Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juni 2010, 11:16
S.Vrie S.Vrie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2010
Berichten: 1
S.Vrie is on a distinguished road
Standaard Ook ik doe mijn verhaal

Na het lezen van verschillende verhalen leek het mij wel verstandig om hier ook mijn verhaal te doen. Soms wordt je door onbekende wegen ook wijzer, dus laat ik maar beginnen!

Ik ben 23 jaar en woonachtig in het Noorden. Na het behalen van mijn MBO 3 'Commercieel Medewerker Binnendienst' diploma heb ik mij op de banenmarkt begeven. Zo ben ik werkzaam geweest bij een ministerie, een telecom bedrijf, een administratiebedrijf aan huis, een verzekeringsmaatschappij en ga zo maar door. Nu kom ik op het moment dat ik duidelijk zeg 'De klik is er niet. Het wordt tijd voor wat anders'.

Nu is het ook wel te verwachten dat de klik er niet is. Ik heb een diploma wat ik nooit eigenlijk wou. Het liefst wou ik een MBO 4 'Marketing en Communicatiemedewerker'. Maar helaas, door 'schoolomstandigheden' wordt dat van je afgepakt.

Ik heb verschillende dingen uitgezocht en ik ben op twee wegen gekomen. ICT en Handel. Uit 1 van deze twee wil ik een keuze maken. Maar de keuze is lastig want gezien de economische crisis heeft iedereen er haast onder te leiden. Ik wil wel werkend leren. BBL dus. Reden hiervoor is dat ik mijn vaste kosten natuurlijk ook moet betalen.

Waar wil ik naar toe?

Ik ga een nieuwe keuze maken. Het liefst wil ik dat deze keuze goed is. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de ICT. Maar ook ik zie wel dat ICT vol is en risicovol. Mijn nieuwe opleiding zal ik op eerst op MBO moeten doen en dan de hoop dat ik later omhoog ga in mijn niveau.

Laten ik maar een paar hieronder neerzetten.

- Hebben beide wegen (ICT en Handel) en kans waarbij alles weer in goed vaarwater komt?
- Wordt bij BBL nu ook een vergoeding gegeven? Ik las dat dit vaak minimumloon is?
- Mij is verteld dat ICT meer toekomstperspectief heeft tegenwoordig. Kijk naar de groeimogelijkheden naar een eventuele HBO niveau. Handel niet. Is dit volgens jullie ook waarheid?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carričreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19
Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar Der Pieter Sollicitatiebrief en cv 2 23 april 2007 19:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon