Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 januari 2011, 10:24
Leja87 Leja87 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2010
Berichten: 2
Leja87 is on a distinguished road
Standaard Hoe maak ik dit netjes duidelijk?

Hallo allemaal,

Ik ben druk bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief aangezien ik bij mijn huidige werkgever niet vind wat ik zoek. Ik mis namelijk het klantcontact ontzettend. Ik ben een echt mensenmens en het klantcontact is wat voor mij de afwisseling brengt. Nu weet ik ook niet of het verstandig is maar ik wilde deze reden een beetje netjes in mijn sollicitatiebrief verwerken. Hebben jullie tips hoe ik dit erin zet zonder mijn huidige werkgever af te vallen?

Dit is mijn sollicitatiebrief:

Op de website (......) zag ik middels de advertentie dat u op zoek bent naar een (callcentermedewerker). Hierbij wil ik graag solliciteren op deze functie.

Op dit moment ben ik werkzaam als (administratieve functie) bij (bedrijf). Hier houd ik mij vooral bezig met het schrijven van commerciële teksten en het onderhoud van websites. Echter mis ik hierbij het klantcontact........

Door mijn werkervaring als (functie) bij (bedrijf) heb ik goede communicatieve vaardigheden ontwikkeld. Mijn werkzaamheden bestonden voornamelijk uit het te woord staan en informeren van klanten. Omdat ik dienstverlenend ingesteld ben gaf het mij een voldaan gevoel om ervoor te zorgen dat deze mensen zo goed mogelijk geďnformeerd en eventueel op weg geholpen werden. Deze voldoening denk ik ook te vinden als (callcentermedewerker) bij de (bedrijf).

Voor meer gegevens verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn sollicitatie in een oriënterend gesprek toe te lichten.

Met vriendelijke groet,


Leja87
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 januari 2011, 23:44
xxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Lastig... Weet ook niet of het verstandig/nodig is, maar zowel, zoiets?:
[positief/leuk iets van je werk], maar ik mis de dynamiek/afwisseling van klantcontact.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 januari 2011, 14:26
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi Leja,

Aangeven dat je iets mist in je huidige functie zegt niets over je werkgever. Je kunt erg tevreden zijn over je werkgever maar door persoonlijke ontwikkeling of eerdere ervaringen vinden dat je functie niet meer genoeg voldoening geeft. In je brief geef je hiermee duidelijk je motivatie voor de sollicitatie weer.

Je motivatie is heel duidelijk, ik zou je brief alleen aanvullen met een korte onderbouwing (werkervaring, kwaliteiten, vaardigheden, etc.) die aansluiten bij de functie-eisen.

Succes ermee!

Gr, Inge B.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 januari 2011, 15:24
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leja87 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik werkzaam als (administratieve functie) bij (bedrijf). Hier houd ik mij vooral bezig met het schrijven van commerciële teksten en het onderhoud van websites. Echter mis ik hierbij het klantcontact........

Leja87
Ik schrijf in mijn sollicitatiebrieven eigenlijk nooit waarom ik weg wil bij mijn huidige werkgever, maar juist waarom ik bij dit nieuwe bedrijf wil werken.

Persoonlijk zou ik de zin daarom ombouwen, meer in de richting van "ik begrijp uit uw vacature dat er bij deze baan veel contact is met klanten, dit is iets dat ik zelf altijd erg prettig/leuk/noemmaarop heb gevonden en waar ik ook zeer naar uit kijk"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leuke baan maar wat weinig uren, hoe maak ik dit bespreekbaar Mirjam70 Sollicitatiegesprek 5 19 mei 2010 15:59
Korter willen werken, hoe moet ik dit mijn baas vertellen? frb Loopbaanvragen 3 14 november 2009 17:04
Is het realistisch om van beroep te veranderen en hoe kan je dit het beste aanpakken? Veertje Loopbaanvragen 9 28 augustus 2006 22:06
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon