Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 december 2008, 07:33
zoeduc zoeduc is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 december 2008
Berichten: 2
zoeduc is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief student-assistent

Beste leden,

Momenteel ben ik aan het solliciteren voor de functie van student assistent aan mijn universiviteit. Hiervoor moet ik een sollicitatie brief schrijven, ik vind dit echter erg lastig en zou graag wat feedback om mijn brief ontvangen. Hieronder vinden jullie mijn brief.


7 december 2008




Universiteit

afdeling Personeel & Organisatie

t
Betreft: Sollicitatie Student-assistent

Geachte Mevrouw *****,

Met veel enthousiasme heb ik de email met daarin de vacature voor student-assistent PAV & PAS gelezen. Middels dit schrijven zou ik graag naar deze functie solliciteren. Mijn naam is ***** *****. Dit is mijn vierde jaar als student aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, dit jaar wil ik mijn bachelor bedrijfskunde afronden. Ik ben een serieuze en betrokken studenten. Momenteel bevind ik mij in Australië waar ik een semester aan de University of New South Wales Sydney heb gestudeerd.


Om mijn bachelor bedrijfskunde afteronden zal ik in dit komende semester alleen nog mijn bachelor scriptie afronden. Daarnaast wil ik nog een aantal keuze vakken volgen buiten mijn bachelor. Dit zal echter geen volledig studie programma zijn, ik heb daarom voldoende tijd en flexibiliteit om voor deze functie.


Als student bedrijfskunde ben ik erg betrokken bij de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Naast mijn studie ben ik onder andere actief als student voorlichter voor onze faculteit. In deze functie geef ik voorlichting aan scholieren over het studeren op de FEB. Naast deze functie ben ik ook actief bij faculteitsvereniging SEFA, voor deze vereniging heb ik verschillende activiteiten georganiseerd en heb ik aan vele activiteiten deelgenomen. Bij beide functies kom ik in aanraking met nieuwe of mogelijke nieuwe studenten aan onze faculteit die vaak veel vragen hebben. Ik vind het erg leuk om deze studenten of scholieren te helpen met hun vragen en ze waar mogelijk advies te geven. In het eerste jaar van mijn opleiding aan de FEB heb ik persoonlijk ervaren hoe groot de overgang is en hoe belangrijk het is om hierbij ondersteund te worden. Afgelopen semester heb ik ook in Sydney gestudeerd waar ik ook een nieuwe student was en ook hier heb ik ervaren hoe belangrijk het is dat er in het begin ondersteuning is voor studenten om ze wegwijs te maken in een nieuwe omgeving en in een nieuwe vorm van werken. Ik zou hier graag in een rol in willen spelen.




Naast dat deze functie mij erg leuk lijkt en dat deze goed aansluit bij mijn andere functies denk ik dat deze functie ook een zeer goede aansluiting heeft met mijn studie bedrijfskunde. Binnen het vakgebied bedrijfskunde gaat mijn interesse uit naar Human Resource Management, ik wil mijn master hier ook op richten. In het afgelopen semester heb ik in Sydney ook een aantal specifieke HRM vakken gevolgd die naar mijn mening perfect aansluiten op deze functie. Mijn specifieke interesse gaat uit naar de ontwikkeling en training van werknemers binnen een bedrijf. De functie van PAV docent sluit hier goed op aan om het een soort training/introductie is voor de nieuwe studenten om ervoor te zorgen dat ze een aantal vaardigheden leren die ze nodig hebben om zelfstandig te kunnen functioneren tijdens hun studie aan onze faculteit. Deze functie sluit daarom goed aan bij mijn huidige opleiding en interesse.




Wat mij hiernaast aantrekt in deze functie is dat ik denk ik dat het ook erg leerzaam zal zijn om de vaardigheden die ik heb geleerd tijdens mijn opleiding waaronder het geven van presentaties en colleges in de praktijk te brengen en verder te ontwikkelen.


Ik hoop dat u na het lezen van deze brief een beter beeld heeft gekregen van mijn vaardigheden en interesses. Graag zou ik deze in een persoonlijk gesprek komen toelichten.




Met vriendelijke groet,




****** ******



Bijlage:

* Curriculum Vitea


Graag hoor ik jullie commentaar!

Groeten,
Zoë

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 24 juni 2009 om 13:00 Reden: Op verzoek geanonimiseerd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 december 2008, 12:44
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie

[QUOTE]Beste leden,

afdeling Personeel & Organisatie


Betreft: Sollicitatie Student-assistent

Geachte Mevrouw ******,

Met veel enthousiasme heb ik de email met daarin de vacature voor student-assistent PAV & PAS gelezen. Middels dit schrijven zou ik graag naar deze functie solliciteren. Mijn naam is ***** ******. Dit is mijn vierde jaar als student aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde, dit jaar wil ik mijn bachelor bedrijfskunde afronden. Ik ben een serieuze en betrokken studente (-n weglaten). Momenteel bevind ik mij in Australië waar ik een semester aan de University of New South Wales Sydney heb gestudeerd.


Om mijn bachelor bedrijfskunde afteronden zal ik in dit komende semester alleen nog mijn bachelor scriptie afronden deze zin is niet echt nodig, aangezien je eerder al vermeldt dat je dit jaar gaat afronden. Daarnaast wil ik nog een aantal keuze vakken volgen buiten mijn bachelor. Dit zal echter geen volledig studie programma zijn, ik heb daarom voldoende tijd en flexibiliteit om voor deze functie.eigenlijk kun je deze hele alinea weglaten. Je geeft al aan dat je gaat afstuderen, en als op het gesprek gevraagd wordt of je wel tijd hebt voor de baan, kun je dit uitleggen


Als student bedrijfskunde ben ik erg betrokken bij de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Naast mijn studie ben ik onder andere actief als student voorlichter voor onze faculteit. In deze functie geef ik voorlichting aan scholieren over het studeren op de FEB. Naast deze functie ben ik ook actief bij faculteitsvereniging SEFA, voor deze vereniging heb ik verschillende activiteiten georganiseerd en heb ik aan vele activiteiten deelgenomen. Bij beide functies kom ik in aanraking met nieuwe of mogelijke nieuwe studenten aan onze faculteit die vaak veel vragen hebben. Ik vind het erg leuk om deze studenten of scholieren te helpen met hun vragen en ze waar mogelijk advies te geven. In het eerste jaar van mijn opleiding aan de FEB heb ik persoonlijk ervaren hoe groot de overgang is en hoe belangrijk het is om hierbij ondersteund te worden. Afgelopen semester heb ik ook in Sydney gestudeerd waar ik ook een nieuwe student was en ook hier heb ik ervaren hoe belangrijk het is dat er in het begin ondersteuning is voor studenten om ze wegwijs te maken in een nieuwe omgeving en in een nieuwe vorm van werken. dit is denk ik ook meer geschikt voor het gesprek.Ik zou hier graag in een rol in willen spelen.


Naast dat deze functie mij erg leuk lijkt en dat deze goed aansluit bij mijn andere functies denk ik dat deze functie ook een zeer goede aansluiting heeft met mijn studie bedrijfskunde. Binnen het vakgebied bedrijfskunde gaat mijn interesse uit naar Human Resource Management, ik wil mijn master hier ook op richten. In het afgelopen semester heb ik in Sydney ook een aantal specifieke HRM vakken gevolgd die naar mijn mening perfect aansluiten op deze functie. Mijn specifieke interesse gaat uit naar de ontwikkeling en training van werknemers binnen een bedrijf. De functie van PAV docent sluit hier goed op aan om het een soort training/introductie is voor de nieuwe studenten om ervoor te zorgen dat ze een aantal vaardigheden leren die ze nodig hebben om zelfstandig te kunnen functioneren tijdens hun studie aan onze faculteit. Deze functie sluit daarom goed aan bij mijn huidige opleiding en interesse.


Wat mij hiernaast aantrekt in deze functie is dat ik denk ik dat het ook erg leerzaam zal zijn om de vaardigheden die ik heb geleerd tijdens mijn opleiding waaronder het geven van presentaties en colleges in de praktijk te brengen en verder te ontwikkelen.


Ik hoop dat u na het lezen van deze brief een beter beeld heeft gekregen van mijn vaardigheden en interesses. Graag zou ik deze in een persoonlijk gesprek komen toelichten.

Hoi Zoe, je brief is wat aan de lange kant. Veel van de informatie die je geeft, staat ook al in je cv, en hoef je dus in je brief niet uitgebreid te bespreken. Ik zal nog eens kijken of ik een voorstel kan doen voor inkorting.

groetjes, P.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 24 juni 2009 om 13:00 Reden: Op verzoek geanonimiseerd
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 december 2008, 12:48
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatie

Hou het heel kort. Bij een universiteit zijn ieder jaar heel veel soortgelijke functies en zolang je gewoon een vlotte en intelligente dame bent met beschikbare tijd is er altijd plek. Ze zitten echt niet op een heel lang verhaal te wachten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 december 2008, 18:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief student-assistent

Naast dat deze functie mij erg leuk lijkt en dat deze goed aansluit bij mijn andere functies denk ik dat deze functie ook een zeer goede aansluiting heeft met mijn studie bedrijfskunde.


Idd erg lang

Je gebruikt in deze zin te vaak 'functie' en aansluit en aansluiting maakt de zin heel moeilijk leesbaar.

succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 juni 2009, 12:09
zoeduc zoeduc is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 december 2008
Berichten: 2
zoeduc is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief student-assistent

Beste Mensen,

Ik weet dat ik hier nogal laat mee ben, maar bij deze wil ik jullie nog even bedanken voor jullie commentaar op mijn brief. Ik heb dit als zeer nuttig ervaren en het heeft mij zeker geholpen bij mijn sollicitatie.

Nogmaals hartelijk dank!!!

Groeten,
Zoë
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Assistent Controller Noud Sollicitatiebrief en cv 4 26 oktober 2008 21:40
Sollicitatiebrief Leerling operatie assistent Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 4 24 maart 2008 19:34
Sollicitatiebrief assistent systeembeheerder CVOK Sollicitatiebrief en cv 0 14 september 2007 18:08
sollicitatiebrief maatschappelijk assistent Lore Sollicitatiebrief en cv 0 18 november 2006 14:54
sollicitatiebrief assistent politiemedewerker ano Sollicitatiebrief en cv 1 10 november 2006 16:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon