Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 november 2008, 14:18
susila susila is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 november 2008
Berichten: 2
susila is on a distinguished road
Unhappy help...Jongerenwerkloosheid!

Dag lieve mensen,

Ik zal in kort uitlegen wat mijn loopbaan was.
Ik heb vanaf groep 7 onderwijs gehad in Nederland.
Zo doende heb ik middelbare school afgemaakt en ben ik doorgestudeerd naar
MBO niveau 3 sociale dienstverlener
MBO niveau 4 Sociale juridische dienstverlening
Beide opleidingen heb ik in 3 jaar gedaan.
Je kan als je diploma’s op het MBO heb doorstromen naar 2e jaar van de opleiding Social worker.
De 2e jaar Social worker liep bijna vlekken los.
In de 3e jaar begon de ellende! In mijn praktijk jaar moesten we een jaar stage lopen.
Dat was niet goed gegaan, de school gaf aan dat ik moest stoppen. Omdat ze dachten dat de opleiding niet bij me paste. Dus ben ik na heel veel nadenken gestopt.
En nu ben ik sinds mei druk op zoek naar een baan, waarvoor ik me diploma’s hebt.
Dit valt heel erg tegen, ik werk momenteel als receptioniste(oproep kracht ) bij een verpleeghuis.
Dit werk had ik als bijbaan in het weekend toen ik nog HBO deed.
Het is echt moeilijk om als een MBO’r een baan te vinden.
Financieel valt het ook niet mee mijn inkomen is heel erg verschillend het is meestal onder het minimum.
Ik woon in Limburg, de sociale kaart van Limburg ken ik ook niet zo goed.
Ik sta overal ingeschreven bij uitzendbureaus, maar die hebben ook niet een geschikte vacature.

Weet iemand voor welke functie ik zoal kan solliciteren?
Of welke instelling
Of wat moet ik doen?


Gr Susila
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 december 2008, 13:39
Daisy1978 Daisy1978 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2008
Berichten: 1
Daisy1978 is on a distinguished road
Standaard Re: help...Jongeren werkloosheid!

Hoi Susila,

Wat naar voor je. Ik herken veel van jou problemen. Is iets in een winkel dan niet iets voor je? Of zoek een rijke vent. Maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt. Bij de een opleiding tot verzorgende IG ben ik van school gestuurd. Ik droeg toen nogal aparte kleding en ik had gevochten met iemand. Ik heb veel opleidingen geprobeerd en niet afgemaakt. Nu heb ik de opleiding secretaresse afgemaakt. Ik heb gewerkt als assistent expediteur, maar nu ben ik ontslagen. Daar ben ik vreslijk verdrietig om. Ik ben nu depressief. Vreselijk.

Groetjes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 december 2008, 22:23
susila susila is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 november 2008
Berichten: 2
susila is on a distinguished road
Standaard Re: help...Jongeren werkloosheid!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daisy1978 Bekijk bericht
Hoi Susila,

Wat naar voor je. Ik herken veel van jou problemen. Is iets in een winkel dan niet iets voor je? nee niet echt Of zoek een rijke vent. haha die heb ik al alleen moet hij nog afstuderen....en dan rijk worden.Maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt. Bij de een opleiding tot verzorgende IG ben ik van school gestuurd. Ik droeg toen nogal aparte kleding en ik had gevochten met iemand. Ik heb veel opleidingen geprobeerd en niet afgemaakt. Nu heb ik de opleiding secretaresse afgemaakt. Ik heb gewerkt als assistent expediteur, maar nu ben ik ontslagen. Daar ben ik vreslijk verdrietig om. Ik ben nu depressief. Vreselijk.
Ik begrijp dat je je niet goed voelt, zo begin ik me ook bijna voelen

Groetjes
Ik begrijp jou ook, maar probleem van mij is dat het alltijd goed is gegaan met mijn andere studies. Voor school moesten we ook stage's zoeken dat ging toen gemakklijk. Nu ik echt aan t solliciteren ben word ik elke keer teleur gesteld dat ik te jong ben en weinig ervaring heb etc..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 december 2008, 16:11
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: help...Jongeren werkloosheid!

Zodra je gaat solliciteren doe je er goed aan om alle ellende uit je verleden in het geheel niet te vermelden. Zet alleen volledig afgeronde opleidingen op je CV.

Solliciteer op startfuncties en ben fris en positief. Meestal loopt het dan wel los. Niemand zit te wachten op mensen met een deprimerend verhaal. Dat verkoopt niet.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon