Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2018, 18:02
lopi lopi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 juli 2018
Berichten: 1
lopi is on a distinguished road
Standaard Nieuwe baan maar twijfel

Ik heb vandaag een nieuwe baan aangeboden gekregen, zelfde CAO en een hogere salarisschaal, maar een andere functie en ik ben enorm aan het twijfelen.
Ik wil graag voor de nieuwe werkgever werken omdat deze betrouwbaarder is, ik meer zekerheid krijg en er meer doorgroeimogelijkheden zijn.
Mijn huidige functie vind ik geweldig, maar ik heb dus weinig doorgroeimogelijkheden en minder zekerheid.
Nu is mijn probleem waar ik niet echt uitkom dus; ga ik voor meer zekerheid en doorgroeimogelijkheden, terwijl ik nog niet weet of ik de nieuwe baan net zo leuk vind als mijn huidige baan. Of blijf ik werken waar ik het zeker erg leuk vind, met het risico dat ik daar over een tijd weg moet en zonder doorgroeimogelijkheden?

Het gaat om een hele andere functie, ik werk nu onregelmatig waardoor ik onregelmatigheidstoeslag krijg en bij de nieuwe functie ga ik kantooruren werken.

Daarnaast nog een ding; mijn nieuwe baan wordt beter betaald qua schaalindeling, maar door de onregelmatigheidstoeslag die ik dan niet meer krijg verdien ik dan ongeveer hetzelfde als nu (het eerste jaar zelfs iets minder). Meer betaald krijgen zou voor mij de keuze wel makkelijker maken, maar daar is dus geen sprake van.
Volgens de CAO is het namelijk gebruikelijk om bij een andere functie (en hij is echt wel behoorlijk anders) te starten in periodiek 0.

Normaal is het wel gebruikelijk om aan te geven dat je bij een nieuwe werkgever/functie niet minder wil gaan verdienen dan bij je huidige baan. Nu is het dus zo dat het door mijn schaalindeling wel líjkt alsof ik meer ga verdienen, maar in de praktijk dat door het mislopen van de onregelmatigheidstoeslag niet het geval is.
Zou ik er op een redelijke manier mee aan kunnen komen dat ik 1 of 2 periodieken mee wil nemen zodat ik net zoveel verdien als dat ik inclusief onregelmatigheidstoeslag verdiende, ondanks dat ik nu niet meer onregelmatig zou gaan werken? Ik denk dat zij zullen zeggen dat ik het voordeel heb dat mijn onregelmatige uren wegvallen, maar ik vind dit eigenlijk geen voordeel (ik werk liever 's avonds dan 's ochtends)..
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juli 2018, 13:51
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Dat is een klassiek dilemma. Kies je voor iets wat je kent (en waar je het nu naar je zin hebt), of kies je voor iets dat op papier beter lijkt, maar wat zich in de praktijk moet bewijzen? Het veranderen van baan is altijd een sprong in het duister (of in ieder geval het dimlicht). Wat de waarde van één of twee periodieken is om hier een knoop in te kunnen hakken weet ik niet.

Nu heb je in de cao gelezen dat mensen meestal in de onderste trede instromen. Je weet nog niet hoe dit bedrijf deze regel toepast - of er onderhandelingsruimte is. In een bespreking van de arbeidsvoorwaarden kun je altijd vragen of je (een deel van je) onregelmatigheidstoeslag gecompenseerd kunt krijgen, aangezien je daar in je vaste lasten wel op bent gaan rekenen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe baan wel of niet aannemen El Nińo Loopbaanvragen 3 16 februari 2016 15:40
Een nieuwe baan met minimale ervaring Shafnon Alle andere carričreonderwerpen 1 20 januari 2015 20:59
Aangenomen bij de een, maar nieuw bod van huidige werkgever Evaatje Loopbaanvragen 5 13 juli 2011 16:12
Dromen over een nieuwe baan Primago advies Alle andere carričreonderwerpen 0 14 september 2010 20:30
Baan achter de schermen van een tv-programma, maar hoe? vieffan Loopbaanvragen 10 10 maart 2009 22:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon