Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2010, 22:14
Arne_B Arne_B is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 april 2010
Berichten: 2
Arne_B is on a distinguished road
Standaard Solliciteren op voorhand?

Hey,

Ik ben nieuw hier en een student aan het opleidingscentrum Syntra te Aalst en volg er momenteel de cursus PC-Technicus.

Nu omdat deze opleiding binnen enkele maanden zal beëindigd zijn, begin ik al wat te zoeken naar vacatures op het internet die mij aanspreken.

Ondertussen heb ik een zeer mooi aanbod gevonden, hier is de verwijzing naar de vacature als PC-Technicus bij Alternate België: http://www.alternate.be/html/include...CTechneutenInc

Ik vind deze job interessant omdat ik zelf het bouwen van computers een hobby vind en weet dat in een bedrijf zoals Alternate een overvloed aan afwisseling zal zijn in de job binnen de Informatica sector. Ik vind de job en de werksfeer vele malen belangrijker dan het loon. Ik ken Alternate als bedrijf en weet dat dit bedrijf mij een 'droomjob' kan geven.

Ik zou hier dus heel graag voor willen solliciteren, enkel heb ik hier een paar vraagjes over;



- Ik studeer momenteel nog en mijn zomervakantie samen met mijn ouders, en ook andere activiteiten tijdens de vakantie, zijn allang gepland. Ik zal dus in de vakantie nog niet direct kunnen beginnen met werken. Toch zou ik graag solliciteren voor deze baan, omdat ik de kans niet wil missen en niet graag zou hebben dat tegen de tijd dat ik daadwerkelijk kan beginnen met werken de vacature niet meer open staat. Wordt dit gedaan, op voorhand solliciteren voor een baan dat je (3-4 maand) later wil starten?

- Indien dit niet direct aan te raden is, zijn er misschien andere mogelijkheden? Dat ik mij eventueel aanbied om een voorlopige stage te doen in het bedrijf. Zodat ik mijn bekwaamheid kan bewijzen en zogezegd, door mij te bewijzen, de baan 'reserveer' voor mij? Ik heb de mogelijkheid binnen mijn opleiding stage te volgen. Al zou ik een vrijwillige stage na het aflopen van mijn opleiding, zonder vergoeding, zeker willen uitoefenen in het bedrijf om zo'n job te kunnen bemachtigen.

Of anders, dat ik er al even werk voor een maand, direct na mijn opleiding, en dan tijdelijk stop voor de vakantie. En dan na de vakantie het werk terug voortzet?

- Een ander iets dat me dwars zit is de afstand van thuis naar werk. Ik woon een uur rijden van het bedrijf, momenteel inwonend bij mijn ouders. Ik heb een rijbewijs maar geen eigen auto. Openbaar vervoer is mogelijk maar kost me een reistijd van 2 uur en half. Zou dit een probleem vormen voor het bedrijf om mij aan te nemen? Ik ben wel berijd uiteindelijk te verhuizen als de financiën het toestaan, om sneller tot mijn werk te geraken.

Dus wordt dat gedaan, één van de dingen die ik hier gezegd heb? Of solliciteer ik best gewoon wanneer ik echt achter werk zoek?

Excuses voor de lange uitleg, ik hoop dat jullie mijn situatie begrijpen en dank jullie al op voorhand voor de hulp.

Grtz
Arne
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2010, 22:23
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Solliciteren op voorhand?

Hoi
1: Dit is voornamelijk een NL forum dus aangezien Vlaanderen nogal afwijkt van NL qua arbeidscultuur zou ik op zoek gaan naar een BE forum.
2: Je maakt het jezelf erg moeilijk met al deze overwegingen. Loop het bedrijf eens binnen of bel ze eens op.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2010, 22:25
Arne_B Arne_B is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 april 2010
Berichten: 2
Arne_B is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren op voorhand?

Ja dat weet ik, maar ik vind niet direct goede forum's in BE.
Opbellen had ik ook in gedachten, alleen vrees ik ervoor als ik zo'n situatie zal moeten uitleggen via telefoon hun geduld ook snel zal opgeraken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 april 2010, 12:22
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren op voorhand?

Hallo,

Ik zou zeker solliciteren en gewoon in de brief vermelden dat je de opleiding over enkele maanden verwacht af te ronden.

Als ze je graag willen hebben, kan je bespreken wat ze willen. Dus eerst beginnen en dan vakantie of later enz. Als er in deze tijd vacatures worden geplaatst, begrijpen werkgevers best wel dat er al vakanties geboekt zijn. Je hebt het over andere activiteiten tijdens de zomervakantie (los van 'echte' vakantie). Die zal je wellicht moeten verplaatsten of opgeven. Maar als het echt je droomjob zou zijn, moet je dat er voor over hebben.

Reistijd is best pittig, maar te doen. Zeker omdat je nog thuis woont en dan minder verplichtingen thuis hebt. Mocht de reistijd echt te zwaar worden, kan je altijd nog op zoek naar een andere baan. Dan heb je echter wel al de ervaring opgedaan.

Zou er gewoon voor gaan! Heel veel succes!

Rosina
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 april 2010, 15:35
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard Re: Solliciteren op voorhand?

Helemaal eens met Rosina, geen kansen laten lopen omdat je beren op de weg ziet. Die beren zijn er altijd wel
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 mei 2010, 14:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Solliciteren op voorhand?

Gewoon solliciteren zou ik zeggen..

Heb dit zelf ook gedaan met succes.
De meeste bedrijven nemen je graag aan voor jaren dus die drie of vier maanden zien ze vaak over het hoofd als ze iemand met kwaliteiten aan kunnen nemen.

Succes!!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik twijfel: moet ik wel of niet op de vacature solliciteren? iem. advies? Aurelie Sollicitatiebrief en cv 2 11 februari 2010 13:09
Solliciteren is een tombola: willekeur en discriminatie alom René Sollicitatiebrief en cv 8 6 mei 2009 01:30
Solliciteren per e-mail of per post? Randy Sollicitatiebrief en cv 6 20 april 2009 00:36
Solliciteren via recruteringsbureaus MarcS Loopbaanvragen 4 27 maart 2009 15:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon