Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2011, 13:35
pocahontas pocahontas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 3
pocahontas is on a distinguished road
Standaard Hoe na hbo-IBMS registeraccountant worden?

Hoi iedereen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vraag. Ik heb zelf al veel research op internet gedaan maar kan geen concrete antwoorden vinden. Ik ben momenteel een 4de jaars studente van de opleiding International Busisness and Management Studies (ook wel: IBMS). Ik wist vanaf begin van de opleiding al dat het behoorlijk breed was en heb me altijd afgevraagd wat ik ermee zou willen doen als ik het zou afronden.

In de laatste jaren van de opleiding heb ik veel gezien van accountancy en de financiele kant. Dit interesseert mij erg veel en heb dan ook besloten om een hierna een master in die richting te doen. Maar het lijkt me al helemaal mooi als ik meer de accountant kant op ga.

Ik heb dan natuurlijk geen opleiding gedaan die je per se opleid tot een accountant. Maar mijn vraag is, kan ik dit nog wel bereiken met mijn achtergrond? Of zou ik een WO opleiding, hier aan gerelateerd moeten doen?

Hoe denken jullie hierover? Ik zou dan RA accountant willen worden.

ALvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2011, 23:11
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Dat is een hele opgave aangezien je HBO opleiding vrijwel geen aansluiting heeft op de RA-route. Je kunt bij http://www.nyenrode.nl/Education/mas...s/Default.aspx en http://www.wateenaccountantdoet.nl het een ander nagaan. Je zult deficienties moeten wegwerken voordat je tot een master accountancy wordt toegelaten en dat gaat zeker in deeltijd heel wat jaren duren en heel veel geld kosten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 oktober 2011, 12:22
pocahontas pocahontas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 3
pocahontas is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Dat is een hele opgave aangezien je HBO opleiding vrijwel geen aansluiting heeft op de RA-route. Je kunt bij http://www.nyenrode.nl/Education/mas...s/Default.aspx en http://www.wateenaccountantdoet.nl het een ander nagaan. Je zult deficienties moeten wegwerken voordat je tot een master accountancy wordt toegelaten en dat gaat zeker in deeltijd heel wat jaren duren en heel veel geld kosten.
Bedankt voor je bericht, heb er erg veel aan gehad! Heb trouwens ontdekt dat met mijn vooropleiding het niet mogelijk is om accountancy te doen. Maar de Nyenrode kent een schakeltraject hiervoor!

Het ziet er wel pittig uit, maar zal even wat meer over informeren.
In ieder geval, erg bedankt!!

Cindy
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 oktober 2011, 17:14
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Heb je al gedacht aan AA accountant? Dat kan je dacht ik met een HBO diploma doen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 oktober 2011, 17:58
pocahontas pocahontas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 3
pocahontas is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Heb je al gedacht aan AA accountant? Dat kan je dacht ik met een HBO diploma doen.
Ik heb hier niet erg diep over geïnformeerd. Maar ik geloof dat ik in principe weer opnieuw moet beginnen hiermee. Want met mijn vooropleiding IBMS die ook op HBO niveau is, kan ik hier niet op aansluiten.
Als ik het schakeltraject van de Nyenrode volg doe ik er ong 4,5 jaar over en kan als nog RA accountant worden.

of zie ik het allemaal verkeerd?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 oktober 2011, 18:07
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pocahontas Bekijk bericht
Ik heb hier niet erg diep over geïnformeerd. Maar ik geloof dat ik in principe weer opnieuw moet beginnen hiermee. Want met mijn vooropleiding IBMS die ook op HBO niveau is, kan ik hier niet op aansluiten.
Als ik het schakeltraject van de Nyenrode volg doe ik er ong 4,5 jaar over en kan als nog RA accountant worden.

of zie ik het allemaal verkeerd?
Dat zie je juist. Het gaat heel veel tijd en heel veel geld kosten. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
accountant, ibms, accountancy

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kan ik alsnog verloskundige worden, na hbo International Tourism Management? nikje2000 Loopbaanvragen 24 5 augustus 2019 23:48
Hoe klinische neuropsycholoog te worden vanuit hbo toegepaste psychologie? ButterflyAngel Loopbaanvragen 6 18 mei 2015 17:35
Hoe lang duurt de opleiding tot registeraccountant (RA)? peter112 Opleiding kiezen en volgen 5 6 september 2011 19:21
Na mbo-4 kinderpsycholoog worden via hbo of universiteit? sarissa21 Opleiding kiezen en volgen 2 25 augustus 2011 16:45
hoe voorbereiden op HBO test starter Alle andere carrièreonderwerpen 9 16 december 2008 19:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon