Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2010, 20:29
meisje meisje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 23
meisje is on a distinguished road
Standaard Zenuwachtig voor sollicitatiegesprek buitenschoolse opvang

ik heb woensdag een gesprek voor de functie bso (buitenschoolse opvang)
IK ben nu al zenuwachtig.
Welke vragen kan ik verwachten?
Is het raar om een papiertje er bij te houden met daarop bij kwaliteiten en de taken die ik nu heb in mijn huidige baan..

Kan ik het onderstaande verhaaltje gebruiken om aan te geven dat ik deze baan wil hebben?

Kan ik bijvoorbeed aangeven dat ik uitdaging zoek in mijn leven en daarom verschullende banen wil hebben.
Ik wil graag dat een kind naast school en thuis een veilige omgeving heeft. Waar hij plezier kan hebben, zich ontwikkelen en vaardigheden aan kan leren. Ik als pedagogische medewerker wil hierin helpen. Zelf wil ik ook graag ontwikkelen. Kinderen in deleeftijf van 4 tot 12 jaar zijn eerlijk, waardoor ik veel kan leren. Ik biedt structuur, ben duidelijk en houdt van een grapje. Ik heb verantwoordelijkheid (bijv. hoofdleiding in mijn huidige baan) , houdt van organiseren. Ik ben een groepsmens en wil graag samen met andere tot een resultaat komen. Ik vind het belangrijk dat er een juiste communicatie is met ouders/ begeleiders.
Daarnaast vind ik het leuk om te improviseren, reageren op gedrag van de kinderen. Ik heb in mijn huidige baan geleerd om met kinderen om te gaan, kinderen vinden het niet leuk om altijd naar de bso te gaan. Ik als medewerker wil er voor zorgen dat ik kinderen zich fijn voelen, ik ben enthouiast en biedt veiligheid. Ik vind het fijn om liefdevol met kinderen om te gaan, om hun iets te leren en er voor te zorgen dat ze zich veilig en goed voelen. In mijn huidige baan heb ik sturende taken naar mijn collega's toe. Ik ben bekend met het begeleiden van stagiares, dit is voor mij een uitdaging. Het werken binnen deze stichting is is een nieuwe stap in mijn leven, een nieuwe uitdaging die ik graag aangaa. Werken, handen uit de mouwen steken laten zien waar ik goed ik ben.


Groetjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 oktober 2010, 11:17
ffzo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard geen papiertje

NEE! Geen papiertje erbij houden. En ik zou zéker niet oplezen dat ik goed kan improviseren en communiceren...
Gewoon even diep in- en uitademen en rustig erop af.

Ga gewoon als jezelf. En geef een stevige hand als je binnenkomt. En bedenk alvast een kort antwoord op vragen als:
- waarom moeten we nu juist jou aannemen?
- noem eens twee goede en twee slechte eigenschappen?
- waarom wil je juist deze baan?

Je bent al uitgenodigd en het is moeilijk om aan mensen te komen voor bso (vanwege de werktijden). Dus de grootste hobbel is al genomen.

Succes morgen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon