Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 mei 2012, 12:46
Pantea Pantea is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2012
Berichten: 6
Pantea is on a distinguished road
Standaard Afgestudeerd maar nog steeds werkzoekende!

Hallo allemaal,

Ik ben sinds januari 2012 afgestudeerd aan de opleiding HBO MER richting Vastgoed. Sindsdien heb ik meer dan 100 sollicitatie brieven gestuurd, maar word steeds afgewezen omdat ik te weinig werkervaring heb. Ik ben inmiddels 33 jaar en heb in de jaren voor mijn studie wel flinke werkervaring opgedaan in de vastgoedwereld en administratieve werkzaamheden, maar werkgevers vinden dat ik geen relevante werkervaring heb.

Via uitzendbureau word ik ook steeds afgewezen op elke vacature die ik reageer, of het nou op MBO niveau is of op HBO. IK begin de hoop op te geven dat ik ooit een leuke baan kan vinden.

Ik ben wel van buitelandse afkomst (vrouw) en heb het gevoel dat men bij het zien van mijn naam op mijn CV, mij direct afwijst als smoes dat ik geen relevante werkervaring heb. Ik heb nu het gevoel dat ik helemaal niets meer kan, en ben bang dat als ik zo doorga de kennis die ik op school heb opgedaan, kwijt raak. Door al die afwijzingen is mijn zelfvertrouwen zeer beschadigd, en weet eigenlijk niet meer waar ik goed ben en wat ik eigenlijk kan, omdat er zoveel hoge eisen worden gesteld aan kandidaten voor een simpele administratieve functie.

Ik vraag me echt af hoe ik aan werkervaring moet komen,, als ik nergens de kans voor krijg. Ik vraag me ook af, of ik de enige ben met dit probleem, want mijn klasgenoten die hebben allemaal al een baan, direct nadat ze afgestudeerd waren.

Zou mijn leeftijd en mijn afkomst op dit moment een rol spelen bij het vinden van een baan? Ik ben echt radeloos en ben thuis zitten nu echt helemaal zat, maar kan geen kant meer op.

Wat adviseren jullie mij? Wat doe ik verkeerd?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 mei 2012, 13:55
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

He je de afgelopen drie jaar gewerkt? Zo nee heb je daar de oorzaak i.c.m. je leeftijd. Met relevante werkervaring wordt momenteel de laatste drie jaar bedoeld. Wat je daarvoor gedaan hebt doet er niet toe in de ogen van de recruiters. Helaas kun jij er niets anders aan veranderen dan te gaan werken, waar je de kans vervolgens niet voor krijgt.

Het is niet eerlijk, het ligt ook niet aan jou, het is de markt momenteel. Velen met jou hebben dezelfde ervaring. Het enige wat je kunt doen is hopen dat het beter wordt en stug doorgaan.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 mei 2012, 20:50
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Ik had hetzelfde probleem na mijn afstuderen. Maar als je ervaring hebt in vastgoed, heb je in elk geval meer relevante werkervaring dan ik had. Een aantal recruiters heeft zelfs laten weten dat ze stage-ervaring niet relevant vonden.

Uiteindelijk heeft een uitzendbureau mij aan mijn eerste fulltime baan na mijn studie geholpen.

Misschien moet er aan je CV gesleuteld worden zodat je CV meer indruk maakt op de recruiters. Heb je hem in het sollicitatie en cv-forum gezet voor feedback?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 mei 2012, 17:31
Pieter-Claus
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Richt je bij je sollicitaties op organisaties die minderheden bevoordelen of ga op zoek naar ondernemingen opgericht door allochtonen. Of begin voor jezelf als vastgoedmakelaar in de verhuur (daar zit flinke groei in momenteel).

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
34 en nog steeds geen richting Zoeker Loopbaanvragen 7 20 augustus 2011 00:39
Hoe krijg ik mijn studiegedrag weer op de rails? ihbaars Loopbaanvragen 10 20 mei 2011 19:29
Tweede (en laatste) ronde bedrijf A, maar liever naar bedrijf B (procedure loopt nog) Esther2 Alle andere carrièreonderwerpen 3 23 september 2010 13:33
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Brief al iets korter gemaakt maar nog steeds te lang, wie helpt mij bondiger te zijn? Joska Sollicitatiebrief en cv 3 16 oktober 2008 09:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon