Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 december 2007, 00:53
Paauwtje Paauwtje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 9
Paauwtje is on a distinguished road
Standaard Baan via netwerk

Eindelijk heb ik een baan gevonden die ik wil, via een netwerk. Heb geen sollicitatiebrief geschreven, heb contact opgenomen en kon de volgende dag al op gesprek komen. 's Middags ben ik gebeld dat ik ben aangenomen.
Eindelijk is het me na een jaar zoeken gelukt en kan het jaar 2008 voor mij al niet meer stuk.

Sylvia.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 december 2007, 11:44
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Baan via netwerk

Moraal van het verhaal: Onderschat de kracht van je netwerk niet.
Gefeliciteerd, Sylvia!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 december 2007, 19:22
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Baan via netwerk

Sylvia,

Gefeliciteerd.

Succes in je nieuwe baan.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 december 2007, 20:52
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Baan via netwerk

Gefeliciteerd Super dat je op deze manier een baan hebt gekregen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 december 2007, 12:27
Zomer
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Baan via netwerk

Gefeliciteerd! Veel succes met je nieuwe baan!!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 december 2007, 20:14
Paauwtje Paauwtje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 9
Paauwtje is on a distinguished road
Standaard Re: Baan via netwerk

Bedankt voor jullie reactie's.

Sylvia
Met citaat reageren
  #7  
Oud 2 april 2009, 11:51
Kirsten Meijer Kirsten Meijer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 april 2009
Berichten: 1
Kirsten Meijer is on a distinguished road
Standaard Re: Baan via netwerk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paauwtje Bekijk bericht
Eindelijk heb ik een baan gevonden die ik wil, via een netwerk. Heb geen sollicitatiebrief geschreven, heb contact opgenomen en kon de volgende dag al op gesprek komen. 's Middags ben ik gebeld dat ik ben aangenomen.
Eindelijk is het me na een jaar zoeken gelukt en kan het jaar 2008 voor mij al niet meer stuk.

Sylvia.
Dag Sylvia,

Voor Werkblad, een magazine bestemd voor werkzoekenden dat wij maken voor UWV Werkbedrijf, ben ik op zoek naar mensen die via een netwerk, via-via, of via een digitaal netwerk een baan hebben gevonden. Ik zou je dan graag heel kort willen interviewen per telefoon en wellicht wordt er ook een foto gemaakt. Ik zag jouw naam staan op www.carrieretijger.nl en ik dacht ik mail je even iwant misschine vind jij het leuk om hieraan mee te doen.

Ik zie je reactie graag tegemoet, alvast erg bedankt!

Met hartelijke groet,
Kirsten Meijer
redactie Werkblad
023-5411780
Met citaat reageren
  #8  
Oud 2 april 2009, 16:16
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Baan via netwerk

Kirsten, dit berichtje is al bijna 2 jaar oud... misschien reageert deze dame hier niet meer.

Zelf heb ik al mijn clienten, contacten en opdrachten via puur netwerken gekregen! Ik ben erg trots op mijn succesverhaal...
Ik geef nu zelfs workshops over netwerken, is dat niet ook een leuke insteek voor jullie artikel?

(en ik ben trouwens ook vanuit een gedeeltelijke WW als zelfstandig ondernemer begonnen... dus raakvlakje UWV ;-)

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 3 april 2009, 22:23
jterscha jterscha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 2
jterscha is on a distinguished road
Standaard Re: Baan via netwerk

Ik heb ook net een baan gevonden door middel van netwerken maar ik moet erbij zeggen dat het niet eenvoudig is. Netwerken is hard werk heb ik geleerd, maar je hebt een grote kans op succes als je wat dingen in acht neemt. Hier zijn wat tips.

Ten eerste, als je ergens heen gaat, probeer dan uit te vinden wie je zoal tegen kunt komen en bereid je voor om die lui te spreken.

Als je hen spreekt, maak jezelf dan nuttig. Heb een goede tip, praat over een boek dat kan helpen. Ik sprak laatst met iemand die z’n werk niet kan bijhouden en ik raadde hem aan om David Allen’s Getting Things Done te lezen. Als hem dat boek bevalt zal hij aan me denken.

Als je mensen hebt gesproken, neem dan nog eens contact met ze op door ze te bellen. Ook dan weer, zorg dat je ze iets te bieden hebt. Ik kan laatst een insider tip geven over Pretium Telecom aan iemand die hoge telefoon kosten heeft.

Maar nu werk ik bij ING, want in tegenstelling tot wat je zou verwachten huren ze nog wel mensen. Ik denk alleen niet dat ze advertenties plaatsen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 6 april 2009, 01:08
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Baan via netwerk

Dat zijn hele nuttige opmerkingen inderdaad Jterscha!

Netwerken is inderdaad net werken, je moet er wat voor doen.

Zorg dat je op de een of andere manier in de geheugens blijft hangen. Zo'n boekentip is een hele goede, of gewoon een leuke introductie.
Als mensen mijn vragen wat ik doe zeg ik wel eens dat ik een blikopener ben.
Dat blijft hangen en mensen vragen vanzelf verder...

Maar netwerken is inderaad ook geven: zo'n tip over een telecomprovider bijv. of een complimentje of vooral de ander lekker laten praten en LSD is erg belangrijk bij netwerken....
En dat staat natuurlijk voor Luisteren, Samenvatten en Doorvragen, oftewel actief luisteren.

Oprechte aandacht voor mensen ook, want er is niets zo irritant als een gesprekspartner die over je schouder kijkt of er nog leukere mensen te vinden zijn, of die frutselt aan kleding of sieraden (teken van verveling).
Let op lichaamstaal.... dat zijn belangrijke signalen!!

Zorg dat je altijd een visitekaartje bij je hebt, en heb er eentje die opvalt, waar mensen echt naar kijken en een opmerking over kunnen maken.

Of kom over 2 weken anders eens netwerken in Delft in mijn workshop "De Plakfactor" waar ik dit soort tips en tricks allemaal behandel!!!

T
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werkervaring nodig voor deeltijd Social Work, maar die opleiding nodig voor baan Patrick Loopbaanvragen 7 21 maart 2010 21:18
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Ik zoek baan om een bedrijf te promoten Alex1985 Loopbaanvragen 7 4 oktober 2007 12:42
Advies in baan en studie! mary Loopbaanvragen 0 3 oktober 2007 21:42
Te oud voor een nieuwe baan? Nicole Sollicitatiebrief en cv 7 10 juli 2007 20:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon