Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juni 2016, 12:32
Rachel16385 Rachel16385 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juni 2016
Berichten: 2
Rachel16385 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie doktersassistente

Hallo allen,

Zou iemand aub naar mijn brief willen kijken. Ik loop een beetje vast. Vraag mij af of de brief niet te lang is en of het genoeg zegt over mijn motivatie.
Ik hoor het graag.

Groetjes Rachel

Betreft: Open sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Binnenkort begin ik met de opleiding doktersassistente MBO-4. Graag wil ik via deze open sollicitatie gebruik maken om mij aan u voor te stellen en te vragen of er binnen uw organisatie een leer-/werkplek beschikbaar is.

Ik ben 31 jaar, samenwonend en op dit moment werkzaam als secretarieel medewerkster op een notariskantoor in @@@@@@@. Al enige tijd merk ik dat ik mijzelf niet kwijt kan in mijn huidige functie en dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging.
Een combinatie van dagelijks direct contact hebben met mensen, advies geven en administratieve taken zijn voor mij belangrijke aspecten binnen een beroep.
Na wat oriëntatie op verschillende websites en gesprekken met vrienden is mijn interesse voor het beroep doktersassistente dan ook steeds meer gaan groeien.

Ik heb specifiek gekozen voor werkend leren omdat ik vind dat de praktijk de beste leerschool is. Zeker in de zorg, waarbij medische handelingen en inlevingsvermogen niet alleen te leren zijn vanuit de boeken. Deze aspecten en nog vele andere wil ik dan ook graag leren binnen uw organisatie. De reden dat ik graag binnen uw organisatie aan de slag wil is omdat u staat voor samenwerken, deskundigheid, klantgerichtheid en goede zorg voor de patiënten. Maar ook hecht u waarden aan de wensen en ontplooiing van uw medewerkers, aspecten die ook voor mij belangrijk zijn.
Wat u van mij mag verwachten is een enthousiaste, zeer gemotiveerde en flexibele collega. Die sociaal is, goed kan luisteren, leergierig is en graag iets voor mensen wil betekenen.
Verder hoop ik dat bovenstaande uw interesse heeft gewekt en dat er een mogelijkheid voor mij is om in een persoonlijk gesprek het één en ander toe te lichten. Ik dank u bij voorbaat voor uw tijd en reeds genomen moeite.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juni 2016, 13:52
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

Suggesties:

PS: Motiviatie is nog te lang, maar na jouw eigen correcties wil ik daar best nogmaals naar kijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rachel16385 Bekijk bericht
Hallo allen,

Zou iemand aub naar mijn brief willen kijken. Ik loop een beetje vast. Vraag mij af of de brief niet te lang is en of het genoeg zegt over mijn motivatie.
Ik hoor het graag.

Groetjes Rachel

Betreft: Open sollicitatie 'leerwerkplek doktersassistente'


Plaats, 1 juli 2016


Geachte heer/mevrouw,

Binnenkort begin ik met mijn 4? jarige opleiding doktersassistente MBO-4. Om deze opleiding te kunnen volgen ben ik opzoek naar een leerwerkplek voor een periode van ....... jaar gedurende (hoeveel uur per week??) uur per week.

Bij het lezen op internet van uw praktijk xxxxx, lijkt mij dat u de aangewezen maatschap?? of dokterspraktijk?? bent om mijn leerwerkplek in de praktijk te brengen. De reden dat ik graag binnen uw praktijkaan het werk wil is omdat u staat voor samenwerken, deskundigheid, klantgerichtheid en goede zorg voor de patiënten. Tevens hecht u waarden aan de wensen???welke?? en ontplooiing van uw medewerkers, wat mij juist zo aanspreekt.

Ik ben 31 jaar, samenwonend en op dit moment werkzaam op een notariskantoor in xxxxxx,in de functie van secretarieel medewerkster. Al enige tijd merk ik dat ik geen voldoening haal in mijn huidige functie en dat ik opzoek ben naar een nieuwe uitdaging.

Wat mij juist zo enthousiast maakt in mijn dagelijkse werkzaamheden is een combinatie van direct contact hebben met mensen en ook (loopt niet lekker: voor hen positief iets voor hun kan betekenen) het geven van adviezen en administratieve taken verrichten?? of uitvoeren.??Dit zijn voor mij belangrijke aspecten binnen mijn (wens??)beroep.

Na mijn oriëntatie op verschillende medische??websites en gesprekken in mijn vriendenkring, is mijn interesse voor het beroep doktersassistente steeds meer gaan groeien.

Ik heb specifiek gekozen voor leren en werken omdat ik vind dat deze combinatie de beste leerschool is. De genoemde aspecten alsmede inlevingsvermogen en medisch handelen, wil ik dan ook graag leren binnen uw praktijk.

Wat u van mij kan verwachten is een enthousiaste, leergierige en een zeer gemotiveerde flexibele collega. Daarnaast ben ik sociaal en kan goed luisteren naar collega's en patienten.

Bijgesloten vind u mijn curriculum vitae. In een persoonlijk gesprek wil ik graag mijn carriere swith nader toelichten en mijn motivatie voor mijn beroepskeuze verduidelijken.

Graag verneem ik van u of de mogelijkheid bestaat tot een leerwerkplek binnen uw praktijk.


Met vriendelijke groet,

................


xxxxxxxxxxxx


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie Endemol (graag op- en aanmerkingen!) Girl3 Sollicitatiebrief en cv 9 23 februari 2010 22:53
Open sollicitatie verpleegkundige, graag commentaar Carola Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2009 11:00
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Feedback gevraagd open sollicitatie plotiemoos Sollicitatiebrief en cv 4 11 mei 2009 10:40
Open sollicitatie kinderopvang, graag commentaar beezz Sollicitatiebrief en cv 7 8 november 2007 23:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon