizek is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 mei 2010
Berichten: 2
Koblizek is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie bol/bbl-werkplek kinderopvang

Hartelijk dank voor de reacties! Ik zal helemaal opnieuw beginnen met het schrijven van de brief. Zal zien wat weer daarvanuit komt :-/ ;-) :-/
__________________
Live and Let Live!!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatie kinderopvang, graag adviezen evalon Sollicitatiebrief en cv 2 19 mei 2008 20:34
Open sollicitatie groepsleidster kinderopvang. Iemand tips? colinda84 Sollicitatiebrief en cv 2 23 oktober 2007 10:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon