Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 11 januari 2009, 15:47
DarkAngel24 DarkAngel24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2009
Berichten: 14
DarkAngel24 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage orthopedagoog

Hallo Rianne,

Bedankt voor je feedback! Ik heb mijn lettertype veranderd in Calibri, standaard van windows word vista.

Groetjes
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 januari 2009, 17:25
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage orthopedagoog

Als je met Office2007 werkt, dan kun je het beste opslaan als Word 97-2003 document. Waarschijnlijk werken ze daar bij Jeugdzorg nog mee. Of anders even bellen met p en o.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 januari 2009, 17:53
DarkAngel24 DarkAngel24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2009
Berichten: 14
DarkAngel24 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage orthopedagoog

Bedankt voor 't meedenken!

Groetjes
Met citaat reageren
  #14  
Oud 10 juni 2009, 17:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage orthopedagoog

Ik vind het een veeeel te lange soll.brief! Je moet echt korter van stof zijn.
Deze brief verveeld gauw. De kans is groot dat ze deze aan de kant leggen, er niet de moeite voor willen nemen.
In je cv kun je zetten waar je hebt stage gelopen of hebt gewerkt.
wijd hier niet uit in de brief. evt kun je vragen voor een gesprek, hier kun je je ervaringen vertellen. dit is niet interessant voor in de brief.
vertel idd waar je goed in bent, wat zijn nou jou kwaliteiten!
Vertel wat je bedoeling is en wat je bij hun graag wilt leren.
Veel succes verder.




naam van mij
staat
adres

plaats, 10 januari 2009

.
.
.
.

Betreft: Sollicitatie stageplaats orthopedagoog


Geachte heer/mevrouw,

Scholing, waar zouden wij zijn zonder? Ik wil nog veel meer leren. Graag wil ik daarom solliciteren naar de stageplaats voor de functie orthopedagoog, ingaande september 2009.

Mijn naam is ...., een 24-jarige studente bachelor Orthopedagogiek aan de Universiteit van .... Ik verwacht in juli dit jaar mijn bachelor af te ronden waarna ik in september zal starten met de master in het werkveld Jeugdzorg. Afgelopen zomer heb ik de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan de Hogeschool van ... met goed gevolg afgesloten. Daar ik leergierig ben, meer uitdaging zoek en nog lang niet uitontwikkeld ben, besloot ik door te studeren. Tijdens mijn SPH heb ik ervaring opgedaan op een ZMLK school, met kinderen in de leeftijd van zes tot tien jaar met ontwikkelingsproblematiek, verstandelijke beperking en autisme. Mijn jaarstage heb ik gevolgd op een residentiële orthopedagogische behandelsetting voor jongeren van 15 tot 18 jaar die wegens problemen thuis of in het kind niet langer thuis kunnen wonen. De functie betrof die van groepsleider, waarbij ik de cliënten begeleidde/ behandelde en contact onderhield met de ouders en de school. Binnen het team lag de nadruk sterk op communicatie. Deze stage heb ik met een 8 afgesloten. Relevante theoretische ervaring betreffen de minor ‘Forensische psychiatrie en justitiële jeugdzorg’ en mijn afstudeerscriptie over blowen welke ik binnen mijn jaarstage instelling heb uitgevoerd. Naar verwachting zal mijn universitaire bachelor-afstudeerthesis gaan over identiteit en angst bij adolescenten.

Tijdens mijn jaarstage viel mij op dat van deze veel jongeren door een combinatie van factoren vastlopen op school. Wanneer er veel in het leven van een jongere mis gaat, is scholing de link naar een plaats in de maatschappij. Ik ben opzoek naar een veelzijdige stage die de link legt tussen leerlingenzorg en jeugdzorg. Deze functie spreekt mij aan omdat het mij de gelegenheid geeft om mijzelf te ontwikkelen op het gebied van diagnostiek, observaties, oudercontact en coördineren. Ik ben een echte regelneef en in mijn vorige stages heb ik dit gemist. De problematiek is zeer uiteenlopend en dit sluit aan bij mijn interesses en mijn wens om mij breed te ontwikkelen. Uw visie van vraaggericht werken sluit aan bij mijn beroepsvisie. Ik vind het belangrijk om te kijken naar de competenties van een jongere en van daaruit de jongere te ondersteuningen in zijn ontwikkeling. Ik houd van aanpakken, ben een doorzetter, en ben mij bewust van mijn sterke en ontwikkelingskanten. Gezien mijn praktijk- en theoretische ervaring met de doelgroep verwacht ik goed inzicht te hebben in de doelgroep en een brug kan slaan tussen uitvoerend en aansturende werkzaamheden.

Graag wil ik mijn brief verder motiveren in een gesprek.


Hoogachtend,


...[/QUOTE]
Met citaat reageren
  #15  
Oud 11 juni 2009, 12:23
Mila Mila is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 4
Mila is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage orthopedagoog

Hoi,

De openingszin zou ik zeer zeker zo laten! Heel pakkend en origineel!

Wel 1 opmerking: je wilt niet solliciteren (dat wilde je, toen je de vacature zag), maar met deze brief doe je dat al. Dus "Graag solliciteer ik daarom naar de stageplaats.......... 2009".
__________________
Groeten,
Mila
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stageplek kinderopvang, graag commentaar senita Sollicitatiebrief en cv 8 18 maart 2012 15:41
Sollicitatiebrief stage Andres Sollicitatiebrief en cv 4 5 mei 2009 17:53
Voorbeeld sollicitatiebrief gevraagd voor stage bij een bank bussiness_girl Sollicitatiebrief en cv 1 9 oktober 2007 18:45
Sollicitatiebrief voor stage CWI saartje Sollicitatiebrief en cv 5 10 januari 2007 18:34
3de poging, sollicitatiebrief gemeente voor stage saartje Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 12:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon