Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 juni 2013, 22:49
Mya Mya is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juni 2013
Berichten: 1
Mya is on a distinguished road
Exclamation Open sollicitatiebrief leerkracht lager onderwijs

Zouden jullie mijn eerste sollicitatiebrief eens een keertje kunnen nakijken en jullie feedback geven? Alvast bedankt!


Antwerpen, 2 juni 2013

Onderwerp: open sollicitatie voor functie als leerkracht basisonderwijs


Beste mevrouw ...,


Graag solliciteer ik naar een eventuele vrije betrekking van leraar lager onderwijs. Deze functie is mij op het lijf geschreven en in deze brief wil ik u vertellen waarom.

Na drie jaar met veel plezier gestudeerd te hebben, rond ik in juni van dit jaar mijn opleiding leraar lager onderwijs af aan de Karel de Grote-Hogeschool. Zoekende naar een uitdagende en inspirerende school om mijn carričre als leerkracht te beginnen, kwam ik op uw website terecht.

Ik sta te popelen om de opgedane kennis en ervaring in een eigen klas in praktijk te brengen. Het contact met kinderen, de dynamiek en onvoorspelbaarheid van een schooldag en het overbrengen van kennis en vaardigheden is wat mij aanspreekt in het onderwijs. Door middel van verschillende werkvormen, probeer ik te voldoen aan de basisbehoeften van de kinderen. Naast de cognitieve ontwikkelingen, vind ik het belangrijk dat kinderen ook groeien op sociaal-emotioneel en moreel vlak. Dit doe ik door het hanteren van klassen- en schoolregels en het creëren van een positief pedagogisch klimaat, waarin de kinderen zichzelf kunnen zijn.

Kunnen mijn kwaliteiten en enthousiasme het team versterken? Ik ben vanzelfsprekend bereid mijn brief nader toe te lichten in een gesprek.


Met vriendelijke groeten,





Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2013, 22:28
Nijn Nijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2013
Berichten: 6
Nijn is on a distinguished road
Standaard Goede brief

Hoi,

Ik ben erg enthousiast over je brief. Ziet er goed uit naar mijn idee. Ik vind de begin zin alleen erg standaard. Een goede openingszin blijft beter hangen. Verder naar mijn idee OK.
Een goed en uitgebreid CV is ook erg belangrijk. Besteed hier ook veel aandacht aan.

Groetjes Wendy
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juni 2013, 08:06
Maeve's schermafbeelding
Maeve Maeve is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2012
Berichten: 6
Maeve is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mya Bekijk bericht
Graag solliciteer ik naar een eventuele vrije betrekking van leraar lager onderwijs. Deze functie is mij op het lijf geschreven en in deze brief wil ik u vertellen waarom.
Je openingszin is vrij vlak - straalt niet echt dynamiek uit. Kijk eens rond naar de voorbeelden voor spontane sollicitaties hier op de website.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mya Bekijk bericht
Na drie jaar met veel plezier gestudeerd te hebben, rond ik in juni van dit jaar mijn opleiding leraar lager onderwijs af aan de Karel de Grote-Hogeschool. Zoekende naar een uitdagende en inspirerende school om mijn carričre als leerkracht te beginnen, kwam ik op uw website terecht.
Ik zou je eerste zin van deze paragraaf verplaatsen naar de volgende - dat sluit mooier aan op elkaar. Je tweede zin 'zoekende naar...' is het begin van een goede alinea - breid nog even uit waarom je net in deze school wil solliciteren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mya Bekijk bericht
Ik sta te popelen om de opgedane kennis en ervaring in een eigen klas in praktijk te brengen. Het contact met kinderen, de dynamiek en onvoorspelbaarheid van een schooldag en het overbrengen van kennis en vaardigheden is wat mij aanspreekt in het onderwijs. Door middel van verschillende werkvormen, probeer ik te voldoen aan de basisbehoeften van de kinderen. Naast de cognitieve ontwikkelingen, vind ik het belangrijk dat kinderen ook groeien op sociaal-emotioneel en moreel vlak. Dit doe ik door het hanteren van klassen- en schoolregels en het creëren van een positief pedagogisch klimaat, waarin de kinderen zichzelf kunnen zijn.
Voor een starter vind ik het goed klinken, ik zou hier niets aanpassen. Verwijder wel de komma's, die hoeven daar niet te staan.

Succes met de zoektocht - heb je je ook al ingeschreven in de lerarendatabank van de vdab of het go?

Groetjes, Maeve
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2013, 14:47
sd13 sd13 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 7
sd13 is on a distinguished road
Standaard

Een goede brief, alleen kan nog iets uitgebreider.
Misschien kun je iets meer vertellen over jezelf: wat voor soort stages je hebt gelopen e.d.

De alinea beginnende met de volgende zin (Ik sta te popelen om de opgedane kennis en ervaring in een eigen klas in praktijk te brengen).
vind ik een goede alinea, alleen persoonlijk vind ik 'ik sta te popelen' niet erg professioneel klinken.

De afsluiter is leuk, blijft hangen.

Succes met solliciteren!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 april 2015, 22:31
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard reactie

Hoi!

Ik zie een hoop zinnen in jouw sollicitatiebrief die ik overal tegenkom op internet met voorbeeld brieven. Op zich niet erg, maar houd er wel rekening mee dat anderen dit ook kunnen zien.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 april 2015, 17:55
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Goede sollicitatiebrief!
Ik zou er zelf nog iets bij zetten van welke stages je hebt gedaan en wat je daar heb geleerd en je kan ook nog zetten wat je nog graag wilt leren, zodat ze zien dat je leergierig bent, aangezien je als leraar nooit bent uitgeleerd.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
leerkracht lager onderwijs, open sollicitatie, open sollicitatiebrief, sollicitatie, sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief leerkracht lager onderwijs M.G Sollicitatiebrief en cv 12 28 mei 2013 13:14
Open sollicitatie leerkracht leerwegondersteunend onderwijs Eline Sollicitatiebrief en cv 1 20 april 2011 22:44
Sollicitatiebrief leerkracht in het secundair onderwijs bbb Sollicitatiebrief en cv 1 30 juli 2010 18:33
Sollicitatiebrief leraar lager onderwijs meester Sollicitatiebrief en cv 7 28 april 2010 23:04
open sollicitatiebrief leerkracht basisonderwijs Serena Sollicitatiebrief en cv 6 9 september 2009 02:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon