Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 februari 2007, 21:17
ronny25 ronny25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 3
ronny25 is on a distinguished road
Standaard Beoordeling open solicitatie

Hallo,

Alstublieft een REACTIE

In de loop van dit jaar komt mijn baan te vervallen.
Daarom ben ik me nu al een beetje aan het oriënteren op de arbeidsmarkt.
Toevallig kwam ik een hele mooie vacature tegen.
Na een telefoongesprek bleek dat deze vacature net vervuld was.
Ik heb gevraagd of ik een open solicitatie met Cv mocht sturen.
Dus na lange tijd heb ik weer een solicitatiebrief geschreven.
Het gaat om een bedrijf wat zich bezig houdt met logistieke dienstverlening.
Willen jullie a.u.b. tips of commentaar geven.

Bij voorbaat dank,

Ronny



Bedrijfsnaam
T.a.v. Dhr. ........................


Betreft: Open sollicitatie


Plaats Datum


Geachte Heer ...........,

Zoals ik in het telefoongesprek met uw plaatsvervanger van dd-dd-jjjj jl. al aangaf, spreekt het bedrijf .......... mij enorm aan. Vooral door de diversiteit, kwaliteit en het constant verbeteren en uitbreiden van de logistieke dienstverlening ben ik zeer onder de indruk geraakt.
‘...Visie bedrijf' zegt mij in principe al genoeg. Erg vervelend vond ik het dan ook om te horen dat de vacature van ................ te ........... al vervult was.
Om eventueel in de toekomst een voor mij passende functie binnen uw bedrijf te vervullen stuur ik U deze open sollicitatiebrief.

Door mijn ervaring, en een structurele doch flexibele werkwijze denk ik zeker een meerwaarde te kunnen geven aan uw bedrijf.
U mag van mij dan ook een enthousiaste, flexibele en gemotiveerde collega verwachten die zowel zelfstandig, en zeker in teamverband goed kan werken

In een bedrijf wat de laatste tijd in een overlevingsstrijd verwikkeld was, en deze helaas heeft verloren, ben ik met zeer veel plezier en gedrevenheid teamleider geweest van een productieteam.
Door het constant verbeteren van het team, installaties en werkwijzen zijn alle doelstellingen steeds weer gehaald.
Bij het werken op een afdeling bestaande uit meerdere personen, is iedereen gezamenlijk verantwoordelijk voor alle werkzaamheden. Ik heb ervaren dat je dan aangewezen bent op je medecollega's, en zij op jou, en heb hierdoor goed leren werken in een team.
Het is dus van groot belang dat je op elkaar ingespeeld bent, ondersteunt, en dat er een goede collegiale band bestaat. Aan de andere kant kan ik ook goed zelfstandig werken en goed omgaan met een wisselende werkdruk. Meer informatie over mijn (voor)opleiding en achtergrond vindt u in het bijgevoegd Curriculum Vitae.


Hierbij hoop ik dat u een duidelijk beeld heeft gekregen van mijn ervaring, kwaliteiten en motivatie. Uiteraard ben ik bereid in een gesprek een nadere toelichting te geven.
Omdat ik al ruim vijftien jaar met heel veel plezier werkzaam ben bij mijn huidige werkgever, voel ik me verplicht de tijd die mijn werkgever mij nog nodig heeft vol te maken.
Dit betekent dat ik per dd-dd-jjjj beschikbaar ben voor een nieuwe baan.
Ik hoop dat U mijn brief kunt bewaren voor een eventuele toekomstige gelegenheid rond bovengenoemde datum. Met veel interesse zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,


Naam
Adres

Laatst gewijzigd door ronny25; 14 februari 2007 om 23:24 Reden: 17 keer gezien, 0 reacties
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 februari 2007, 17:51
ronny25 ronny25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 3
ronny25 is on a distinguished road
Standaard Re: Beoordeling open solicitatie

Hallo Forum gebruikers,


Zou iemand aub mijn solicitatiebrief willen beoordelen.
Ik wil hem graag opsturen, maar heb geen idee of het wat is.

Graag zie ik dus een reactie.

Alvast heel erg bedankt.

Groeten
Ron
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 februari 2007, 02:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Beoordeling open solicitatie

Zelf heb ik eigenlijk nog nooit een sollicitatiebrief geschreven, dus inhoudelijk weinig commentaar. Toch enkele opmerkingen:


al vervult was ==>...al vervuld was....

In een bedrijf wat de laatste tijd ==> bedrijf dat

medecollega's ==> medecollega's bestaat niet, is dubbelop

en heb hierdoor goed leren werken ==> en ik heb

Het is dus van groot belang ==> het woord "dus" zou ik niet gebruiken in een sollicitatiebrief. Het woord "eventueel" evenmin.

"Omdat ik al ruim vijftien jaar met heel veel plezier werkzaam ben bij mijn huidige werkgever, voel ik me verplicht de tijd die mijn werkgever mij nog nodig heeft vol te maken." ==> ik zou deze hele zin eruit gooien.

Algemene opmerking:
Je gebruikt erg vaak een komma, gevolgd door "en". Ik heb ooit geleerd dat er voor het woord "en" nooit een komma hoort te staan. Een enkele keer zie ik zelf ook geen andere optie dan het toch te doen, maar ik zou het wel zoveel mogelijk proberen te vermijden.

Succes ermee!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 februari 2007, 16:29
ronny25 ronny25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 3
ronny25 is on a distinguished road
Standaard Re: Beoordeling open solicitatie

Dank je wel voor deze reactie.

Ik ga er mee aan de slag.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open solicitatie, graag commentaar noscito Sollicitatiebrief en cv 7 4 april 2008 06:52
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon