Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 februari 2010, 14:40
Eric_Wilson Eric_Wilson is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2010
Berichten: 20
Eric_Wilson is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief juridisch medewerker advocatenkantoor (spoed)

Hoi allemaal,

na een aantal malen feedback gegeven te hebben zou ik graag jullie feedback verkrijgen op de volgende brief. Een vriend is afgestudeerd jurist en deze functie spreekt hem erg aan. Voor ik zelf feedback ga geven zou ik graag jullie input krijgen omdat ik niet helemaal neutraal ben.

Hij heeft zelf met slashes enkele opties gegeven waar hij zelf over twijfelt.

Thanx!


================================================== ========

Geachte heer Mr. ***, (Mr. titel vermelden in aanhef?)


Internationaal contractenrecht en ondernemingsrecht zijn voor mij leidend geweest om de master privaatrechtelijke rechtspraktijk / civiel recht (vol toewijding te volgen) te volgen. Als afgestudeerd jurist ben ik doelbewust op zoek naar een op ondernemingsrecht gerichte functie binnen een klein doch internationaal georiënteerd kantoor. Een bevriende jurist attendeerde mij op jullie kantoorprofiel en tot mijn vreugde/plezier/genoegen vond ik op jullie website de vacature voor juridisch medewerker. Via deze weg wil ik mijn enthousiasme kenbaar maken en/door mij voor de functie van juridisch medewerker kandidaat stellen.

Het in teamverband behalen van gezamenlijk succes is wat ik graag doe. Daarbij hecht ik buitengewoon veel waarde aan de mogelijkheid om in een informele en zakelijke bedrijfscultuur in de praktijk van ervaren collega’s te kunnen leren. Mogelijkheden tot het volgen van aanvullende opleidingen en (taal)cursussen zal/wil ik zowel ten behoeve van mijn functioneren als persoonlijke ontwikkeling met beide handen aanpakken.

Samen met een vriend die actief is in de internationale fusie- en overname sector kan ik oneindig over deze discipline/materie debatteren. Samen hebben we de laatste jaren dan ook een bezoek gebracht aan de twee mondiale economische grootmachten New York en Tokyo om de verschillende internationale handelsklimaten te beleven.

Ik heb ruime ervaring met het werken in teamverband. Zo heb ik in een eerdere studie aan tientallen projecten deelgenomen. Hieronder vallen onderzoek- en adviesprojecten voor externe partijen. Daarnaast geeft het managen van de mede door mij opgerichte band mij voldoening. Ik draag hier alle organisatorische, financiële en contractuele verantwoordelijkheden en ben het externe aanspreekpunt. Binnen mijn langdurige bijbaan heb ik mijzelf met plezier multidisciplinair inzetbaar ontwikkeld en haalde ik voldoening uit het coachen en motiveren van jongere collega’s. Daarnaast ervaar vaar ik het als aangenaam/leuk/speciaal om klanten terug te zien en ze je advies waarderen en speciaal naar jou vragen (zin moet anders).

Tot slot ben ik door het behalen van een ‘databanken’ module op de universiteit bekend met het werken met geautomatiseerde naslagbronnen.

Met gepaste smart zie ik een uitnodiging om persoonlijk kennis te komen maken graag tegemoet.


Met vriendelijke groet, (Hoogachtend?)

***
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2010, 21:22
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief juridisch medewerker advocatenkantoor (spoed)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric_Wilson Bekijk bericht
(Mr. titel vermelden in aanhef?)
Alsjeblieft niet zeg. Gewoon "Geachte heer Jansen,".

Citaat:
(vol toewijding te volgen)
Dat zou ik niet tussen haakjes zetten.

Citaat:
ben ik doelbewust op zoek naar
Dat hij doelbewust is kan beter blijken uit zijn brief, dan dat hij het zelf stelt.

Citaat:
jullie kantoorprofiel
uw

Citaat:
Samen hebben we de laatste jaren dan ook een bezoek gebracht aan de twee mondiale economische grootmachten New York en Tokyo om de verschillende internationale handelsklimaten te beleven.
Eh... gaat iemand echt met een vriend naar die steden on "handelsklimaten te beleven"

Citaat:
Binnen mijn langdurige bijbaan heb ik mijzelf met plezier multidisciplinair inzetbaar ontwikkeld en haalde ik voldoening uit het coachen en motiveren van jongere collega’s.
Je kunt zo'n bijbaantje ook een beetje overdrijven

Wat zal ik zeggen.... Voor een net-afgestudeerde heeft hij heel wat van de brief weten te maken. Het klinkt hier en daar wel een beetje opgezwollen, maar dat is onder juristen niet ongebruikelijk.

Wat betreft het "waarom juist bij dit kantoor" vind ik de brief nog een beetje mager. Het is vooral veel 'ikke'. Misschien is het beter daar wat meer op in te gaan, desnoods ten koste van de band en de handelsklimaatstudiereizen.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatie Juridisch Medewerker Rechtbank, graag commentaar! defreule Sollicitatiebrief en cv 4 10 december 2008 00:33
Sollicitatiebrief Adm. Juridisch Med. stein27 Sollicitatiebrief en cv 4 23 augustus 2008 14:17
Online sollicitatiebrief Administratief Juridisch Medewerker monique38 Sollicitatiebrief en cv 1 14 maart 2007 15:32
Administratief Juridisch Medewerker lala Sollicitatiebrief en cv 0 8 februari 2007 00:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon