Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 augustus 2006, 16:56
Lonny Lonny is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 18
Lonny is on a distinguished road
Standaard Graag reacties op brief van loopbaanadviseur

Ik ben zelf loopbaanadviseur, tenminste ik ben hiervoor opgeleid. Maar natuurlijk kan ik ook wel wat feedback gebruiken. Onderstaande brief vond ik zelf best goed. Graag jullie commentaar.
PS aan het eind schrijf ik over mijn taalvaardigheid omdat er in de vacature sprake is van een eventuele uitbeiding van het takenpakket.

<naam bedrijf>
T.a.v. <naam>

Betreft: Sollicitatie Gemotiveerde Trainer

Utrecht, <datum>

Geachte heer <naam>,

Op internet vond ik bovenstaande functie, waarnaar ik graag solliciteer.

In mijn werk als loopbaantrainer en adviseur heb ik bewezen een goede gesprekspartner te zijn voor diverse groepen en individuen. Hoewel ik plezier beleef aan deze werkzaamheden, wil ik graag praktischer te werk gaan, vanuit een kader zoals een management systeem. Bovendien ben ik op zoek naar een vaste betrekking.

Bij een werving- en selectiebureau voor <doelgroep> heb ik de fijne kneepjes geleerd van de bemiddeling naar werk en inschatting en onderzoek van motivatie en competenties van kandidaten. Daar, en bij mijn werkzaamheden van de afgelopen twee jaren, heb ik mij onder andere verdiept in het werken met portfolio’s en eerder verworven competenties.

Ik ben op de hoogte van verschillende testmethoden, assessments en diverse managementmethoden zoals competentiemanagement. Wat mij aanspreekt bij de <naam bedrijf>methode, is dat hier geen kant en klare test wordt aangeboden waar een definitief resultaat uitrolt voor een kandidaat. De methode is een aanleiding voor gesprek en verder onderzoek. Bovendien kunnen bedrijven die met de methode willen werken, er zelf mee aan de slag.

Een van de leukste aspecten van werk vind ik het overbrengen van kennis en het trainen in vaardigheden. Ik beleef er plezier in om zaken uit te leggen op een manier die aansluit bij de belevingswereld van de cliënt. Ik ben iemand die zich graag goed voorbereid en op een positieve en enthousiaste manier mensen tegemoet treed. Ik ben leergierig en flexibel en heb veel verschillende bedrijven van binnen gezien.

Bij mijn werk bij <bedrijf> heb ik veel intakeverslagen en offertes geschreven. Ook schreef ik het nieuwsbulletin. De laatste maanden heb ik veel redactie- en vertaalwerk gedaan; van het vertalen van Engelse CV’s en het opstellen van sollicitatiebrieven tot het redigeren van websites en acquisitiebrieven. Mijn Engelse en Franse taalvaardigheid zijn goed, Duits redelijk. Wellicht dat ik met deze vaardigheden iets kan betekenen voor <naam bedrijf>.

Ik zou mij graag verder willen ontwikkelen als trainer/adviseur en ben benieuwd naar de details van de functie. Graag zou ik dan ook uitgenodigd willen worden voor een gesprek. In de bijlage leest u meer over mijn opleiding en werkervaring.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 augustus 2006, 12:14
Petra Visboer Petra Visboer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 6
Petra Visboer is on a distinguished road
Standaard Re: Graag reacties op brief van loopbaanadviseur

Beste Lonny,

Persoonlijk zou ik de brief te lang vinden om te moeten lezen.
Je motivatie is erg belangrijk. En wat je kunt en hebt gedaan kan ook in je portfolio staan.

Groeten van Petra en succes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker kledingwinkel christinejade Sollicitatiebrief en cv 10 31 augustus 2009 10:56
Sollicitatiebrief telefonisch medewerker klantenservice.. graag reacties Brigitte70 Sollicitatiebrief en cv 3 22 mei 2006 20:58
Sollicitatiebrief financieel medewerker: graag jullie reacties Ramoon Sollicitatiebrief en cv 2 25 april 2006 21:29
sollicitatie klinisch psycholoog: reacties aub ellencamps Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2006 12:41
Sollicitatiebrief spw kinderleidster sanka Sollicitatiebrief en cv 4 29 maart 2006 18:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon