Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2011, 13:35
pocahontas pocahontas is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 3
pocahontas is on a distinguished road
Standaard Hoe na hbo-IBMS registeraccountant worden?

Hoi iedereen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vraag. Ik heb zelf al veel research op internet gedaan maar kan geen concrete antwoorden vinden. Ik ben momenteel een 4de jaars studente van de opleiding International Busisness and Management Studies (ook wel: IBMS). Ik wist vanaf begin van de opleiding al dat het behoorlijk breed was en heb me altijd afgevraagd wat ik ermee zou willen doen als ik het zou afronden.

In de laatste jaren van de opleiding heb ik veel gezien van accountancy en de financiele kant. Dit interesseert mij erg veel en heb dan ook besloten om een hierna een master in die richting te doen. Maar het lijkt me al helemaal mooi als ik meer de accountant kant op ga.

Ik heb dan natuurlijk geen opleiding gedaan die je per se opleid tot een accountant. Maar mijn vraag is, kan ik dit nog wel bereiken met mijn achtergrond? Of zou ik een WO opleiding, hier aan gerelateerd moeten doen?

Hoe denken jullie hierover? Ik zou dan RA accountant willen worden.

ALvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2011, 23:11
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Dat is een hele opgave aangezien je HBO opleiding vrijwel geen aansluiting heeft op de RA-route. Je kunt bij http://www.nyenrode.nl/Education/mas...s/Default.aspx en http://www.wateenaccountantdoet.nl het een ander nagaan. Je zult deficienties moeten wegwerken voordat je tot een master accountancy wordt toegelaten en dat gaat zeker in deeltijd heel wat jaren duren en heel veel geld kosten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 oktober 2011, 12:22
pocahontas pocahontas is offline
Juniorlid