Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 november 2015, 18:21
Tako1978 Tako1978 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2015
Berichten: 5
Tako1978 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief naar functie Bezorg(st)er bij Apotheek. Graag commentaar.

Beste forumleden,

Graag zou ik willen dat er naar onderstaande sollicitatiebrief wordt gekeken en schroom niet om mij te wijzen op fouten of een reactie te geven . Helaas ben ik wel al afgewezen dus ik wil weten of dat mogelijk komt door mijn brief .




Sollicitatie naar de functie Bezorg(st)er bij Apotheek West Friesland te Spanbroek voor 24 uur per week.......


Apotheek West Friesland
T.a.v Mw. De Vries
******* **
**** ** ********


T. Lassing
***** ********* **
**** ** **********






Betreft: Sollicitatie naar de functie Bezorg(st)er bij Apotheek West Friesland.


Geachte Mw. De Vries,

Hiermee solliciteer ik graag naar de functie Bezorg(st)er bij Apotheek West Friesland te Spanbroek voor 24 uur per week.

Ik ben een representatieve man van 37 jaar en sta bekend om mijn klantvriendelijkheid en servicegerichtheid! Alleen al hierom denk ik in aanmerking te kunnen komen voor deze vacature maar ook omdat ik deze andere sterke punten bezit zoals:
- verantwoordelijkheid;
- leergierigheid;
- opleidingen genoten op zowel MBO niveau 2 als 4;
- punctualiteit;
- communicatieve & sociale vaardigheid;
- professioneel rijgedrag;
- uitstekende kennis van het nationale wegen- en snelwegnet, in het
bijzonder dat van heel Noord Holland/Westfriesland.

Het laatst genoemde sterke punt komt omdat ik al ruim 14 jaar in het bezit ben van het rijbewijs, categorie B. Daarvan heb ik ± 7 jaar als taxi-chauffeur ervaring in het dagelijks besturen van eenzelfde soort bestelauto waarmee u uw bestellingen vervoert.

Ik heb in die 14 jaren heel Nederland, in het bijzonder heel Zuid- en Noord Holland, doorkruist in opdracht van vorige (taxi-) werkgevers. Door mijn professioneel rijgedrag heb ik bijna geen schades gereden in al deze jaren. Het in onregelmatige werktijden (A.N.W.) werken is geen probleem voor mij, dit heb ik al bij eerdere werkgevers gedaan.

Als bijlage bij deze sollicitatiemail treft u uiteraard mijn CV voor meer informatie en diverse referenties. Ik hoop dat u mij uitnodigt voor een persoonlijk gesprek.

Mocht u daar op korte termijn geen mogelijkheden voor zien, dan verzoek ik u deze sollicitatie te bewaren voor een eventuele toekomstige mogelijkheid.


In afwachting van uw reactie teken ik,

met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2015, 00:25
Loopbaancoach a/d Amstel Loopbaancoach a/d Amstel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2014
Berichten: 15
Loopbaancoach a/d Amstel is on a distinguished road
Standaard

Dag Tako,

Ik vind het op zich een goede brief die duidelijk aangeeft wat je in huis hebt. Ik denk dat je dat zo mooi hebt verwoord in je brief. Wat ik echter nog een beetje mis is waarom je deze specifieke functie bij dit bedrijf zo leuk vindt? Dat geeft het bedrijf ook het gevoel dat je echt bij hen wilt werken. Nu gaat het in de brief alleen er over dat jij jezelf geschikt acht voor de functie. Probeer in je volgende brief ook een alinea te besteden waarin je aangeeft waarom je graag bij dit bedrijf in die functie wilt werken.

Hoop dat je hier iets mee kan en snel een passenende job vindt! Heb je trouwens nog nagevraagd waarom je de job niet hebt gekregen? Doen!
__________________
Loopbaancoach aan de Amstel
www.loopbaancoachaandeamstel.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 november 2015, 12:13
Tako1978 Tako1978 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2015
Berichten: 5
Tako1978 is on a distinguished road
Standaard

Beste Loopbaancoach a/d Amstel,

Bedankt voor uw antwoord. Ik zal uw tip zeker meenemen bij de volgende sollicitatiepoging. Zou u toevallig ook uw licht willen laten schijnen over de andere sollicitatiepogingen? Deze heb ik ook in het forum ter controle/commentaar gepost.

Overigens ben ik niet door de eerste selectie gekomen voor de functie bezorg(st)er bij de apotheek. Dus een zeer algemene afwijzing i.v.m de vele reacties op de vacature denk ik. Ik heb terug gemaild met de vraag waarom dus ik ben in afwachting van een reactie.

MVG, Tako.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 november 2015, 17:32
vanderborgcoaching vanderborgcoaching is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2015
Berichten: 6
vanderborgcoaching is on a distinguished road
Standaard

Dag Tako,

Het beste is, voordat je een brief stuurt, eerst de werkgever te bellen om meer te weten te komen over:
-Wat voor type persoon zoeken zij?
-Wat jij kan doen om uitgenodigd te worden voor een gesprek?
-Vraag om toelichting over de werkzaamheden
-Stel een vraag die je nu hebt over de functie/ over het bedrijf.

Dit is jouw kans om dan meteen al indruk te maken! Handig want tegenwoordig heb je vaak wel 100 concurrenten!

Je kan de brief dan meer 'op maat' maken nav de antwoorden.
Dit werkt (bijna) altijd! Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief receptioniste/telefoniste. Graag jullie commentaar ica Sollicitatiebrief en cv 1 21 december 2010 10:39
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
Sollicitatiebrief bouwkundig tekenaar. Graag commentaar gennyfelicia Sollicitatiebrief en cv 0 15 maart 2010 10:19
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar Der Pieter Sollicitatiebrief en cv 2 23 april 2007 19:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon