Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 april 2013, 16:32
enom1 enom1 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 april 2013
Berichten: 1
enom1 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiegesprekken stage

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik ben 24 jaar en volg de opleiding HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening.
Omdat ik mijn 3e leerjaar in ga, ben ik op zoek naar een stageplaats per september 2013.
Ik heb 5 uitnodigingen gehad nav ong. 10 brieven die ik heb verstuurd.
Nu heb ik er 3 gehad, maar helaas uiteindelijk bij alle 3 afgewezen.
Ik was gekozen bij alle 3 uit ong. 30 – 40 brieven dus dat is natuurlijk al positief. Bij alle 3 de gesprekken had ik een heel goed gevoel. 2 hadden enorm getwijfeld tussen mij en een ander, maar toch voor de ander gekozen en 1 bedrijf was ook heel positief. Zij hadden me zelfs nog na het telefoontje extra gemaild hoe positief ze het gesprek vonden, maar zij vonden de begeleiding vanuit school te minimaal.
Heel zuur want ik krijg alleen maar positieve feedback, maar toch ben ik het iedere keer net niet geworden. Nu heb ik nog 2 gesprekken volgende week maar ik word hier een beetje moedeloos van eerlijk gezegd.

Is het raar als ik deze 3 ervaringen van mijn andere gesprekken in mijn volgend sollicitatiegesprek vertel? Van de ene kant denk ik dat zij hier niets aan hebben, maar aan de andere kant weten ze wel dat ik moeite doe en geven ze misschien wel een keer het voordeel van de twijfel als ik het benoem.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2013, 18:01
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Persoonlijk zou ik bij je volgende gesprekken niet ingaan op eerdere gesprekken en uiteindelijke afwijzingen. Vraag jezelf af wat het voordeel er van is anders dan dat je duidelijk wil maken dat je gemotiveerd bent in moeite doet om een goede stageplek te vinden?

Als ik advocaat van de duivel speel zou ik ook kunnen zeggen: Deze kandidaat lijkt aanvankelijk potentie te hebben maar is net niet goed genoeg en van de opleiding waarop hij zit kunnen we weinig verwachten.

Misschien is het zinvol om voordat je de gesprekken hebt nog een gesprek met de stagebegeleider op school aan te gaan en hem/ haar te vertellen dat je meerdere keren bent afgewezen omdat de bedrijven/ instellingen het idee hadden dat ze van school uit onvoldoende begeleiding of betrokkenheid konden verwachten. Als het je opleiding ernst is nemen ze dit serieus. Of anders kunnen ze je misschien beter vertellen wat voor begeleiding er mogelijk is zodat je bij je volgende gesprek een positiever beeld kan geven over de begeleiding die je vanuit school krijgt.

PS: Kijk ook eens op het forum rond of jij anderen ook van feedback kan voorzien. Blijkbaar kan je een goede motivatiebrief schrijven. Door jou kennis te delen help je anderen. Zo blijft dit een forum voor en door gebruikers!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2013, 22:34
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Ik ben het helemaal eens met Maarten. Mooi geschreven en duidelijk verwoord

Heel veel succes met het gesprek op school en met je stagegesprekken. Blijf vertrouwen hebben en dan krijg je zeker een fijne en leuke stageplek.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage Law Sollicitatiebrief en cv 2 15 januari 2013 22:59
Gefaald eerste stage, voorlopig geen bindend studieadvies! ramadan93 Opleiding kiezen en volgen 5 12 september 2012 09:33
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 14:34
Open sollicitatie stage jeugdzorg Nikkie Sollicitatiebrief en cv 0 17 oktober 2009 17:45
Open sollicitatie stage Nikkie Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2009 20:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon