Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2010, 17:24
vincentz69 vincentz69 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2010
Berichten: 4
vincentz69 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief controleren

Hello zou iemand me kunnen helpen met het geven van nuttige tips aangaande bijgaande sollicitatiebrief ??

met vriendelijke groet
vincent
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc anonieme soll brief.doc‎ (24,5 KB, 257x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 november 2010, 22:01
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Zie de bijlage, je kunt in de kantlijn lezen/zien wat ik heb gedaan. Ook heb ik het lettertype aangepast, wat jij gebruikt hebt is zo klein en kriebelig, dat leest niet prettig.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc anonieme soll brief-1aanpassingen.doc‎ (27,5 KB, 218x gelezen)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 november 2010, 00:58
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

De zinnen zijn te lang en veel zaken worden dubbelop beschreven. Helaas haal je jezelf daarmee onderuit: het toont geen HBO niveau aan in ieder geval.

Ook zou ik nog eens goed naar de opmaak, uitlijning en stijl. Je werkt als individu en niet als individueel (dat is een bijvoeglijk naamwoord namelijk). Wanneer je begint met "geachte heer/mevrouw" eindig je altijd met "hoogachtend".
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 november 2010, 16:54
vincentz69 vincentz69 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2010
Berichten: 4
vincentz69 is on a distinguished road
Standaard

hoi mensen bedankt voor de reacties, ik kan er wat mee maar roept ook vragen weer op, hassan je had het over een ander sjabloon, dan neem ik aan dat je ook een in gedachte hebt zo je me hier mee op weg kunnen helpen ???
vriendelijke groet,

Vincent
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 november 2010, 14:30
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincentz69 Bekijk bericht
hoi mensen bedankt voor de reacties, ik kan er wat mee maar roept ook vragen weer op, hassan je had het over een ander sjabloon, dan neem ik aan dat je ook een in gedachte hebt zo je me hier mee op weg kunnen helpen ???
vriendelijke groet,

Vincent
Blader eens door dit forum. Er staan honderden voorbeelden op.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 5 november 2010, 16:50
mariska75 mariska75 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 november 2010
Berichten: 4
mariska75 is on a distinguished road
Standaard reactie op soll brief vincentz69

Hallo,
ik zou proberen uit te vinden wat de naam van de contactpersoon is, zodat je de brief tot iemand persoonlijk kan richten. Lukt dit echt niet, dan is een juiste aanhef Geachte heer, mevrouw,
Hoogachtend wordt overigens nauwelijks nog gebruikt, ondanks wat staat in een andere reactie. Je kan op deze site en bij het UWV tips vinden voor zulke standaard zaken. Omschrijf meer wat je aantrekt in het bedrijf en de functie en waarom en waarom jij geschikt bent (meer concreet met een praktijkvoorbeeld) (zie voorbeelden deze site)

In dit zinsverband is het woord 'individueel' m.i. juist, wellicht kan je beter kiezen voor 'zelfstandig'. (zie teksten van vacatures, welke taal gebruikt wordt)

In mijn beleving werk je als systeembeheerder veel met klanten (aan de telefoon) dit vraagt specifieke vaardigheden. misschien kan je daar wat over vertellen?

Veel succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 november 2010, 18:08
Pita Pita is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2010
Berichten: 7
Pita is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Het valt mij op dat je iedere alinea met "ik" begint. Misschien kan je de zin veranderen zodat je niet iedere keer met "ik" hoeft te beginnen.
Dat is wat ik geleerd heb tijdens mijn opleiding, niet te vaak een zin met met "ik" beginnen.

Succes met je sollicitatie, Pita
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief schoenenwinkel. wie wil mijn brief controleren? laatste dag klaske Sollicitatiebrief en cv 7 13 juli 2011 17:28
Spoed sollicitatiebrief controleren Duygu Sollicitatiebrief en cv 3 30 januari 2009 23:26
Open sollicitatiebrief laten controleren JIQ Sollicitatiebrief en cv 0 8 juni 2006 21:37
sollicitatiebrief laten controleren rox34 Sollicitatiebrief en cv 2 7 juni 2006 22:26
open sollicitatiebrief controleren bia Sollicitatiebrief en cv 2 21 mei 2006 00:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon