Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 december 2013, 12:02
MrJones MrJones is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2013
Berichten: 3
MrJones is on a distinguished road
Standaard PHP Programmeur

Hoi,

Ik zou graag een opleiding willen volgen tot php programmeur alleen ik moet eerst een curus professioneel webdesign volgen en dan kan ik php cursus volgen. Jammer genoeg zie ik geen leer en werk trajecten. Binnenkort ben ik ook werkloos er is een mogelijkheid om via het uwv een opleiding kan volgen? Ik zie dat er vacatures openstaan in het gebied van php zelfs buiten nederland.

ps of zijn er ook regelingen voor mensen met een arbeidshandicap? Heb namelijk een bipolaire stoornis

alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 december 2013, 12:18
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrJones Bekijk bericht
Ik zou graag een opleiding willen volgen tot php programmeur alleen ik moet eerst een curus professioneel webdesign volgen en dan kan ik php cursus volgen.
Ik weet niet van wie je het hebt, maar dit is onzin.

PHP is een programmeertaal en de opleidingen daarvoor moet je zoeken in de informaticahoek. Webdesignen is een kunstzinnig vak en dat ligt in de sfeer van de grafische vormgeving.

Natuurlijk zijn er raakvlakken (in beide vakgebieden moet je HTML en CSS kennen) en lopen de werkzaamheden in de praktijk weleens door elkaar, maar het een is geen voorwaarde voor het ander.

HTML en CSS zijn voor een PHP-programmeur in het algemeen goed te begrijpen, zonder daarvoor eerst grafisch vormgever te worden.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 december 2013, 12:25
MrJones MrJones is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2013
Berichten: 3
MrJones is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Ik weet niet van wie je het hebt, maar dit is onzin.

PHP is een programmeertaal en de opleidingen daarvoor moet je zoeken in de informaticahoek. Webdesignen is een kunstzinnig vak en dat ligt in de sfeer van de grafische vormgeving.

Natuurlijk zijn er raakvlakken (in beide vakgebieden moet je HTML en CSS kennen) en lopen de werkzaamheden in de praktijk weleens door elkaar, maar het een is geen voorwaarde voor het ander.

HTML en CSS zijn voor een PHP-programmeur in het algemeen goed te begrijpen, zonder daarvoor eerst grafisch vormgever te worden.
ik had eerst contact opgenomen met een opleidings instituut eduvision. Ik had wou een php opleiding volgen en die adviseerde me om eerst een opleiding te volgen webdesign omdat eerst meer kennis moet hebben over HTML CCS mySQL.

Heb jij misschien tips rene
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 december 2013, 13:03
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Als een opleider de techniek van HTML/CSS gelijk stelt aan webdesign (vormgeven), dan is het geen goede opleider (of in ieder geval deugt zijn studiekeuzeadvies niet). Ik zou verder zoeken naar andere cursussen (er zijn er tientallen).

Volwaardig programmeren leer je in de hbo-opleiding Informatica. Een losse cursus vind ik alleen zinvol als je goed zelfstandig verder kunt leren. En als je dat kan, kun je je afvragen waar je die losse cursus voor nodig hebt.

Voor het certificaat op je cv misschien. Dan zou je kunnen overwegen om het leren zelf te doen en alleen een certificaattraject te volgen.

Wat is je voorkennis, vooropleiding en budget?
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 december 2013, 14:28
MrJones MrJones is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2013
Berichten: 3
MrJones is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Als een opleider de techniek van HTML/CSS gelijk stelt aan webdesign (vormgeven), dan is het geen goede opleider (of in ieder geval deugt zijn studiekeuzeadvies niet). Ik zou verder zoeken naar andere cursussen (er zijn er tientallen).

Volwaardig programmeren leer je in de hbo-opleiding Informatica. Een losse cursus vind ik alleen zinvol als je goed zelfstandig verder kunt leren. En als je dat kan, kun je je afvragen waar je die losse cursus voor nodig hebt.

Voor het certificaat op je cv misschien. Dan zou je kunnen overwegen om het leren zelf te doen en alleen een certificaattraject te volgen.

Wat is je voorkennis, vooropleiding en budget?
Ik wil certificaat halen waarmee ik gewoon mee aan de slag kan gaan ik heb een beetje voorkennis met HTML en CMS ik heb niet echt een vooropleiding want ik werk al jaren in de callcenter branche en ik wil nu iets vast hebben met goeie arbeidsvoorwaarden. Mijn budget is niet heel hoog maar volgens mij zijn cursussen aftrekbaar bij de belastindienst.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 december 2013, 16:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

PHP leren is een boek kopen en uitproberen. Echt moeilijk is het niet.

Het probleem is dat jij niet alleen moet leren in PHP te programmeren, maar moet leren programmeren. Exact zoals René aangeeft. PHP is maar een van de vele talen. Verder zal een zuivere PHP programmeur niet of nauwelijks aan de bak komen zonder kennis en ervaring van het bouwen van websites/pagina's (dat is wat anders dan de grafische vormgeving). Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dus het advies van Eduvision is zo gek nog niet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afgestudeerd slavist wil programmeur worden, hoe kan dat het beste? Neftas Loopbaanvragen 11 25 juni 2013 18:36
Solliciteren als programmeur Nesse Sollicitatiebrief en cv 3 10 december 2007 09:48
SPSS Programmeur Mo. Sollicitatiebrief en cv 2 8 november 2007 13:26
Sollicitatiebrief voor programmeur Tristan Sollicitatiebrief en cv 2 6 januari 2007 16:11
Sollicitatiebrief programmeur Brigitte Sollicitatiebrief en cv 5 28 december 2006 17:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon